IPAC + XBOX One controller op 1 systeem

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
Machello
Active Level:
Active Level:
Posts: 430
Joined: Wed Sep 17, 2014 21:20
Location: Beuningen

IPAC + XBOX One controller op 1 systeem

Post by Machello » Tue Mar 20, 2018 21:26

Hoi,

Tijdje geleden dat ik met mn arcade cab bezig ben geweest. Afgelopen week weer opgepakt omdat onze forumvriend groo1306 in april gezellig een dagje komt gamen.

Nu heb ik een setup draaien waarmee ik voornamelijk MAME speel. Dit gaat middels een control panel dat wordt aangestuurd via een IPAC -2

Daarnaast ben ik met een nieuwe setup (launchbox) bezig waarin ik naast MAME ook consoles, handheld en pc games speel. Dit heb ik op mn laptop (niet verbonden aan de arcade cab) geconfigureerd en staat op een externe hdd en ik gebruik hiervoor 2 xbox controllers.

Dit werkt helemaal toppie op mn laptop. Ook als ik de hdd en de xbox controller(s) aan een andere pc/laptop hang, werkt dit top.

Nu het issue, waarmee jullie me hopelijk kunnen helpen:

Ik heb de externe hdd en controller aangesloten op mijn arcade cab. Hier zit ook mijn IPAC-2 standaard op aangesloten. Launchbox/Bigbox start netjes op en de controller werkt hier prima in. Als ik vervolgens een game open (via RetroArch of dolphin) dan werkt de controller niet meer. Als ik dan naar de instellingen van RetroArch ga, kan ik bij input alleen kiezen voor IPAC #1 en IPAC #2. De xinput voor de xbox controller zijn gewoon niet meer beschikbaar.

Iemand die dit herkent en weet hoe ik dit kan fixen?
Post Reply