Nieuwe arcadehal in Rotterdam?

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Nieuwe arcadehal in Rotterdam?

Post by cthulhu » Tue Apr 04, 2017 13:13

Was vandaag bij Pathé De Kuip en zag schuin tegenover de bioscoop iets van een arcadehal in aanbouw. Leek erop dat ze veel redemption hadden, maar ik zag ook deze voor de ruit staan (sorry voor de waardeloze foto):

Image

Edit: niet echt heel erg nieuw dus die hal...wel voor mij.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nieuwe arcadehal in Rotterdam?

Post by Jinxz » Tue Apr 04, 2017 18:31

Ben er geweest, ken de eigenaar, ken de leverancier maar vindt het niets. Een arcade die bedoeld is om te verdienen aan de bijvangst van de bioscoop.
User avatar
Sphere
Active Level:
Active Level:
Posts: 795
Joined: Mon Sep 24, 2012 23:30
Location: Zoetermeer
Contact:

Re: Nieuwe arcadehal in Rotterdam?

Post by Sphere » Tue Apr 04, 2017 18:44

Weet iemand toevallig de naam van de arcade?
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Nieuwe arcadehal in Rotterdam?

Post by waiwainl » Tue Apr 04, 2017 18:45

Jinxz wrote:Ben er geweest, ken de eigenaar, ken de leverancier maar vindt het niets. Een arcade die bedoeld is om te verdienen aan de bijvangst van de bioscoop.


Und?
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Nieuwe arcadehal in Rotterdam?

Post by cthulhu » Tue Apr 04, 2017 18:55

Sphere wrote:Weet iemand toevallig de naam van de arcade?


Gamestate.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nieuwe arcadehal in Rotterdam?

Post by Jinxz » Wed Apr 05, 2017 09:40

waiwainl wrote:
Jinxz wrote:Ben er geweest, ken de eigenaar, ken de leverancier maar vindt het niets. Een arcade die bedoeld is om te verdienen aan de bijvangst van de bioscoop.


Und?


True, wil op zich niets zeggen. Wat ik ermee wou zeggen is dat het niet de aantrekkingskracht heeft om z'n eigen klanten te trekken. Het verdienmodel van de grijparmen en ticket redemption machines zijn wat mij betreft gewoon een legale manier om kinderen aan het gokken te krijgen. Dus een leuke belevenis voor de kids, met papa en mama naar de bioscoop, vervolgens onder een sluier van neonlicht en snoepkleuren je kind aan het gokken zetten. Ik heb de menu's en settings van dergelijke machines gezien om de winkans te verkleinen. Het zijn letterlijk gokmachines.

Arcades waren ooit een stuk onschuldiger :D Gewoon een game zo moeilijk maken dat je al je zakgeld nodig had om bij een eindbaas te komen :wink:
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Nieuwe arcadehal in Rotterdam?

Post by waiwainl » Wed Apr 05, 2017 10:34

Jinxz wrote:
waiwainl wrote:
Jinxz wrote:Ben er geweest, ken de eigenaar, ken de leverancier maar vindt het niets. Een arcade die bedoeld is om te verdienen aan de bijvangst van de bioscoop.


Und?


True, wil op zich niets zeggen. Wat ik ermee wou zeggen is dat het niet de aantrekkingskracht heeft om z'n eigen klanten te trekken. Het verdienmodel van de grijparmen en ticket redemption machines zijn wat mij betreft gewoon een legale manier om kinderen aan het gokken te krijgen. Dus een leuke belevenis voor de kids, met papa en mama naar de bioscoop, vervolgens onder een sluier van neonlicht en snoepkleuren je kind aan het gokken zetten. Ik heb de menu's en settings van dergelijke machines gezien om de winkans te verkleinen. Het zijn letterlijk gokmachines.

Arcades waren ooit een stuk onschuldiger :D Gewoon een game zo moeilijk maken dat je al je zakgeld nodig had om bij een eindbaas te komen :wink:


Is mijn cup of tea ook niet nee. Al moet ik zeggen dat het concept ticket redemption - toen ik het meegemaakt heb in Sega Republic (Dubai) mijn niet tegen gevallen was - doch, ik zou er niet speciaal ervoor naar toegaan, echter als het er toevallig is (zoals bij die Bios) is het wel lachen voor een half uurtje.

Wel jammer dat de win kans niet zo groot gehouden is :naughty: - maatgoed, da's commercie.
User avatar
K405
Active Level:
Active Level:
Posts: 295
Joined: Tue Sep 25, 2012 23:34

Re: Nieuwe arcadehal in Rotterdam?

Post by K405 » Wed Apr 05, 2017 13:15

Jinxz wrote:
waiwainl wrote:
Jinxz wrote:Ben er geweest, ken de eigenaar, ken de leverancier maar vindt het niets. Een arcade die bedoeld is om te verdienen aan de bijvangst van de bioscoop.


Und?


