Arcade liefhebbers in regio Alkmaar

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
raycade
Active Level:
Active Level:
Posts: 72
Joined: Tue Jan 01, 2019 20:06
Location: Alkmaar

Arcade liefhebbers in regio Alkmaar

Post by raycade » Sun Aug 11, 2019 12:50

Zijn hier nog arcade liefhebbers en/of ondernemers in regio Alkmaar?

Ik zou graag met wat anderen hier uit de buurt in contact komen.

Flamingo in Bergen '80s anyone?

Zelf wil ik mijn verzameling verder uitbreiden met een paar originele kasten uit de jaren 80 en een paar nette Astro's en Egrets.
Ik sluit het opzetten van een privé clubhuis niet uit. :)


Image
Check ook ons Nozomi Discord kanaal:
https://discord.gg/np4DKac
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Arcade liefhebbers in regio Alkmaar

Post by Da Dude » Sun Aug 11, 2019 22:10

Ik kom niet uit de buurt, maar mocht het zover komen dat je een arcade oid opent, kom ik wel die kant uit.
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Arcade liefhebbers in regio Alkmaar

Post by cthulhu » Mon Aug 12, 2019 10:15

Hier hetzelfde!
Ziet er echt geweldig uit.
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Arcade liefhebbers in regio Alkmaar

Post by ZeMMiK » Mon Aug 12, 2019 12:54

dat tapijt is...Epic...hoe kom je daar dan aan?:_
User avatar
Wombat
Active Level:
Active Level:
Posts: 525
Joined: Sun Sep 25, 2005 18:10
Contact:

Re: Arcade liefhebbers in regio Alkmaar

Post by Wombat » Mon Aug 12, 2019 17:44

Helaas, ook ik kom niet uit de buurt, maar ik juich je initiatief wel toe.

Als je één keer dat tapijt gezien hebt, vergeet je hem nooit meer. @raycade heeft deze foto denk ik gebruikt om te illustreren wat hij graag wilt creëren, want dit is van een bestaande home arcade; https://www.peterhirschberg.com/mirrors ... hotos.html :)
S-E-G-A 8)
User avatar
raycade
Active Level:
Active Level:
Posts: 72
Joined: Tue Jan 01, 2019 20:06
Location: Alkmaar

Re: Arcade liefhebbers in regio Alkmaar

Post by raycade » Tue Aug 13, 2019 00:00

Leuk jullie reacties. Nee dit is niet mijn arcade hal, dit is Luna City een privé Arcade collectie van Peter Hirschberg uit de US.
Dit dateert overigens alweer uit 2007 en eerder.



Mijn doel is om een geschikte, maar wel een nette ruimte te vinden en met wat liefhebbers iets vergelijkbaars te doen. Een soort "shared mancave".
Het gaat mij niet om exploitatie van een arcade hal, maar een privé arcade voor vrienden, waar evt. op afspraak genodigden kunnen komen.

Ik weet dat er genoeg mensen zijn die mooie unieke spullen hebben staan op gebied van arcade, computer, flipper en gaming.
Vaak staat dit ergens op zolder of garage of is er niet echt ruimte en staat het ergens opgeslagen. Eigenlijk erg zonde.
En is het niet gewoon tof als je met wat vrienden je hobby kan doen in een mooie locatie waar ook een technische ruimte is voor reparaties en uiteraard een relax hoek voor het sociale aspect van dit alles.


Ja dat tapijt.... "Space Voyage" black light carpet, kun je het op vinden. Zijn meerdere home arcades die dat gebruiken.
Of ik dat zelf zou nemen weet ik niet, ik hou wel van "clean" en tapijt is niet lekker schoon te houden.

Image
Check ook ons Nozomi Discord kanaal:
https://discord.gg/np4DKac
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Arcade liefhebbers in regio Alkmaar

Post by cthulhu » Tue Aug 13, 2019 11:09

Als je iets dergelijks maakt, komen er zeker mensen langs. Niet iedereen heeft het geluk een mancave te hebben...die van mij is nu alweer een zooitje vanwege vrouwlief die daar zooi stalt voor rommelmarkten.
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Arcade liefhebbers in regio Alkmaar

Post by ZeMMiK » Thu Aug 15, 2019 20:04

Ik dacht al zo'n tapijt zou je moeten importeren dat was echt niet in NL te koop, maar leuk Idee ik.
Ik heb zelf ook een zoldertje met lekkere bankstellen en daar zit ik om de zoveel weken met mijn maten....



