Vingerafdruk en foto bij binnenkomst Japan

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
Ken
Active Level:
Active Level:

Vingerafdruk en foto bij binnenkomst Japan

Post by Ken » Thu Nov 08, 2007 14:35

TOKIO - Van buitenlanders die na 20 november aankomen in Japan, worden vingerafdrukken afgenomen. De maatregel is bedoeld om het terroristen moeilijker te maken het land binnen te komen, zo heeft het Japanse Immigratie Bureau gisteren bekendgemaakt.

Ook wordt van alle buitenlanders van 16 jaar en ouder een foto genomen.

De Japanse autoriteiten eisen tevens een passagierslijst van alle schepen en vliegtuigen die op weg zijn naar Japan.

De informatie wordt getoetst aan een internationale database van terreurverdachten en aan een binnenlandse lijst van misdadigers. Buitenlanders die op een van de lijsten voorkomen, worden gedeporteerd.

De vingerafdrukken en foto’s worden bewaard, maar de autoriteiten weigerden te zeggen voor hoe lang. Kinderen onder de 16, diplomaten en sommige buitenlanders met een permanente verblijfsvergunning zijn uitgezonderd van de nieuwe regels. In 2006 arriveerde 8,11 miljoen keer een buitenlander in Japan.

Tegenstanders van de nieuwe maatregelen zeggen dat ze neerkomen op discriminatie van buitenlanders en dat ze het recht op privacy schenden. Japan steunt de Amerikaanse invasies van Afghanistan en Irak en kan daarmee een doelwit zijn van terroristen.

Bron: AD.nl

Dikgedrukte stukje begrijp ik niet helemaal, omdat het in de VS al jaren de normaalste zaak van de wereld is. Het is blijkbaar nodig, ik hou er niet van en het kost bovendien veel meer tijd op het vliegveld. De bureaucratie is ook al zo erg, dit kan er ook nog wel bij...Volgens Japanse kranten gaat trouwens het om een duur van 70 jaar dat gegevens worden gehouden.
niels

Post by niels » Fri Nov 09, 2007 17:15

Hoi Ken,
volgens de mensen van Narita Airport, duurt de totale afhandeling niet meer dan 15 seconden per persoon, en plakt de douane beambte gelijktijdig het visum in je paspoort.

Het hele zaakje duurt per persoon gemiddeld 2-3 seconden langer dan voorheen.

In Japan werkt men gelukkig ook niet met inkt, maar met een scanner. In de VS deed men dat voorheen? wel zodat je direct als Auschländer herkenbaar was als je het vliegveld verlaten had vanwegen een blauwe duim.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Fri Nov 09, 2007 22:34

Nou ik heb het dus meegemaakt in Los Angeles, waar het echt te lang duurde en je 2 uur stond te wachten. De manier waarop vooral zal je niet snel in Japan meemaken gelukkig.
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Fri Nov 16, 2007 14:02

Ken wrote:Nou ik heb het dus meegemaakt in Los Angeles, waar het echt te lang duurde en je 2 uur stond te wachten. De manier waarop vooral zal je niet snel in Japan meemaken gelukkig.

Hmm. In de verkeerde rij gestaan? :P Ik had denk ik mazzel. Gewoon met een scanner en na 30 seconden was het goed. Bij het verlaten van Schiphol was het veel erger. Werden we in tweetallen ondervraagd. Waar we elkaar van kende enzo :S
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Fri Nov 16, 2007 14:20

Het probleem van Schiphol is dat er personeel bij de douane werkt die teveel 24 heeft gekeken en allemaal denken Jack Bauer te zijn. Dat is in Japan wel anders.
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Fri Nov 16, 2007 16:15

Ken wrote:Het probleem van Schiphol is dat er personeel bij de douane werkt die teveel 24 heeft gekeken en allemaal denken Jack Bauer te zijn. Dat is in Japan wel anders.

Hahaha! Hahahaha! Ik zie het al helemaal voor me :P Sorry..
niels

Post by niels » Sun Nov 25, 2007 23:34

Nah, het is nog veel erger.
Er werken NEDERLANDERS die, zoals het bij dat volk gebruikelijk is, alles beter weten.
Ik ben 2 weken terug ff naar Denemarken geweest. Moest door die hiv controle met flesjes enzo.
Stond een enorme rij, gaat er ook nog zo'n station dicht.
Schreeuwt zo'n pummer: Hé, ik ga eff pauze houwuh hoor!
De onbeschoftheid, ongeïnteresseerdheid en gewoon algehele houding van die lui doen me weer echt afvragen waarom we zulke hufters tolereren in dienstverlenende beroepen.

In Denemarken stond op de terugweg ook een rij, maar daar verontschuldigde men zich om de persoon voor het op dit ogenblik niet genoeg personeel te hebben om de rij sneller te laten verlopen.
Daar werd je ook als "klant" behandeld in plaats van als vee.

Gelukkig zit ik over een krappe maand weer in Osaka \0/
Capcom

Post by Capcom » Mon Nov 26, 2007 00:13

Ik was een maand geleden ook naar Denemarken. Na de boot werd onze auto getest door een aantal honden, gelukkig was het al laat en konden we er zo door. Die douane was daar wel grappig toen ze zagen dat wij uit Nederland kwamen, gelijk vragen welke coffee shops we gingen bezoeken (net of we daarvoor naar Denemarken komen :D
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Sat Aug 09, 2008 00:12

psshhhh, dit was 15 jaar geleden wel anders in New York... Je kon toen nog heel gewoon Amerika en Canada in zonder al te veel poespas. How times have changed.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Post Reply