SEGA Lindbergh

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

SEGA Lindbergh

Post by Ken » Wed Sep 28, 2005 22:11

Wat verwachten we allemaal van de games die op de Lindbergh arcade hardware zijn aangekondigd, als VF5, Afterburner en HOTD 4?
Persoonlijk snap ik de move van SEGA niet echt om nu te investeren in nieuwe hardware, terwijl Naomi 2 GD Rom (en zelfs Naomi 1) nog perfect zou kunnen dienen voor deze games.
Last edited by Ken on Mon Mar 27, 2006 03:22, edited 2 times in total.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Wed Sep 28, 2005 22:24

Nou ik snap de stap wel. Want de graphics van VF5 zijn veel en veel verder dan de huidige Naomi 2. De animatie van de demo's die ik zag is echt ziekelijk en na VF4/Evo/FT is het wel weer eens tijd voor een echte nieuwe VF game en waarop kan dat beter dan nieuwe hardware.
Verder denk ik dat het niet alleen de move is van Sega maar ook vooral van Sammy. Na de overname hebben ze meteen aan gegeven dat Sega moest doen waar ze goed in zijn en dat is arcade games maken.
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Thu Sep 29, 2005 00:41

Het enige wat ik dan zonde vind, is het feit dat ik die arcadegames nooit te zien zal krijgen...kut nederland...tijd om een eigen kast te kopen als ik cash heb :)
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
R-Type

Post by R-Type » Thu Sep 29, 2005 18:43

VF5 ziet er wel heel goed uit hoor.. Naomi 2 had dit no way gekund laat staan naomi 1. Bovendien is iedere nieuwe VF altijd op nieuwe hardware geweest.

VF5 heeft gruwelijke physics en details op de characters, de spieren bewegen echt en de kleding is niet van echt te onderscheiden en dan nog die enorme mooie lighting effects zoals die zon enzo... Die graphics zijn tot nu toe denk ik de beste die ik heb gezien (en de kwaliteit van het filmpje is relatief brak)... kom maar op met die nieuwe generatie.
Gungrave

Post by Gungrave » Thu Sep 29, 2005 20:53

Virtua Fighter 5 lijkt me echt geweldig! Great physics en graphics :D
Maar deze Lindbergh, kun je die gewoon in een kast doen of heb je daar dan weer speciale kasten voor nodig? Dus dat als je een kast al hebt staan, dat je deze kan inbouwen?

Het ziet er allemaal prachtig uit, en de games zijn imo nu al toppers, zeker Virtua Fighter 5! :)
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Thu Sep 29, 2005 21:51

Als ik het goed heb onthouden is Sega vanaf de Model arcade boards afgestapt van de JAMMA arcade standaard. De meeste cabs zijn nog steeds JAMMA standaard en als je dus Model/Naomi/Lindbergh op je cab wil spelen zul je bv een Model 3 to JAMMA converter nodig hebben. Die zijn vaak niet erg goedkoop. Ik heb zelf onlangs een Model 3 board met VF3 gekocht en kon er gelukkig voor 45e zo'n converter bijkopen. Veel draden om op je board aan te sluiten maar niet echt moeilijk want meestal staat er precies op waar je welk stekkertje op je board moet aansluiten.
R-Type

Post by R-Type » Sun Oct 02, 2005 15:03

Ja, Model 3 enzo was destijds veel te duur, niet echt rendabel. Naomi etc waren veel goedkopere boards.
loempiavreter
Active Level:
Active Level:
Posts: 73
Joined: Sun Oct 02, 2005 03:56

Post by loempiavreter » Sun Oct 02, 2005 16:19

Psy-Phi, Virtua fighter 5, The house of the dead 4, Afterburner allemaal spellen die ik moet hebben :)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Oct 11, 2005 11:14

Tijd lang was er speculatie over een NAOMI3 arcadeboard. Deze zal echter niet meer komen.
Reden van het stopzetten van de ontwikkeling van NAOMI3 was de verouderde PowerVR techniek die in het NAOMI systeem gebruikt werd. Oorspronkelijk zou NAOMI3 begin 2005 het levenslicht hebben gezien, maar in plaats daarvan is nu het nieuwe Lindbergh platform ontwikkeld.

Nieuwe games als Virtua Fighter 5 en Afterburner zijn al in ontwikkeling voor dit board.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Mar 23, 2006 17:42

Japanese arcade operators reported that Sega has stopped development of the Lindbergh arcade game Psy Phi, the game will no longer ship in April 2006 and a new date has not been set. It is uncertain whether the game has been canceled.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Jun 02, 2006 19:00

Image
Image
Gungrave

Post by Gungrave » Fri Jun 02, 2006 21:36

Ziet er allemaal erg mooi uit! Ook op de cabinet heb ik niks aan te merken, ziet er stylish uit :)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Sep 03, 2006 21:38

Ik heb Afterburner gezien in CLUB Sega Shinjuku van de week, wat een bizar heftige game. En dan nog dit...ziet er naar uit dat de Lindbergh wat vertrouwen krijgt, Initial D is big business in Japan.

Sega confirmed that they will be showing its latest Lindberge arcade racing game Initial D: Arcade Stage 4 at the AM Show in September.
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Mon Sep 04, 2006 05:13

Initial D is echt een enorme snelle arcade racer...had die gedaan, maar echt niet aan mij besteed...misschien ben ik door mijn "ouderdom" wat reactievermogen kwijtgeraakt.

Maak wat meer coole pics van die lindbergh kasten man :)
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Mon May 21, 2007 22:33

Ben dit weekend weer eens in London geweest...wicked ;)
Lopen we voormalig sega world binnen en ik loop meteen tegen After Burner aan. Nou ik kan alleen maar bevestigen wat Ken al zei. Wat een fucking goede game zeg. Fast paced, grafisch ongelofelijk strak en gewoon old skool gameplay met een slowmo functie je mag maar niet hoeft te gebruiken. Ik hoop dat deze game snel een console release krijgt!
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Tue May 22, 2007 00:54

of in ieder geval beter dan die half aarsed versie op de psp :| Die is pas schandalig...
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Wed May 23, 2007 22:20

Goed nieuws voor de afterburner fans; In Scheveningen hebben ze hem ook staan. Ik vond vooral de beweeglijkheid van de machine zelf top.
d2

Post by d2 » Thu May 24, 2007 07:10

ruderudie wrote:Goed nieuws voor de afterburner fans; In Scheveningen hebben ze hem ook staan. Ik vond vooral de beweeglijkheid van de machine zelf top.
Beste nieuws eva. We're there dude. I ga wel effe met een mattie kijken.
Post Reply