niels wrote:Ik zou die doos niet meenemen... de douane is niet achterlijk.
Nog erger, de douane komt snel aan met hun eigen opvattingen over wat een product waard is. Heb zelf na een HK reisje 3 uur bij de douane doorgebracht(en nee, ik had geen illegale zaken meegenomen), o.a. doordat ik een DS Lite had meegenomen toen hij pas een week in Japan uit was. Ook andere zaken zoals legale DVD releases e.d. zorgden voor veel problemen, er is zelfs een heuse legaliteit ''expert'' bijgekomen. En ze hebben bovendien een hele aparte koers(die om de een of andere reden super nadelig is voor de reiziger

) waarmee ze zelf dus even berekenen of je iets wel mee mocht nemen(mijn DS van 170 werd bij hun opeens 200 euro). En daarbovenop geldt de 175 euro p.p. dus alleen voor hele artikelen, dus met z'n tweeën een apparaat van 200 euro meenemen zit er niet in.
Doos gewoon dubbelvouwen, in de koffer onder wat kleren stoppen en geen haan die ernaar kraait. Oh, en niet teveel spellen in je tas mee

. Ik werd beticht van een importhandel vanwege een etui'tje met +- 20 spellen, kan je nagaan... Verspreiden van je goederen, daar draait het om

. En tasjes van kleren e.d. eraf halen en de nieuwe kleren ofwel aantrekken, ofwel in de vuile wasmand o.i.d. gooien.