Vraag over arcade kast

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
User avatar
Snaggelpoes
Active Level:
Active Level:
Posts: 15
Joined: Wed Feb 22, 2017 13:47

Vraag over arcade kast

Post by Snaggelpoes » Wed Feb 22, 2017 19:51

ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Verstuurd vanaf mijn F5121 met Tapatalk
User avatar
Jazsie
Active Level:
Active Level:
Posts: 198
Joined: Sun Jul 13, 2014 23:20
Location: Maastricht

Re: Hallo allemaal, ik ben sinds vandaag nieuw hier. Ik heb een vraag kan iemand mij iets meer vertellen over deze Neoge

Post by Jazsie » Wed Feb 22, 2017 19:55

Wat wil je weten?

- Het is een vier slot MVS.
- Zo te zien een universele cab.

Meer weet ik ook niet :) Verder vind ik het wel netjes uit zien.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Hallo allemaal, ik ben sinds vandaag nieuw hier. Ik heb een vraag kan iemand mij iets meer vertellen over deze Neoge

Post by Cageman » Wed Feb 22, 2017 19:57

Nou moe.. Stel jezelf even voor in het daarvoor bedoelde topic ("even voorstellen"). Ik ga je topic titel even inkorten, want dat is een nogal lange zin.

Last but not least: Wat wil je weten van deze kast? Welke vragen heb je? Het is een generieke kast.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Hallo allemaal, ik ben sinds vandaag nieuw hier. Ik heb een vraag kan iemand mij iets meer vertellen over deze Neoge

Post by Ken » Wed Feb 22, 2017 20:11

Het is een lelijk gedrocht. Op de A12 ermee!
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Hallo allemaal, ik ben sinds vandaag nieuw hier. Ik heb een vraag kan iemand mij iets meer vertellen over deze Neoge

Post by Psykick » Wed Feb 22, 2017 20:17

Haha, ik kan je vertellen dat ik graag die Windjammers zou willen als je die verkoopt of evt. ruilen tegen een andere titel ;)
User avatar
Snaggelpoes
Active Level:
Active Level:
Posts: 15
Joined: Wed Feb 22, 2017 13:47

Re: Hallo allemaal, ik ben sinds vandaag nieuw hier. Ik heb een vraag kan iemand mij iets meer vertellen over deze Neoge

Post by Snaggelpoes » Wed Feb 22, 2017 20:25

Neglecta Fooorsu! wrote:Het is een lelijk gedrocht. Op de A12 ermee!
Neglecta Fooorsu! wrote:Het is een lelijk gedrocht. Op de A12 ermee!


Leuke verwelkomen!
Fijn om mensen zo af te kraken.
Maar ok dat zegt meer over jou dan over de kast.
Succes iig met andere mensen af te kraken.
Ik zal verder hier niet op ingaan meer verder praten met de mensen die mij wel iets serieus kunnen vertellen.
Daar ben ik per slot van rekening hiervoor.
Als nog een fijne avond.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Hallo allemaal, ik ben sinds vandaag nieuw hier. Ik heb een vraag kan iemand mij iets meer vertellen over deze Neoge

Post by Ken » Wed Feb 22, 2017 20:28

Snaggelpoes wrote:Fijn om mensen zo af te kraken.


Ik kraak jou, je taalgebruik of je domme vraag niet af.

Wel die kast. Begin opnieuw.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Vraag over arcade kast

Post by Cageman » Wed Feb 22, 2017 20:31

Er wordt pas antwoord gegeven als je ook daadwerkelijk een vraag stelt. En val Neglecta Fooorsu niet aan aub.

Dus. Wat is nou je vraag..
User avatar
Snaggelpoes
Active Level:
Active Level:
Posts: 15
Joined: Wed Feb 22, 2017 13:47

Re: Hallo allemaal, ik ben sinds vandaag nieuw hier. Ik heb een vraag kan iemand mij iets meer vertellen over deze Neoge

Post by Snaggelpoes » Wed Feb 22, 2017 20:36

Neglecta Fooorsu! wrote:
Snaggelpoes wrote:Fijn om mensen zo af te kraken.


Ik kraak jou, je taalgebruik of je domme vraag niet af.

Wel die kast. Begin opnieuw.

Mijn taal gebruik,...?
Domme vraag????
Laat mij je een ding vertellen als je niks zinnigs te melden hebt of niks hiervan weet,
Reageer dan gewoon niet.
Maar kom aub niet met deze bullshit.
En helemaal als iemand hier net nieuw is ok.
Vergeet niet dat jij ooit ook een noob was.
Verder heb ik je niks meer te zeggen.
Succes verder!
User avatar
Snaggelpoes
Active Level:
Active Level:
Posts: 15
Joined: Wed Feb 22, 2017 13:47

Re: Hallo allemaal, ik ben sinds vandaag nieuw hier. Ik heb een vraag kan iemand mij iets meer vertellen over deze Neoge

Post by Snaggelpoes » Wed Feb 22, 2017 20:38

Jazsie wrote:Wat wil je weten?

