Kan iemand een Nintendo Tabletop fotograferen?

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
Derrick
Active Level:
Active Level:
Posts: 96
Joined: Wed Apr 20, 2011 12:35
Location: Apeldoorn

Kan iemand een Nintendo Tabletop fotograferen?

Post by Derrick » Tue Jan 17, 2017 15:55

Ik wil een 3d ontwerp maken van een Nintendo Tabletop maar ik heb de maten niet. Zou iemand een paar foto's met de maten erbij kunnen maken? Het liefst ook de zijkant overgetrokken op een A4tje zodat ik die kan gebruiken als referentie. Ik wil een versie maken die met een Raspberry Pi werkt dus het worden geen replacement onderdelen, en omdat ik het moet kunnen printen zal het ontwerp wel wat afwijken van het origineel. Het is dus meer voor een look-a-like die ik als CAD tekening in Fusion 360 maak om te oefenen.

Idee is om een 3d ontwerp te maken en dat op Thingiverse te zetten zodat iedereen hem kan maken.


Image

Ik zou hem of haar enorm dankbaar zijn!
Roses are red, violets are blue, I'm a schizophrenic... and so am I!
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Kan iemand een Nintendo Tabletop fotograferen?

Post by Da Dude » Tue Jan 17, 2017 16:53

Leuk idee. niks op sites als grabcad.com oid te vinden?
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Kan iemand een Nintendo Tabletop fotograferen?

Post by RoOd » Tue Jan 17, 2017 18:05

Heel leuk idee,misschien een klusje voor sombezki en zijn 3D printer? 2 helften printen en wat losse delen voor binnenin en gaaaan!
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
Derrick
Active Level:
Active Level:
Posts: 96
Joined: Wed Apr 20, 2011 12:35
Location: Apeldoorn

Re: Kan iemand een Nintendo Tabletop fotograferen?

Post by Derrick » Tue Jan 17, 2017 20:08

Ik kan hem straks voor de prijs van het plastic gewoon voor iedereen printen als er interesse in is, zolang ik niet weken aan het printen ben. Ik heb opzich twee 3d printers maar 1 is out of order. Misschien dat ik die op tijd kan fixen, daar moet een ander moederbord in en dan nog gecallibreerd worden. 19 euro per kilo PLA. Maar ik neem aan dat er minder dan een kilo ingaat. Dan moet je nog een hele zooi onderdelen kopen dus reken in totaal rond de 75 euro kostprijs als we geluk hebben.

Ik ben nog even aan het zoeken naar een goed scherm wat een beetje groter is dan de raspberry pi gameboy die ik heb gemaakt. En ik ben nog een beetje aan het twijfelen of ik hem ook op accu laat werken die dan oplaadt tijdens gebruik op een netadapter. Met de gameboy haal ik maar een uur als ik speel . Nu is dit ding veel groter dus zou een grotere accu kunnen nemen maar maakt alles ook weer complexer door een oplaadcircuit enzo en duurder. Dus er zijn nog een paar variabelen :)

Maar daarvoor heb ik dus de maten nodig jongens! EDIT: ik heb inmiddels een perfect zij aanzicht gevonden. Denk dat ik geen zijkant op A4 nodig heb.

RoOd wrote:Heel leuk idee,misschien een klusje voor sombezki en zijn 3D printer? 2 helften printen en wat losse delen voor binnenin en gaaaan!


Als iemand anders hem wil maken ook prima, ik denk alleen dat het niet gaat lukken met twee helften. Dat is lastig printen maar dat moet ik nog even goed uitproberen.

PS. ik heb uiteraard overal gezocht maar kan niet de originele nintendo tabletop vinden als CAD tekening.
Roses are red, violets are blue, I'm a schizophrenic... and so am I!
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Kan iemand een Nintendo Tabletop fotograferen?

Post by RoOd » Tue Jan 17, 2017 22:00

Oh je hebt zelf een 3D printer(s) :-)

Goeie zaak, ben benieuwd wat er uit gaat komen, is gewoon een cool formaat voor een mini cade
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: Kan iemand een Nintendo Tabletop fotograferen?

Post by sombetzki » Wed Jan 18, 2017 09:17

Waar koop jij je PLA voor 19 euro per kilo?
Heb een paar keer goedkope PLA gekocht, maar was niet te spreken over de kwaliteit daarvan.
Beste is tot nu toe de Velleman & Colorfabb PLA/XT is mijn ervaring.
User avatar
Derrick
Active Level:
Active Level:
Posts: 96
Joined: Wed Apr 20, 2011 12:35
Location: Apeldoorn

Re: Kan iemand een Nintendo Tabletop fotograferen?

Post by Derrick » Wed Jan 18, 2017 10:53

sombetzki wrote:Waar koop jij je PLA voor 19 euro per kilo?
Heb een paar keer goedkope PLA gekocht, maar was niet te spreken over de kwaliteit daarvan.
Beste is tot nu toe de Velleman & Colorfabb PLA/XT is mijn ervaring.


