Vraag: spullen invoeren

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
Muzzle

Vraag: spullen invoeren

Post by Muzzle » Wed May 23, 2007 07:32

Hey,

Ik heb een vraagje. Ik heb in Japan ongeveer 7 games, 1 cd en 11 manga boekjes gekocht. Het totaalbedrag van dit alles is ongeveer 150 euro.

Moet ik dit aangeven bij de douane? Kan ik dit beter in mijn handbagage meenemen of beter in mijn koffer doen?

Ook staat op 2 Street Fighter games JAPAN ONLY op de achterkant, kan dit nog voor problemen zorgen?

Alvast bedankt :-)!!!
niels

Post by niels » Wed May 23, 2007 16:20

Je kan gewoon door het niets aan te geven ding lopen.
Je hebt namelijk voor <175 euro bij je.
Japan Only maakt geen moer uit.

Je mag voor persoonlijk gebruik maximaal 175 euro invoeren.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Wed May 23, 2007 18:15

Gewoon meenemen, een groter probleem kun je krijgen bij het vliegveld als je teveel kilo bagage bij je hebt. Hangt een beetje van de maatschappij af waarmee je vliegt maar ik heb altijd gedoe ermee gehad (boven 30 kilo p.p.)

Op schiphol zeg je gewoon dat het voor eigen gebruik, tweedehands en bovendien geen reet waard is. Gewoon een paar goedkope prijsjes erop plakken, als die er nog niet opzaten. Dat Japan only maakt niets uit.
Als je bijv. een Nintendo DS koopt (gewoon even voorbeeldje), wees dan wel zo handig om even de verpakking eraf te halen etc. je kent het wel.
Muzzle

Post by Muzzle » Fri May 25, 2007 02:56

Ok, bedankt voor de antwoorden, ik kan het dus ook gewoon in mijn handbaggage meenemen als ik dat wil?
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Fri May 25, 2007 08:39

Ja hoor no problem, zolang je tas maar niet te groot is. Toch zou ik games tussen je kleren stoppen. Als ze je handbagage alleen open maken en ze zien die stuff dan rauzen ze ook weer gelijk door je andere stuff heen. Maar goed je hoeft je nergens druk om te maken.
Muzzle

Post by Muzzle » Sat May 26, 2007 04:11

Zoals te lezen in mijn andere topic, toch maar een DS lite gekocht. Ik heb hem al gewoon in een beschermhoesje zitten. Moet ik de officiele doos echt weggooien om gezeur te voorkomen, of kan ik die wel gewoon meenemen, zolang mijn DS er maar uitziet alsof hij in gebruik is?
niels

Post by niels » Sat May 26, 2007 11:29

Mik die doos gewoon op de post.
Het Tokyo postkantoor (Marunoichi south exit, Tokyo eki) is 23:59 uur van de 24:00 per dag open. Helemaal aan het eind van het gebouw is de "after hours" entrance.

Ik zou die doos niet meenemen... de douane is niet achterlijk.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sat May 26, 2007 11:53

Precies, gewoon op de post doen dan kun je zeggen dat je die DS Lite al in Nederland had gekocht! Op het postkantoor vragen ze om een afzender als je een pakketje verstuurt, dus misschien handig als je dan even je adres van het appartement meeneemt.
Giel

Post by Giel » Mon May 28, 2007 14:32

niels wrote:Ik zou die doos niet meenemen... de douane is niet achterlijk.

Nog erger, de douane komt snel aan met hun eigen opvattingen over wat een product waard is. Heb zelf na een HK reisje 3 uur bij de douane doorgebracht(en nee, ik had geen illegale zaken meegenomen), o.a. doordat ik een DS Lite had meegenomen toen hij pas een week in Japan uit was. Ook andere zaken zoals legale DVD releases e.d. zorgden voor veel problemen, er is zelfs een heuse legaliteit ''expert'' bijgekomen. En ze hebben bovendien een hele aparte koers(die om de een of andere reden super nadelig is voor de reiziger :lol: ) waarmee ze zelf dus even berekenen of je iets wel mee mocht nemen(mijn DS van 170 werd bij hun opeens 200 euro). En daarbovenop geldt de 175 euro p.p. dus alleen voor hele artikelen, dus met z'n tweeën een apparaat van 200 euro meenemen zit er niet in.

Doos gewoon dubbelvouwen, in de koffer onder wat kleren stoppen en geen haan die ernaar kraait. Oh, en niet teveel spellen in je tas mee :lol: . Ik werd beticht van een importhandel vanwege een etui'tje met +- 20 spellen, kan je nagaan... Verspreiden van je goederen, daar draait het om :wink: . En tasjes van kleren e.d. eraf halen en de nieuwe kleren ofwel aantrekken, ofwel in de vuile wasmand o.i.d. gooien.
Muzzle

Post by Muzzle » Mon May 28, 2007 19:50

Inmiddels thuis en er is geen tas opengemaakt uiteindelijk :-). Geen problemen gehad dus.
Kenshiro
Active Level:
Active Level:

Post by Kenshiro » Mon May 28, 2007 20:22

kijk, da's mooi heel veel plezier met jullie goodies :D
Muzzle

Post by Muzzle » Mon May 28, 2007 20:36

We zaten ook alsnog wel onder de 175 euro per persoon denk ik, zelfs met DS lite. Ik had ook wat bij mijn vriendin in de tas gedaan.

Alles prima dus :-).
Post Reply