- Het is een vier slot MVS.
- Zo te zien een universele cab.

Meer weet ik ook niet :) Verder vind ik het wel netjes uit zien.

Thanks,
Weet jij toevallig of er een verloop is die van deze stekker naar jamma gaat?
User avatar
Snaggelpoes
Active Level:
Active Level:
Posts: 15
Joined: Wed Feb 22, 2017 13:47

Re: Hallo allemaal, ik ben sinds vandaag nieuw hier. Ik heb een vraag kan iemand mij iets meer vertellen over deze Neoge

Post by Snaggelpoes » Wed Feb 22, 2017 20:39

Cageman wrote:Nou moe.. Stel jezelf even voor in het daarvoor bedoelde topic ("even voorstellen"). Ik ga je topic titel even inkorten, want dat is een nogal lange zin.

Last but not least: Wat wil je weten van deze kast? Welke vragen heb je? Het is een generieke kast.


Sorry my bad, ik stel mezelf zo ff voor!
User avatar
Snaggelpoes
Active Level:
Active Level:
Posts: 15
Joined: Wed Feb 22, 2017 13:47

Re: Hallo allemaal, ik ben sinds vandaag nieuw hier. Ik heb een vraag kan iemand mij iets meer vertellen over deze Neoge

Post by Snaggelpoes » Wed Feb 22, 2017 20:40

Psykick wrote:Haha, ik kan je vertellen dat ik graag die Windjammers zou willen als je die verkoopt of evt. ruilen tegen een andere titel ;)



Hahahaha, nee man ben juist blij met dit spel,
Maar verkoop jij het een en ander dan?
User avatar
Snaggelpoes
Active Level:
Active Level:
Posts: 15
Joined: Wed Feb 22, 2017 13:47

Re: Vraag over arcade kast

Post by Snaggelpoes » Wed Feb 22, 2017 20:45

Cageman wrote:Er wordt pas antwoord gegeven als je ook daadwerkelijk een vraag stelt. En val Neglecta Fooorsu niet aan aub.

Dus. Wat is nou je vraag..


Ik val niemand aan, maar ik neem aan dat dit niet de normale manier is hoe je met mensen omgaat, en helemaal als iemand nieuw is en zijn weg nog moet vinden.
Ik denk eerder dat je Neglecta Fooorsu op z'n plaats moet zetten ipv mij.

Ik wilde alleen maar weten of iemand iets meer van deze kast weet, aangezien ik dit ding nog nooit gezien heb.
Ik heb overigens ook sound problemen en wilde graag weten waar ik een cabine kit hiervoor kan krijgen.
User avatar
Jazsie
Active Level:
Active Level:
Posts: 198
Joined: Sun Jul 13, 2014 23:20
Location: Maastricht

Re: RE: Re: Hallo allemaal, ik ben sinds vandaag nieuw hier. Ik heb een vraag kan iemand mij iets meer vertellen over de

Post by Jazsie » Wed Feb 22, 2017 20:47

Snaggelpoes wrote:
Jazsie wrote:Wat wil je weten?

- Het is een vier slot MVS.
- Zo te zien een universele cab.

Meer weet ik ook niet :) Verder vind ik het wel netjes uit zien.

Thanks,
Weet jij toevallig of er een verloop is die van deze stekker naar jamma gaat?


Kan het op de foto niet zien echter is een vier slotter MVS gewoon JAMMA.

MVS board eruit halen en je ziet de JAMMA stekker...
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Vraag over arcade kast

Post by Ken » Wed Feb 22, 2017 20:53

Als je jezelf, deze hobby, dit forum en die lelijke kast van je te serieus gaat nemen kom je niet veel verder. Stel je dus niet zo vreselijk aan en accepteer ook de waarheid als je als noob om feedback/info vraagt. Opnieuw beginnen, ding de deur uit, je beter inlezen en iets gerichtere vragen stellen voor je begint te blaten.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Vraag over arcade kast

Post by Cageman » Wed Feb 22, 2017 20:54

Snaggelpoes wrote:Ik denk eerder dat je Neglecta Fooorsu op z'n plaats moet zetten ipv mij.

Niemand zet de Neglecta op zijn plaats.
User avatar
Snaggelpoes
Active Level:
Active Level:
Posts: 15
Joined: Wed Feb 22, 2017 13:47

Re: RE: Re: Hallo allemaal, ik ben sinds vandaag nieuw hier. Ik heb een vraag kan iemand mij iets meer vertellen over de

Post by Snaggelpoes » Wed Feb 22, 2017 20:59

Jazsie wrote:
Snaggelpoes wrote:
Jazsie wrote:Wat wil je weten?