Op dit moment in de buurt van Alkmaar kun je ook al een beetje mensen ontmoeten in Blast Galaxy al is het altijd leuker om een eigen ruimte te hebben.... we houden je topic in de gaten...succes
User avatar
raycade
Active Level:
Active Level:
Posts: 72
Joined: Tue Jan 01, 2019 20:06
Location: Alkmaar

Re: Arcade liefhebbers in regio Alkmaar

Post by raycade » Fri Aug 16, 2019 16:25

@zemmik:
Leuk zo'n zolder! Met vrienden bij elkaar dat is super! Dat sociale aspect is zeker de andere 50% van de fun.
Die Blast Galaxy staat nog op mijn lijstje om binnenkort even langs te gaan.

Mij gaat het naast de "hangout" ook om een beetje "rommelen" aan die dingen. Dus ook een technische ruimte zou ideaal zijn.
Daarnaast een paar hoeken met game consoles met B&O TV's en uiteraard een Amiga en C64 ergens. Misschien X68000 setupje apart.

I keep looking... ;-)

ps. Als iemand nog een originele 1981 pac-man weet te staan, liefst originele staat, tip mij even.
Check ook ons Nozomi Discord kanaal:
https://discord.gg/np4DKac
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Arcade liefhebbers in regio Alkmaar

Post by Baki » Sat Aug 17, 2019 12:17

Teveel hout naar mijn smaak dus die Astro's en Egrets zijn zeker geen overbodige luxe ;)
User avatar
raycade
Active Level:
Active Level:
Posts: 72
Joined: Tue Jan 01, 2019 20:06
Location: Alkmaar

Re: Arcade liefhebbers in regio Alkmaar

Post by raycade » Fri Aug 23, 2019 16:10

@Baki:
Ik weet dat het een beetje vloeken in de kerk is hier op Nozomi met al dat hard-candy, maar ik vind de oldschool kasten uit de jaren 80 ook helemaal top. Zeker als de staat nog -mint- is. Vaak zijn de arcade controls aangepast op de gameplay waardoor het 1 mooi geheel word.
Ik heb een mooie Rolling Thunder staan, die leaf joystick die daar in zit is onverslaanbaar die past bij dit spel en is razend snel en heeft geen klikmoment.
QBert heeft zo bijvoorbeeld een joystick die een kwart slag gedraaid is, dat werkt bij dit spel ultiem. Crystal Castles heeft een grote trackbal, daarmee kun je echt door het level heen gieren, zo snel dat het bijna niet te volgen is. Pacman heeft een 4 weg joystick wat bij dit spel past, ga zo maar door.
En zo hebben al die oude cabs wel iets unieks.

Maar je hebt gelijk een setje Astro's en Egrets mogen niet ontbreken. Dit zijn zulke fijne kasten, zeker voor board swaps en de kantelbare CRT is ideaal.
En je kan zittend spelen op een krukje. ;-)
Check ook ons Nozomi Discord kanaal:
https://discord.gg/np4DKac
User avatar
raycade
Active Level:
Active Level:
Posts: 72
Joined: Tue Jan 01, 2019 20:06
Location: Alkmaar

Re: Arcade liefhebbers in regio Alkmaar

Post by raycade » Fri Nov 15, 2019 10:41

De zoektocht van mij en mijn broer naar candy cabs is gelukt dankzij Robert en Hasan hier van het forum staan er nu in het "clubhuis" nu 4 candy cabs. Twee Atomisewaves een Egret 2 en een New Astro City. Bedankt mannen!

De ontdekkingstocht naar candy cabs en Japanse platforms is intussen begonnen. Op dit moment Naomi en MVS.
Mooi bedacht overigens door die Japanners hoe ze de control panels met aansluitpunten hebben ontwikkeld dat dan weer precies aansluit op Sanwa Seimitsu controllers en knoppen.

We zullen de komende tijd nog wat goodies nodig hebben zoals control panels. slotjes, cable management, schroefjes e.d. om de cabs helemaal tip top te krijgen, dan post ik dat wel hier op het forum.

Image
Check ook ons Nozomi Discord kanaal:
https://discord.gg/np4DKac
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Arcade liefhebbers in regio Alkmaar

Post by RoOd » Sun Nov 17, 2019 23:59

Nice! Gelijk 4 stuks ook, dat wordt laat naar bed 😅
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Arcade liefhebbers in regio Alkmaar

Post by Da Dude » Mon Nov 18, 2019 07:38

Meteen wel een een paar prachtige modellen! Ziet er mooi uit zo.
User avatar
raycade
Active Level:
Active Level:
Posts: 72
Joined: Tue Jan 01, 2019 20:06
Location: Alkmaar

Re: Arcade liefhebbers in regio Alkmaar

Post by raycade » Mon Nov 18, 2019 11:04

Thanks, samen met mijn broer hebben we na lang zoeken een prachtige ruimte gevonden in Alkmaar anders had dit niet gekund.
Er is ruimte om een kleine arcade hal te realiseren met een technische ruimte voor het onderhoud.
En natuurlijk wat tafels die afwisselend gebruikt kunnen worden voor console en/of retro home computers (Commodore, Amiga, MSX, ed).

