[HULP GEZOCHT] Aantal vragen over cabs + techneut gezocht!

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
ManoRevolver

[HULP GEZOCHT] Aantal vragen over cabs + techneut gezocht!

Post by ManoRevolver » Wed Aug 30, 2006 13:05

Hey,

Even snel wat korte vragen.
Ik krijg dit weekend een dedicated VF1 cabinet waarin een Model 1 board van SEGA zit.
Nu zijn mijn volgende vragen...

1. Ik heb gehoord dat SEGA niet met Jamma werkt. Kan hier dan alsnog Jamma worden ingebouwd?
2. Zo ja, kan je dan naast het Model 1 moederbord er bijvoorbeeld ook een MVS in hangen?
3. Zo ja, dan heeft deze VF1 cab maar 3 actieknoppen, kan er dan een vierde ingebouwd worden?
4. Zo ja... WIE WILT MIJ DAN HELPEN!?!

Ik ben namelijk nogal a-technisch, en heb er de ballen verstand van.
Tevens wil ik dan de tv-schermen van beide cabs omwisselen.

Dus, wie kan hier mij een dagje aan meehelpen?
Qua vergoeding zat ik te denken aan reiskosten, plus dat ik chinees haal ofzo, en het bier en fris staat hier altijd koud. Of je moet zelf met iets komen.

Please help :(
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Wed Aug 30, 2006 14:02

Ik wil je overal mee helpen.
1 Ja, natuurlijk kan hier Jamma in worden gebouwd
Je hebt hiervoor een JAMMA- stekker nodig 56 pins:
2 JE kan erin hangen wat je maar wilt
3 Knoppen, tja dat is een kwestie van boren in het control panel, maar we moeten oppassen dat de print op het control panel niet gaan scheuren. Dus is volgens mij het beste om de gaten met een soort pers-ding te maken, net als dat ze bijvoorbeeld een extra gaatje in je riem maken, zo'n idee, maar daar moeten we ons dan maar in verdiepen.
4 Ik wil je overal wel mee helpen, de vraag is waar woon wanneer, etc.

Als je het niet vertrouwd wil ik je ook best zo via forum of e-mail ondersteunen.
Laat maar weten.

Heb je wel een soldeerbout? draadjes? we moeten de pinout weten van die Virtua Fighter. Ik zou zeggen piece of cake. Ik weet alleen niet hoe het zit met de monitors of die 15kz of 24 Khz only zijn, moeten we effe cheken.
Wat geld betreft, komt dat wel goed, als je benzine en eten regeld komen we er wel uit.
Laters
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Wed Aug 30, 2006 14:20

d wrote:Ik wil je overal mee helpen.
1 Ja, natuurlijk kan hier Jamma in worden gebouwd
Je hebt hiervoor een JAMMA- stekker nodig 56 pins:
2 JE kan erin hangen wat je maar wilt
3 Knoppen, tja dat is een kwestie van boren in het control panel, maar we moeten oppassen dat de print op het control panel niet gaan scheuren. Dus is volgens mij het beste om de gaten met een soort pers-ding te maken, net als dat ze bijvoorbeeld een extra gaatje in je riem maken, zo'n idee, maar daar moeten we ons dan maar in verdiepen.
4 Ik wil je overal wel mee helpen, de vraag is waar woon wanneer, etc.

Als je het niet vertrouwd wil ik je ook best zo via forum of e-mail ondersteunen.
Laat maar weten.

Heb je wel een soldeerbout? draadjes? we moeten de pinout weten van die Virtua Fighter. Ik zou zeggen piece of cake. Ik weet alleen niet hoe het zit met de monitors of die 15kz of 24 Khz only zijn, moeten we effe cheken.
Wat geld betreft, komt dat wel goed, als je benzine en eten regeld komen we er wel uit.
Laters


Nah, vertrouw het wel.
Woon zelf in Nijmegen.
Heb dan in principe alles in huis, alleen geen soldeerbout, wat voor draadjes zou ik moeten halen?
En hoe kan ik de specs van de monitor zien?
Zoals ik al zei, ik heb er echt geen verstand van :?.

Edit:
Thanks alvast :D
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Wed Aug 30, 2006 15:40

Een soldeerbout is iets wat je echt moet hebben, ik kan niet elke keer als er iets los raakt heen en weer rijden. Ik neem aan dat je 'het' zelf ook wilt leren toch? Ze zijn niet duur. Als je een soldeerbout koopt, koop dan geen kachel-pook, dat zijn van die hele dikke soldeer bouten. Neem eentje die echt voor draadjes gebruikt worden, ik zou zeggen een medium soldeer bout, ook niet te klein. Als je die hebt zien we wel weer verder, ondertussen is all info in principe online te vinden, we komen er wel.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Wed Aug 30, 2006 22:33

Hey D supercool dat je Mano wilt helpen man echt te gek. Ik wou dat ik de tijd had, dan had ik gezellig meegekomen, had wel lachen geweest, maar een beetje moeilijk als je een zaak heb 6 dagen van de week :( Anyway succes met die cab boys en maak er even pics bij en uitleg over het proces, is altijd leuk voor de andere gasten om ook er wat van te leren!
Dit noem ik nou hart voor de zaak, keep the spirit alive ;)
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Wed Aug 30, 2006 23:12

Psykick wrote:Hey D supercool dat je Mano wilt helpen man echt te gek. Ik wou dat ik de tijd had, dan had ik gezellig meegekomen, had wel lachen geweest, maar een beetje moeilijk als je een zaak heb 6 dagen van de week :( Anyway succes met die cab boys en maak er even pics bij en uitleg over het proces, is altijd leuk voor de andere gasten om ook er wat van te leren!
Dit noem ik nou hart voor de zaak, keep the spirit alive ;)


Je mag wel op je enige vrije dag komen hoor :wink:
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Wed Aug 30, 2006 23:42

ManoRevolver wrote:Je mag wel op je enige vrije dag komen hoor :wink:


Hahaha ja om vervolgens vermoord te worden door mijn vrouw, omdat ik de enige vrije dag met the kids pleite ben. Would really love to come though ;)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Aug 31, 2006 03:10

Netjes d. Trouwens leuke aanschaf Mano, kast ziet er nog netjes uit en voor die prijs zeker. Nou nog even een nieuwe monitor erin, al een idee waar je die vandaan gaat halen?
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Thu Aug 31, 2006 19:32

Ken wrote:Netjes d. Trouwens leuke aanschaf Mano, kast ziet er nog netjes uit en voor die prijs zeker. Nou nog even een nieuwe monitor erin, al een idee waar je die vandaan gaat halen?


Thanks.
Denk dat ik de monitor uit de cab die ik nu heb ga halen, en die hierin hang.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Mon Sep 04, 2006 15:26

Die monitor in die VF cab is een 24 Khz monitor, ik weet niet of hij ook 15 Khz aankan.
Weet je al wat meer?
Wat je in principe nodig hebt is een Sega model 1 to Jamma converter. Maar dan omgekeerd.
De meeste aanbiedingen/ontwerpen van converters zijn om VF1 in een Jamma cab te laten draaien, jij moet het tegenovergestelde hebben, maar je kan het principe wel gebruiken
Misschien is het wel handiger om ergens een gar kast te halen of daaruit onderdelen te halen, de wiring en de voeding ofzo, i.p.v. alles via via aan te sluiten
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Mon Sep 04, 2006 22:40

Ik heb de kast inmiddels opgepikt, maar jezus wat was die zwaar :oops:.
Hij staat nu niet in mijn huis, dus moet nog even wachten.
Ik weet verder nog geen specs van de kast.
Post Reply