- Het is een vier slot MVS.
- Zo te zien een universele cab.

Meer weet ik ook niet :) Verder vind ik het wel netjes uit zien.

Thanks,
Weet jij toevallig of er een verloop is die van deze stekker naar jamma gaat?


Kan het op de foto niet zien echter is een vier slotter MVS gewoon JAMMA.

MVS board eruit halen en je ziet de JAMMA stekker...

Oh ok, ja die stekker ziet er wel hetzelfde uit maar heb ook ergens gelezen dat je niet zomaar een pc eraan mag hangen, omdat de pinout anders is.
Klopt dat?
User avatar
Snaggelpoes
Active Level:
Active Level:
Posts: 15
Joined: Wed Feb 22, 2017 13:47

Re: Vraag over arcade kast

Post by Snaggelpoes » Wed Feb 22, 2017 21:03

Neglecta Fooorsu! wrote:Als je jezelf, deze hobby, dit forum en die lelijke kast van je te serieus gaat nemen kom je niet veel verder. Stel je dus niet zo vreselijk aan en accepteer ook de waarheid als je als noob om feedback/info vraagt. Opnieuw beginnen, ding de deur uit, je beter inlezen en iets gerichtere vragen stellen voor je begint te blaten.



Hahahaha weet je ik ga mezelf niet verlagen tot jouw niveau, ik weet wat ik nog meer hier heb staan.
Dit kwam toevallig op mijn pad.
Maar ik kijk er naar uit jou een keer in persoon te ontmoeten wanneer er een meeting is.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Vraag over arcade kast

Post by Cageman » Wed Feb 22, 2017 21:08

Toch even een tip om even verder door het forum te bladeren. Er staat veel info hier. Een jamma connector is niet geschikt om zomaar een pc aan te hangen. Daarvoor zijn extra onderdelen nodig. Ook je scherm is waarschijnlijk niet geschikt zonder conversie van het videosignaal.

Neem de tijd om je even in te lezen in de diverse topics. Als je een pc wilt verbinden, begin dan met de monitor. Daarna de controls. Daarna audio. Stapje voor stapje.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Vraag over arcade kast

Post by Da Dude » Wed Feb 22, 2017 21:20

Als je een PC er in wil hangen, zou je kunnen kijken of je een VGA scherm van dezelfde grootte erin kan hangen en wat spul van bijv. arcadewinkel.nl voor de buttons etc te koppelen via USB
Verkoop je daarna je neo geo mvs met de 4 games. Heb je je geld ook weer terug. :-)

Omwisselen voor een VGA CRT scherm is de snelste keus. Omdat je anders meer kwijt bent aan scalerboardjes (of hoe die dingen ook heten).
Maar voor de echte scanlines en meer de retro look. Is die aankoop misschien wel netter. Net wat je wil.
User avatar
Snaggelpoes
Active Level:
Active Level:
Posts: 15
Joined: Wed Feb 22, 2017 13:47

Re: Vraag over arcade kast

Post by Snaggelpoes » Wed Feb 22, 2017 21:24

Da Dude wrote:Als je een PC er in wil hangen, zou je kunnen kijken of je een VGA scherm van dezelfde grootte erin kan hangen en wat spul van bijv. arcadewinkel.nl voor de buttons etc te koppelen via USB
Verkoop je daarna je neo geo mvs met de 4 games. Heb je je geld ook weer terug. :-)

Omwisselen voor een VGA CRT scherm is de snelste keus. Omdat je anders meer kwijt bent aan scalerboardjes (of hoe die dingen ook heten).
Maar voor de echte scanlines en meer de retro look. Is die aankoop misschien wel netter. Net wat je wil.


Hoi,
Thanks voor je reactie.
Maar het moet geen pc zijn, maar een pcb.
Sorry my bad!
Tekst voorspelling, lol :D
Weet jij of dat mogelijk is.
Het gaat dan gewoon om een jamma pcb.
Grtz,
Bo.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Vraag over arcade kast

Post by Baki » Wed Feb 22, 2017 21:29

Snaggelpoes wrote:
Neglecta Fooorsu! wrote:Als je jezelf, deze hobby, dit forum en die lelijke kast van je te serieus gaat nemen kom je niet veel verder. Stel je dus niet zo vreselijk aan en accepteer ook de waarheid als je als noob om feedback/info vraagt. Opnieuw beginnen, ding de deur uit, je beter inlezen en iets gerichtere vragen stellen voor je begint te blaten.