De candy cabs willen we in nette staat krijgen. Ik ben al ik contact met iemand uit Taiwan die hele mooie control panel repros maakt voor candy cabs.
We willen het gewoon netjes hebben. De NAC is overigens wel helemaal af, die is compleet en netjes.

Image
Check ook ons Nozomi Discord kanaal:
https://discord.gg/np4DKac
User avatar
Sphere
Active Level:
Active Level:
Posts: 795
Joined: Mon Sep 24, 2012 23:30
Location: Zoetermeer
Contact:

Re: Arcade liefhebbers in regio Alkmaar

Post by Sphere » Mon Nov 18, 2019 11:40

Ik volg hier ook even.
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Arcade liefhebbers in regio Alkmaar

Post by waiwainl » Fri Nov 22, 2019 20:28

Mooi hoor!
User avatar
raycade
Active Level:
Active Level:
Posts: 72
Joined: Tue Jan 01, 2019 20:06
Location: Alkmaar

Re: Arcade liefhebbers in regio Alkmaar

Post by raycade » Sun Nov 24, 2019 14:16

@Sphere: thanks... ik heb jouw Hard--Candy site vaak bekeken de laatste tijd.

Thanks waiwainl...

Op dit moment ben ik met mijn broer in de weer met de Sega Naomi, onbekend platform voor ons, behalve de DreamCast die stond hier gelijk toen die uitkwam, veel mooier dan een PS2 toen der tijd. "Helaas" heb ik ook het eerste uur meegemaakt van alle cracks en de Utopia Bootloader, heb de releases destijds live bijgehouden via het IRC kanaal van toen. Was niet heel goed voor Sega, die cracks kwamen te snel na de console release.

Anyway, op dit moment bezig aan het uitvogelen hoe je Naomi CF kaarjtes maakt. Bij de Atomisewave die we van Hasan hadden overgenomen zat een Naomi 1 + NetDimm + SEGA CF oplossing met Ikaruga. Het is gelukt de kaart te dupliceren op een Kingston 512MB kaart met toevallig hetzelfde ID als de Ikaruga CF. Op andere kaart ID's werkte het niet.
Ik ontdekte dat de Ikaruga rom afwijkt van de Ikaruga rom die bij de DEMUL package zit, dat doet vermoeden dat de DIMM andere Rom/Image files nodig heeft.
Het is een behoorlijke speurtocht naar de juiste files, tools en rom image, maar ik denk dat ik een source gevonden heb. Binnenkort eens testen, ik wil in staat zijn een DIMM rom image van een externe bron te gebruiken en hier mijn eigen CF kaart mee te maken.

Ik heb NaomiCF 1.34 gebruikt en gisteren in de krochten van het internet NaomiCF 1.44 gevonden, eens kijken of ook dat beter gaat.

Tot nu toe alleen de Ikaruga kunnen dupliceren nog geen nieuwe roms kunnen starten zonder error codes.
Last edited by raycade on Tue Nov 26, 2019 12:47, edited 1 time in total.
Check ook ons Nozomi Discord kanaal:
https://discord.gg/np4DKac
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Arcade liefhebbers in regio Alkmaar

Post by ZeMMiK » Tue Nov 26, 2019 00:02

nou je gaat er vol in.... follow...
User avatar
raycade
Active Level:
Active Level:
Posts: 72
Joined: Tue Jan 01, 2019 20:06
Location: Alkmaar

Re: Arcade liefhebbers in regio Alkmaar

Post by raycade » Tue Dec 03, 2019 01:43

Even een update... ik heb het voor elkaar om CF kaartjes te maken volgens de juiste procedure voor het Dimm bord met Sega CF adapter.
Dit is gelukt met behulp van een oude Dell Latitude D810 laptop, met PCMCIA adpater en USB card reader. :D

Tests gedaan met zelf geflashte kaarten Ikaruga, Psyvariar 2, Illvelo, Karous, Under Defeat.... en een Atomise Wave game Metal Slug 6
Oh yeah... super cool dat dit nu werkt.





Illvelo in actie...


Hopelijk morgen de Naomi 2 in huis te hebben....
Check ook ons Nozomi Discord kanaal:
https://discord.gg/np4DKac
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Arcade liefhebbers in regio Alkmaar

Post by ZeMMiK » Tue Dec 03, 2019 20:29

nice , thx for update
User avatar
raycade
Active Level:
Active Level:
Posts: 72
Joined: Tue Jan 01, 2019 20:06
Location: Alkmaar

Re: Arcade liefhebbers in regio Alkmaar

Post by raycade » Tue Dec 03, 2019 23:24

Hij is binnen... heel benieuwd hoe deze draait.

Image
Check ook ons Nozomi Discord kanaal:
https://discord.gg/np4DKac
Post Reply