MVS 2 slot Calendar Error

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
OrangeChimp
Active Level:
Active Level:
Posts: 14
Joined: Wed Jul 06, 2016 15:48

MVS 2 slot Calendar Error

Post by OrangeChimp » Sun Feb 05, 2017 18:47

Hey luitjes,

Mijn MVS 2 slot vertoonde een Calendar Error. Had een paar testjes nog gedaan en kreeg na een paar keer niks meer te zien op het scherm! Batterij bekeken en die is gaan lekken. Eraf gehaald. Ene kant kon ik los solderen, andere kant zat onder de goo dus die heb ik los moeten knippen.

Nu krijg ik helaas helemaal geen beeld meer.

Is dit board ten dode opgeschreven? Of valt ie nog te redden?

Love you guys! :oops:
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: MVS 2 slot Calendar Error

Post by Cageman » Sun Feb 05, 2017 21:58

Schoonmaken met een tandenborstel (droge, om het opgedroogde residu weg te krijgen). Daarna het aangetaste gebied goed reinigen met Isopropyl Alcohol. Dan onderzoeken waar de schade zit, en componenten vervangen/traces herstellen.

Als je dat zelf niet kunt zijn er genoeg mensen hier die het voor je kunnen doen. Zelf ben ik een tijdje geleden al gestopt met repairs voor anderen; te weinig tijd ervoor.
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: MVS 2 slot Calendar Error

Post by cthulhu » Sun Feb 05, 2017 22:01

Jottum, batterijen. De reden waarom ik ze meteen van bepaalde PCB's (CAVE PGM) en mobos (PGM, MVS) verwijder...één grote bron van ellende en ze voegen weinig toe, behalve dat ze operator settings onthouden...whoopty doo.
User avatar
OrangeChimp
Active Level:
Active Level:
Posts: 14
Joined: Wed Jul 06, 2016 15:48

Re: MVS 2 slot Calendar Error

Post by OrangeChimp » Mon Feb 06, 2017 15:13

Cageman wrote:Schoonmaken met een tandenborstel (droge, om het opgedroogde residu weg te krijgen). Daarna het aangetaste gebied goed reinigen met Isopropyl Alcohol. Dan onderzoeken waar de schade zit, en componenten vervangen/traces herstellen.

Als je dat zelf niet kunt zijn er genoeg mensen hier die het voor je kunnen doen. Zelf ben ik een tijdje geleden al gestopt met repairs voor anderen; te weinig tijd ervoor.


Yes dank je wel! Ik ga aan de slag! Wel vindt ik het vreemd dat ik eerst wel nog de Calendar Error zag, maar na een paar keer aan uit, dat ik helemaal geen beeld meer krijg. Zelfs niet na het verwijderen van de batterij.

Dus het is heel moeilijk te zeggen of er uberhaupt nog wel leven in zit. Hoewel de LED nog wel aangaat, dus dat geeft hoop.

En anders stap ik over naar een raspberry pi met PiJamma board. Scheelt een hoop gedoe :D
Post Reply