True, wil op zich niets zeggen. Wat ik ermee wou zeggen is dat het niet de aantrekkingskracht heeft om z'n eigen klanten te trekken. Het verdienmodel van de grijparmen en ticket redemption machines zijn wat mij betreft gewoon een legale manier om kinderen aan het gokken te krijgen. Dus een leuke belevenis voor de kids, met papa en mama naar de bioscoop, vervolgens onder een sluier van neonlicht en snoepkleuren je kind aan het gokken zetten. Ik heb de menu's en settings van dergelijke machines gezien om de winkans te verkleinen. Het zijn letterlijk gokmachines.

Arcades waren ooit een stuk onschuldiger :D Gewoon een game zo moeilijk maken dat je al je zakgeld nodig had om bij een eindbaas te komen :wink:


Mwah.. vroegah, een gulden per keer, 3 poppetjes, en dan Ghosts'N Goblins spelen, 5 gulden zakgeld.. :mrgreen:
http://system16.com/hardware.php?id=786&gid=31#31
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Nieuwe arcadehal in Rotterdam?

Post by cthulhu » Wed Apr 05, 2017 13:46

De reden waarom mijn zoontje geen redemption games mag doen is vanwege het feit dat de instellingen van die apparaten zo zijn dat de kans dat je wat wint nihil is. De meeste mensen weten niet dat je in het operator's menu vanalles kan instellen, bijvoorbeeld dat de kraan van zo'n kraanspelletje maar eens in de zoveel keer daadwerkelijk de kracht heeft om een prijs op te tillen.
User avatar
K405
Active Level:
Active Level:
Posts: 295
Joined: Tue Sep 25, 2012 23:34

Re: Nieuwe arcadehal in Rotterdam?

Post by K405 » Wed Apr 05, 2017 14:40

Trouwens laatste keer dat ik er was, 2 weken geleden, stond de Star Wars pod uit, maar op de foto zie ik datie weer operationeel is, cool. Ik wil em een keertje spelen. :mrgreen:
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nieuwe arcadehal in Rotterdam?

Post by Jinxz » Wed Apr 05, 2017 16:47

K405 wrote:Trouwens laatste keer dat ik er was, 2 weken geleden, stond de Star Wars pod uit, maar op de foto zie ik datie weer operationeel is, cool. Ik wil em een keertje spelen. :mrgreen:


Als ie z'n stroomkosten al niet oplevert is dat niet best ;) Volgens mij trekt ie 600-800 watt.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Nieuwe arcadehal in Rotterdam?

Post by Cageman » Fri Apr 07, 2017 12:52

Waarom zo veel? Het is tenslotte niet veel meer dan een beamer, geluid en wat controls. Het is wel een vette kast. Ik heb dat exemplaar in Rotterdam gespeeld; soort VR ervaring zonder dat je een bril nodig hebt :)
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nieuwe arcadehal in Rotterdam?

Post by Jinxz » Fri Apr 07, 2017 20:09

beamer, i5 PC, versterker, 5.1 speakers, tactile transducer. Ik heb mijn POD omgebouwd van 100v naar 220v en heb er een behoorlijke trafo in gedropped.
User avatar
Wombat
Active Level:
Active Level:
Posts: 525
Joined: Sun Sep 25, 2005 18:10
Contact:

Re: Nieuwe arcadehal in Rotterdam?

Post by Wombat » Tue Apr 11, 2017 20:51

Redemption of niet, ik wil die Star Wars spelen! =) Is dit het eerste exemplaar in Nederland, of heeft iemand hem ook elders gespot?
S-E-G-A 8)
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nieuwe arcadehal in Rotterdam?

Post by Da Dude » Tue Apr 11, 2017 21:07

Ik wil die game ook zo graag spelen. Als iemand weet waar die staat. graag locaties delen ja!!!
User avatar
Sphere
Active Level:
Active Level:
Posts: 795
Joined: Mon Sep 24, 2012 23:30
Location: Zoetermeer
Contact:

Re: Nieuwe arcadehal in Rotterdam?

Post by Sphere » Wed Apr 12, 2017 16:41

Hij staat ook in gamestate kerkrade.
User avatar
Péé
Active Level:
Active Level:
Posts: 79
Joined: Tue Nov 17, 2015 20:19

Re: Nieuwe arcadehal in Rotterdam?

Post by Péé » Wed Apr 12, 2017 22:24

Vorig jaar heb ik Star Wars BP gespeeld in Attractiepark Slagharen.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nieuwe arcadehal in Rotterdam?

Post by Da Dude » Wed Apr 12, 2017 23:09

Kijk....steeds dichterbij. evt bij een Centerparks???
User avatar
cocobolo
Active Level:
Active Level:
Posts: 138
Joined: Sun Sep 11, 2011 13:38
Location: Apeldoorn

Re: Nieuwe arcadehal in Rotterdam?

Post by cocobolo » Thu Apr 13, 2017 21:03

Ik hoop dat hij ook bij Gamestate Utrecht komt : als het goed is gaat die hal 21 april al open :D !
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nieuwe arcadehal in Rotterdam?

Post by Da Dude » Fri Apr 14, 2017 12:23

Dat is tenminste in de buurt. Gamestate mag ook wel naar Arnhem komen
Post Reply