Hahahaha weet je ik ga mezelf niet verlagen tot jouw niveau, ik weet wat ik nog meer hier heb staan.
Dit kwam toevallig op mijn pad.
Maar ik kijk er naar uit jou een keer in persoon te ontmoeten wanneer er een meeting is.


Heb jij enig idee wie dit forum heeft opgericht? Heb je je echt goed ingelezen over de arcade scene in Nederland en zelf research gedaan voor je een paar foto's ging posten van een, voor vele van ons, erg lelijke kast, zonder een vraag erbij. De manier waarop je het forum gebruikt en de manier waarop je bent begonnen komt gewoon amateuristisch over en dan kun je wel reactie verwachten.
De manier waarop moet je met een korreltje zout nemen, dat wordt ook duidelijk aangegeven. Ik vind persoonlijk "op de A12 ermee" nog teveel eer voor die kast. Over smaak valt niet te twisten en je kan ook anders reageren op zo'n gewoon grappig bedoelde mening.

Die laatste zin van je zal ik maar negeren, dat soort kinderpraat zit niemand op te wachten.

Dus stel duidelijke vragen en neem het allemaal niet zo serieus en je hebt hier een leuke tijd ;)
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Vraag over arcade kast

Post by Cageman » Wed Feb 22, 2017 21:30

Een jamma pcb kan er zo in.
User avatar
Snaggelpoes
Active Level:
Active Level:
Posts: 15
Joined: Wed Feb 22, 2017 13:47

Re: Vraag over arcade kast

Post by Snaggelpoes » Wed Feb 22, 2017 21:39

Baki wrote:
Snaggelpoes wrote:
Neglecta Fooorsu! wrote:Als je jezelf, deze hobby, dit forum en die lelijke kast van je te serieus gaat nemen kom je niet veel verder. Stel je dus niet zo vreselijk aan en accepteer ook de waarheid als je als noob om feedback/info vraagt. Opnieuw beginnen, ding de deur uit, je beter inlezen en iets gerichtere vragen stellen voor je begint te blaten.



Hahahaha weet je ik ga mezelf niet verlagen tot jouw niveau, ik weet wat ik nog meer hier heb staan.
Dit kwam toevallig op mijn pad.
Maar ik kijk er naar uit jou een keer in persoon te ontmoeten wanneer er een meeting is.


Heb jij enig idee wie dit forum heeft opgericht? Heb je je echt goed ingelezen over de arcade scene in Nederland en zelf research gedaan voor je een paar foto's ging posten van een, voor vele van ons, erg lelijke kast, zonder een vraag erbij. De manier waarop je het forum gebruikt en de manier waarop je bent begonnen komt gewoon amateuristisch over en dan kun je wel reactie verwachten.
De manier waarop moet je met een korreltje zout nemen, dat wordt ook duidelijk aangegeven. Ik vind persoonlijk "op de A12 ermee" nog teveel eer voor die kast. Over smaak valt niet te twisten en je kan ook anders reageren op zo'n gewoon grappig bedoelde mening.

Die laatste zin van je zal ik maar negeren, dat soort kinderpraat zit niemand op te wachten.

Dus stel duidelijke vragen en neem het allemaal niet zo serieus en je hebt hier een leuke tijd ;)


Ok ik zal mij voortaan inhouden.
Maar iemand de grond inboren op deze manier is niet cool.
Ik vraag niemand wat ze van deze kast vinden, maar gewoon simpel wat info.
En natuurlijk hoeft niet een ieder dit mooi te vinden.
Maar je kan het dan wel op een andere manier brengen.
En helemaal als admin zijnde of stichter van dit forum, heb je de taak ervoor te zorgen dat men een ander niet provoceert of rare dingen gaat roepen op dit forum.
Een soort van voorbeeld functie kan je zeggen.
Begrijp mij niet verkeerd ik ben hier niet om ruzie te zoeken of herrie te schoppen, maar ook al ben je een admin of de stichter van dit forum, dan nog kan je op een normale manier reageren.
Zoals jij mijn laatste zin zal negeren, zal ik dit voorval ook gewoon negeren.
Ik ben hier om met samengestelde een leuke tijd door te brengen en veel van jullie te leren.
Ik hoop dat een ieder dit begrijpt.
Last edited by Snaggelpoes on Wed Feb 22, 2017 21:43, edited 1 time in total.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Vraag over arcade kast

Post by Baki » Wed Feb 22, 2017 21:42

Als je je wat beter had ingelezen en had rond gekeken op dit forum dan het je die opmerking gesnapt.
Dan had je geweten dat dit soort shit erbij hoort hier. Precies dat probeer ik je uit te leggen.
Ga maar eens op neo-geo.com zo een post droppen....
Post Reply