Nog CRT reparateurs in NL?

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
Muf
Active Level:
Active Level:
Posts: 151
Joined: Sat Feb 06, 2016 17:25
Location: Eindhoven

Nog CRT reparateurs in NL?

Post by Muf » Wed Nov 20, 2019 15:51

Jawel, wederom dit aloude onderwerp.

Mijn 2930 doet het "prima", als je negeert dat het beeld niet vult, de vertical size pot niet werkt en om de zoveel tijd het beeld 1 seconde inzoomt en dan weer terug naar normaal formaat gaat. Alles werkt, niks is "kapot", ik vertrouw het alleen niet om het veel langer zo te laten.

Ik heb een 2931 chassis liggen (tijd geleden op eBay gevonden) die hoogstwaarschijnlijk al deze issues niet heeft, maar ik ga daar dus echt niet zelf aan klooien. Net Starjet gebeld, maar ondanks dat hun site nog aangeeft dat ze monitoren repareren, schijnt dat verouderde informatie te zijn. Alle meetapparatuur weggedaan en heeft ook geen zin meer om aan CRT's te werken zei die.

Weet er iemand nog een adres waar ik misschien terecht kan?
User avatar
Sp33dFr34k
Active Level:
Active Level:
Posts: 851
Joined: Mon Oct 10, 2011 19:41

Re: Nog CRT reparateurs in NL?

Post by Sp33dFr34k » Wed Nov 20, 2019 16:08

Jammer, Starjet heeft de mijne nog gefixed een jaar of anderhalf geleden.

Dan zul je toch overseas moeten versturen denk ik, grantspain is een goeie of gunblade. Beide zitten volgens mij op Arcade Otaku.
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: Nog CRT reparateurs in NL?

Post by PascalP » Wed Nov 20, 2019 17:09

Zag toevallig vandaag nog een bericht van Starjet op Facebook staan dat ze niet meer aan monitoren werken.
Waarschijnlijk dus naar aanleiding van je telefoontje ;)

Zag wel van de week ergens op Facebook dat er een workshop CRT repair was laatst in NL, dacht bij het Videogame Museum, moet toch wel iemand in NL zijn die het doet?
ImageImage
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: Nog CRT reparateurs in NL?

Post by PascalP » Wed Nov 20, 2019 17:12

ImageImage
User avatar
Anunaki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1156
Joined: Sat Nov 03, 2012 16:04
Location: Spijkenisse

Re: Nog CRT reparateurs in NL?

Post by Anunaki » Wed Nov 20, 2019 21:13

Op het UKvac forum zitten wel een paar mensen die chassis repairs doen: Iig Gunblade or Tb2000
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Nog CRT reparateurs in NL?

Post by waiwainl » Fri Nov 22, 2019 20:27

PascalP wrote:
Wed Nov 20, 2019 17:09
Zag toevallig vandaag nog een bericht van Starjet op Facebook staan dat ze niet meer aan monitoren werken.
Waarschijnlijk dus naar aanleiding van je telefoontje ;)

Zag wel van de week ergens op Facebook dat er een workshop CRT repair was laatst in NL, dacht bij het Videogame Museum, moet toch wel iemand in NL zijn die het doet?
Klopt, daar zitten nu wat meer kenners. In mei komt waarschijnlijk weer een 4 daagse workshop CRT repair. Erg aan te raden!
User avatar
raycade
Active Level:
Active Level:
Posts: 72
Joined: Tue Jan 01, 2019 20:06
Location: Alkmaar

Re: Nog CRT reparateurs in NL?

Post by raycade » Sun Nov 24, 2019 14:27

Ik zou eens contact opnemen met Jochem, hij doet reparaties aan retro computers, CRT monitoren en andere oudere apparatuur als zijn dagelijks werk. Ik vermoed dat hij dit ook kan.

Ben ook van plan een paar monitoren naar hem te brengen voor o.a. recap en afstelwerk.
Hij wat voor mij wat moederborden gemaakt en het zag er heel profi uit, gebruikt high-end duurzame elektronica op verzoek.
Check ook ons Nozomi Discord kanaal:
https://discord.gg/np4DKac
User avatar
Muf
Active Level:
Active Level:
Posts: 151
Joined: Sat Feb 06, 2016 17:25
Location: Eindhoven

Re: Nog CRT reparateurs in NL?

Post by Muf » Wed Dec 11, 2019 18:42

raycade wrote:
Sun Nov 24, 2019 14:27
Ik zou eens contact opnemen met Jochem, hij doet reparaties aan retro computers, CRT monitoren en andere oudere apparatuur als zijn dagelijks werk. Ik vermoed dat hij dit ook kan.

Ben ook van plan een paar monitoren naar hem te brengen voor o.a. recap en afstelwerk.
Hij wat voor mij wat moederborden gemaakt en het zag er heel profi uit, gebruikt high-end duurzame elektronica op verzoek.
Thanks! Ik zal hem binnenkort een berichtje sturen.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Nog CRT reparateurs in NL?

Post by Baki » Sat Jan 18, 2020 17:51

Het scherm van mijn New Net City heeft sinds vorig weekend een trilling in het beeld rechts. Is dit het begin van het einde of is dit simpel op te lossen?
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Nog CRT reparateurs in NL?

Post by Baki » Sun Jan 19, 2020 15:05

Heb daarnet de kappen aan de voorkant en achterkant van mijn los gehaald en alles eens goed stof vrij gemaakt. Alle wires nog eens na gelopen en goed aan gedrukt etc...en plop weg trilling rechts in mijn scherm...
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nog CRT reparateurs in NL?

Post by Da Dude » Sun Jan 19, 2020 23:52

Dat is fijn om te horen. Scheelt weer.
Post Reply