header marquees

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

header marquees

Post by ruderudie » Wed Aug 16, 2006 15:43

Beste leden,

Ik ben al een tijd op zoek naar een ideale header marquee om zodoende eindelijk eens het high tech logo van mijn oudje te halen. Ik heb al wat gemaild met de heren van classic arcade grafix, maar die hebben maar 1 marquee die ik echt kan waarderen ( http://www.classicarcadegrafix.com/suns ... ion=search , de samurai showdown 2 marquee)

Mijn vraag aan jullie; is er een mogelijkheid om in Nederland marquees af te laten drukken?? Die gasten van c.a.g. zeggen dat je ook een foto kunt opsturen e.d maar dat werd me iets te technisch met moelijke afkortingen e.d hehe. Dus laat het even weten als je iemand weet.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Aug 16, 2006 17:49

Kinko's!
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Thu Aug 17, 2006 09:10

Luister, download je favoriete marque en vergroot hem op A4 (EDIT: ik bedoel natuurlijk A3, duh!) en print hem af, als de grootte juist is print je hem in kleur uit en laat je hem aan beide kanten lamineren met een soort sticker plak folie, dan heb je best een flexibel stevig gevalletje.
Succes!
Last edited by d on Sat Aug 19, 2006 02:51, edited 1 time in total.
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Thu Aug 17, 2006 10:41

kijk eens of je iets leuks ziet op http://www.localarcade.com/arcade_art/categories.php?cat_id=1&sessionid=bb33c3ubikjnrtvd9jj4p3laf7
Zorg dat je vector formaat (.ai of .eps) hebt en niet foto (.bmp, .gif, .png of .jpg)
Foto's worden spuug lelijk als je ze vergroot. Vector formaat niet!


Je kan ze af laten drukken bij elke drukker.
Ik heb de mijne bij www.zoetemelk.com laten doen op stickervel.
2d fighting rules
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Thu Aug 17, 2006 12:22

legztec wrote:kijk eens of je iets leuks ziet op http://www.localarcade.com/arcade_art/categories.php?cat_id=1&sessionid=bb33c3ubikjnrtvd9jj4p3laf7
Zorg dat je vector formaat (.ai of .eps) hebt en niet foto (.bmp, .gif, .png of .jpg)
Foto's worden spuug lelijk als je ze vergroot. Vector formaat niet!


Je kan ze af laten drukken bij elke drukker.
Ik heb de mijne bij www.zoetemelk.com laten doen op stickervel.

Check ook crazykong.com natuurlijk, inderdaad het wordt niet super scherp, maar het ziet er best wel leuk uit hoor.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Thu Aug 17, 2006 12:25

dubbel post, niets met opzet gedaan, sorry desondanks
Last edited by d on Sat Aug 19, 2006 02:50, edited 1 time in total.
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Thu Aug 17, 2006 14:49

d wrote:
legztec wrote:kijk eens of je iets leuks ziet op http://www.localarcade.com/arcade_art/categories.php?cat_id=1&sessionid=bb33c3ubikjnrtvd9jj4p3laf7
Zorg dat je vector formaat (.ai of .eps) hebt en niet foto (.bmp, .gif, .png of .jpg)
Foto's worden spuug lelijk als je ze vergroot. Vector formaat niet!


Je kan ze af laten drukken bij elke drukker.
Ik heb de mijne bij www.zoetemelk.com laten doen op stickervel.

Check ook crazykong.com natuurlijk, inderdaad het wordt niet super scherp, maar het ziet er best wel leuk uit hoor.


Licht ook aan wat je er voor over hebt. :)
een A4 en wat inkt is natuurlijk stukken goedkoper.
Een sticker laten drukken is vrij prijzig.
2d fighting rules
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sat Aug 19, 2006 16:18

Ja ik ben niet van plan papier te laten plastificeren, ik betaal graag die 25 dollar voor een echte marquee op vinyl. Ik wil de real deal natuurlijk, ik houd niet van half werk, dan stoor ik me daar dagelijks aan. Ik wil eigenlijk deze marquee:

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... nl%26lr%3D

Het probleem is dat ik het origineel moet hebben of in ieder geval een zeer goede foto van het origineel, dan kunnen die gasten daar bij classic arcade grafix het zonder kwaliteitsverlies op vinyl drukken. Probleem is dus dat ik geen poster of iets dergelijks van deze afbeelding heb.
Is er nu iemand die toevallig de pcb versie van svc heeft aangeschaft, dan zit deze marquee er bij en kun je misschien even een foto maken. Is er iemand die een dergelijke poster heeft dan is het ook prima, je moet wel een flink fototoestel hebben neem ik aan.
Laat het me svp even weten als je me een fotootje kan sturen, anders gaat het toch de samurai showdown 2 marquee worden.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Mon Aug 21, 2006 17:30

ruderudie wrote:Ja ik ben niet van plan papier te laten plastificeren, ik betaal graag die 25 dollar voor een echte marquee op vinyl. Ik wil de real deal natuurlijk, ik houd niet van half werk, dan stoor ik me daar dagelijks aan. Ik wil eigenlijk deze marquee:

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... nl%26lr%3D

Het probleem is dat ik het origineel moet hebben of in ieder geval een zeer goede foto van het origineel, dan kunnen die gasten daar bij classic arcade grafix het zonder kwaliteitsverlies op vinyl drukken. Probleem is dus dat ik geen poster of iets dergelijks van deze afbeelding heb.
Is er nu iemand die toevallig de pcb versie van svc heeft aangeschaft, dan zit deze marquee er bij en kun je misschien even een foto maken. Is er iemand die een dergelijke poster heeft dan is het ook prima, je moet wel een flink fototoestel hebben neem ik aan.
Laat het me svp even weten als je me een fotootje kan sturen, anders gaat het toch de samurai showdown 2 marquee worden.

Ruderudie, je weet hopelijjk wel dat elke kast weer andere marquee standaarden heeft met verschillende afmetingen en vormen. Misschien is het nuttig om te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn en of het allemaal mooi zal gaan passen. Om daar achter te komen zou ik eens gaan experimenteren met A3 in kleur (en lamineren) check ze allebei en als je niet tevreden bent dan kan je altijd nog gaan bestellen, maar dan weet je wel zeker welke het vetste is en en of het staat en past bij je kast. Als je hier al rekening mee hebt gehouden spijt het me dat ik je op dit moment nog geen beter informatie kan verschaffen. Laat ons weten hoe het uitpakt.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Wed Aug 23, 2006 11:08

Oke D, in ieder geval bedankt voor je advies. HEt is zo dat die gasten bij cag alles op maat en dikte kunnen maken van je eigen keus. Ik haal dus mijn huidige header eruit en meet alles op en zij zorgen dan dat ze drukken op exact die maat. Ik ga jullie zeker op de hoogte houden van mijn vorderingen, ik hoop dat het de svc chaos header wordt.
Post Reply