Welk credit board zou dit zijn?

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
MsG
Active Level:
Active Level:
Posts: 16
Joined: Tue Nov 03, 2015 14:10

Welk credit board zou dit zijn?

Post by MsG » Tue Dec 29, 2020 19:40

Ik ben momenteel bezig mijn muntinwerping weer werkend te krijgen. Maar kom er helaas niet meer uit.

Het werkte jarenlang, totdat ik de arcadekast in een schuur zette voor enkele jaren.

Hier wat foto's van o.a. het credit board:

https://imgur.com/a/JWWM0Cz

Iemand die deze wellicht herkend? Of advies heeft hoe je hier het beste kan speuren?
User avatar
Asure
Active Level:
Active Level:
Posts: 628
Joined: Sat Apr 20, 2013 16:12
Location: It's grim up north!

Re: Welk credit board zou dit zijn?

Post by Asure » Sat Jan 02, 2021 14:51

Dit is een NRI G13.
Deze hebben munten op 'kanalen' zitten, digitaal. Bijv,. kanaal 1 is 25 ct, kanaal 2 is 50 ct, kanaal 3 is 100 ct.
Als je er 1 euro in gooit, dan zegt de NRI tegen het bord 1x kanaal drie jonguh. Het bordje handelt dan de rest af (1 x channel 3 is 2 credits, dus 2 keer tikken op coin1..)

Je credit board tikt dus X keer naar coin op de jamma edge. Deze X is instelbaar, maar dit type bordje ken ik niet.

Hoe de kanalen ingesteld staan, dat zie je op de zijkant van de NRI daar zit een sticker op. Dit is over het algemeen niet te wijzigen, tenzij je een speciale programmer hebt die de NRI interface aan kan. Maar wijzigen is niet nodig, je koopt ze met voorgedefineerde muntwaarden op kanalen. As deze bij je kast zat, dan is dat allemaal al ingesteld.

Je kunt het beste proberen om de handleiding van de kast zelf online te vinden, dit ziet er uit alsof het er allemaal al af fabriek in zit. Welk type kast is het?
Image
MsG
Active Level:
Active Level:
Posts: 16
Joined: Tue Nov 03, 2015 14:10

Re: Welk credit board zou dit zijn?

Post by MsG » Wed Jan 06, 2021 20:10

Het is een NeoGeo Nova Compactscreen. Een italiaanse club. Die Nova kasten van destijds is vrijwel niks over te vinden. Vandaar de vraag ook :). Muntproever zelf wist ik, maar het gaat me echt om het compleet onbekende creditboard.

Ik heb mijn kast namelijk een tijd in de opslag gehad, en sindsdien werkt de munt-functionaliteit niet meer. De NRI slikt nog steeds m'n guldens, maar het wordt niet meer verwerkt in m'n systemen. En ook een losse teller onderin de kast, gaat niet meer omhoog na een inworp.

Zonder schema's en met beperkte elektronicakennis is het voor mij een beetje abacadabra helaas.

Image

Image
Image
Image
Post Reply