Ook voorstellen...

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
Struis
Active Level:
Active Level:

Ook voorstellen...

Post by Struis » Sat Oct 31, 2009 21:50

Hallo allen,

Dan stel ik me bij deze ook maar even voor...

Mijn naam is Bas, een naam die ik nog niet zoveel ben tegengekomen hier. Ik ben ondertussen al 38 en ik werk normaliter, surprise surprise, in de ICT.

Mijn achtergrond begint bij de ZX81 die we in 1981 kochten. Die ging snel weg en werd vervangen voor de VIC-20. Programmeren vond ik niks, maar alle spellen die er op draaiden heb ik 'grijs' gespeeld. Daarna, ruim een jaar later als de rest kwam de C64. Dat was eigenlijk helemaal erg. Een vriend van me had een ZX Spectrum (ik nu ook nog) waar ik ook gek op was. Uiteindelijk heb ik de C64 verkocht en een Amiga gekocht. Weer hetzelfde verhaal. Ik heb nog steeds iets van 6 C64's, een Plus 4, iets van 6-7 Amiga's (500, 1200, 4000) met turboboards en dergelijken, en monitoren.

Maar waar ik vroeger ECHT gek op was, en wat in mijn vroegere woonplaats nergens te vinden was, waren die arcade machines. Briljant! Overal waar ik kwam, die dingen stonden en ik zakgeld bij de hand had, ging het daar in op. Spellen als pac-man (toen was die al 6 jaar oud, maar ja, zo oud dus), Kung-Fu Master, 1942, 1943, Tiger Heli, Bubble Bobble, Bomb Jack, Double Dragon en Wonderboy hebben heel wat geld gevreten.

Nu, met dank aan d, staat hier nu een Masterplay, en met het 1069-in-1 board van Goatboy de komende dagen eens kijken of we dat allemaal aan de gang kunnen krijgen.

Doel is eigenlijk om het 1069-in-1 board te gebruiken met een andere harddisk, complete nieuwe config, frontend en verschillende emulatoren erachter (Atari 2600, Jaguar, Commodore VIC-20, C64 en Amiga, MAME natuurlijk, en ZX Spectrum), zodat die pracht-setup ook nog eens een extra sprankel geeft aan die oude games die ik nog steeds graag speel...

Ook ben ik wel benieuwd naar die Shoot-em-Up dagen e.d. die hier nog wel eens langskomen ;)
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Sun Nov 01, 2009 12:04

Bienvenido Amiga! :wink:
cotje
Active Level:
Active Level:

Re: Ook voorstellen...

Post by cotje » Sun Nov 01, 2009 20:35

Struis wrote:Ook ben ik wel benieuwd naar die Shoot-em-Up dagen e.d. die hier nog wel eens langskomen ;)

Niet doen, want dan ga je met een Candy-cab naar huis :wink:

Kreeg overigens major flashbacks bij het lezen van jou verhaal :)
Struis
Active Level:
Active Level:

Post by Struis » Sun Nov 01, 2009 21:00

Cool om te weten dat ik iig niet de enige ben :)

Het is niet mogelijk met een Candy-cab naar huis te gaan, daar is simpelweg geen geld voor, anders moet ik eerlijk zeggen had ik dat al gedaan ;)

Vandaag mijn Masterplay aan het opzetten die ik van d heb, alleen blijft het beeld zo ontzettend vaak flikkeren. Ik vermoed zo dat het stuurboardje ietsje te los zit in een connector die al te lang niet is schoongemaakt ;) Maar enige uren Bomb-Jack, Kung-Fu Master, 1942, Tetris, Galaga, Pooyan e.d. heb ik er ondertussen al wel op zitten ;)
wibraman
Active Level:
Active Level:

Post by wibraman » Sun Nov 01, 2009 21:41

Kan je niet aan wat knopjes draaien Struis? Want in mijn Masterplay zitten van die draaiknopjes waarmee ik dat geflikker erger of minder erg kan maken, evenals het formaat van het scherm en de kleuren.
Struis
Active Level:
Active Level:

Post by Struis » Sun Nov 01, 2009 22:07

Ja, die zitten er ook in, maar het boardje waar die opzitten zit heel los. Als je de kast een tik geeft zie je het beeld al scramblen. Ik heb zeer sterk het vermoeden dat dat het is. Waarschijnlijk ligt dus de oplossing in het goed vastzetten van dat boardje zelf. De beeld instellingen had ik allemaal gedaan, en dat leverde een mooi stabiel beeld op. Tot er dus wat verkeerd of te hard gestoten wordt..
Struis
Active Level:
Active Level:

Post by Struis » Sun Nov 01, 2009 23:02

Nou, ik heb met een standaard metalen wrappertje wat altijd om van die kabels heen zit het boardje iets aangetrokken zodat zijn spietje waarmee hij aan de zijkant vastgeschroefd zit aangetrokken wordt en het boardje stevig blijft staan. En hop, beeldproblemen weg. Nog wel even een mooiere manier vinden om dat te doen, maar meteen weer een uur gespeeld. Verslavend toch, dat spul ;)
Post Reply