Ik wou graag even wat standaard basis informatie over de Japanse taal met jullie samenstellen.
Allereest maar even de begroetingen die wij al zovaak hebben gehoord. Corigeer mij gerust of voeg zelf iets toe.
Begroetingen
Hallo ~ Konnichiwa
Goedendag ~ Konnichiwa
Goedemorgen ~ Ohayou (gozaimasu)
Goedenavond ~ Konbanwa
Goedenacht ~ Oyasumi (nassai)
Welkom ~ Irashaii?
Bedankt ~ Doumo Arigatou (gozaimasu)
Dit zijn zo'n beetje de enige begroetingen die ik uit mijn hoofd weet. Zijn er nog meer of zijn er ook andere woorden met dezelfde betekenis?
De beginselen van de Japanse taal
Hey,
Mijn Japans begint redelijk te worden nu. Ik kan wel gewoon in het Japans mailen met Japanse vrienden etc. Zij verbeteren me nog wel is uiteraard, maar het gaat steeds beter. Ik ben er nu 1,5 jaar mee bezig om het te leren. In sommige periodes wat meer dan anders uiteraard.
Ik wil je wel helpen met wat beginselen. Maar denk je niet dat het handiger is om je te focussen op het algehele begrip van de taal in plaats van een paar toeristische zinnen te leren zegmaar
?
Ik weet ook niet wat je doel is m.b.t. Japans?
Mijn Japans begint redelijk te worden nu. Ik kan wel gewoon in het Japans mailen met Japanse vrienden etc. Zij verbeteren me nog wel is uiteraard, maar het gaat steeds beter. Ik ben er nu 1,5 jaar mee bezig om het te leren. In sommige periodes wat meer dan anders uiteraard.
Ik wil je wel helpen met wat beginselen. Maar denk je niet dat het handiger is om je te focussen op het algehele begrip van de taal in plaats van een paar toeristische zinnen te leren zegmaar

Ik weet ook niet wat je doel is m.b.t. Japans?