Ik bestel tegenwoordig hier: https://www.123-3d.nl/PLA/1-75-mm-PLA/Zwart-p7316.html

kost 19.50 per kilo, kan er prima mee printen. Voor objecten die sterker moeten zijn gebruik ik PETG omdat ik ABS printen vind stinken :
https://www.123-3d.nl/PETG/1-75-mm-PETG ... p7394.html

Ik heb ook wel eens duurder PLA gehad en dan print idd anders, dat vloeit beter op een lageren temp maar na wat geklooi zijn mijn settings prima voor dit PLA. Ik print nu op 207 graden.
Roses are red, violets are blue, I'm a schizophrenic... and so am I!
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: Kan iemand een Nintendo Tabletop fotograferen?

Post by sombetzki » Wed Jan 18, 2017 11:02

Ah, gaan we dat eens proberen, thanks.
ABS stinkt idd, maar dat vind ik niet zo'n issue. Vind het warpen een groter probleem. Print dan wel op een heated bed met blauwe tape, maar wat grotere objecten blijven toch wel warping vertonen. Colorfabb XT heeft zelfde eigenschappen als ABS, maar print makkelijker en stinkt niet.
PETG heb ik nog geen ervaring mee.

Woodfill en bamboofill ruikt lekker! Dat is wel prijzig, maar heel tof materiaal om mee te printen. Favoriet van mij.

Protopasta heeft ook hele toffe filament soorten, maar ik heb nog geen adres in Nederland of Europa gevonden die dat verkoopt. Vanuit de VS is dat ook nogal duur om te bestellen helaas.
User avatar
Derrick
Active Level:
Active Level:
Posts: 96
Joined: Wed Apr 20, 2011 12:35
Location: Apeldoorn

Re: Kan iemand een Nintendo Tabletop fotograferen?

Post by Derrick » Wed Jan 18, 2017 11:40

sombetzki wrote:Ah, gaan we dat eens proberen, thanks.
ABS stinkt idd, maar dat vind ik niet zo'n issue. Vind het warpen een groter probleem. Print dan wel op een heated bed met blauwe tape, maar wat grotere objecten blijven toch wel warping vertonen.


Ik heb ook een heated bed met een spiegel erop , ik heb die op 60 graden staan. Ik heb geen warping, ik gebruik geen tape maar 3DLac. Dat spul is echt ideaal.

Image

sombetzki wrote:Woodfill en bamboofill ruikt lekker! Dat is wel prijzig, maar heel tof materiaal om mee te printen. Favoriet van mij.

Protopasta heeft ook hele toffe filament soorten, maar ik heb nog geen adres in Nederland of Europa gevonden die dat verkoopt. Vanuit de VS is dat ook nogal duur om te bestellen helaas.


Dat heb ik allemaal nog nooit geprobeerd. Ik maak eigenlijk alles in gewoon PLA :) Maar ik wil wel eens wat meer dingen gaan proberen. Maar zoveel te doen, zo weinig tijd!
Roses are red, violets are blue, I'm a schizophrenic... and so am I!
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Kan iemand een Nintendo Tabletop fotograferen?

Post by ZeMMiK » Wed Jan 18, 2017 16:20

goed bezig man, leuk idee!!!! helaas heb ik er geen
User avatar
Derrick
Active Level:
Active Level:
Posts: 96
Joined: Wed Apr 20, 2011 12:35
Location: Apeldoorn

Re: Kan iemand een Nintendo Tabletop fotograferen?

Post by Derrick » Wed Jan 18, 2017 18:15

ZeMMiK wrote:goed bezig man, leuk idee!!!! helaas heb ik er geen


Het lijkt alsof niemand er 1 heeft! Kennen we iemand op dit forum die er 1 heeft zodat ik hem een PM kan sturen?
Roses are red, violets are blue, I'm a schizophrenic... and so am I!
User avatar
Asure
Active Level:
Active Level:
Posts: 628
Joined: Sat Apr 20, 2013 16:12
Location: It's grim up north!

Re: Kan iemand een Nintendo Tabletop fotograferen?

Post by Asure » Wed Jan 18, 2017 20:38

Heb r twee. Maar veel te weinig tijd en ze liggen in de kelder ergens onhandig..
Image
User avatar
Derrick
Active Level:
Active Level:
Posts: 96
Joined: Wed Apr 20, 2011 12:35
Location: Apeldoorn

Re: Kan iemand een Nintendo Tabletop fotograferen?

Post by Derrick » Wed Jan 18, 2017 21:32

Asure wrote:Heb r twee. Maar veel te weinig tijd en ze liggen in de kelder ergens onhandig..


Haha in de kelder?? Dat klinkt als een duistere verzameling.... Woon je niet de buurt van Apeldoorn dat ik uhm ff kan lenen als je toevallig weer eens inde kelder duikt?
Roses are red, violets are blue, I'm a schizophrenic... and so am I!
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Kan iemand een Nintendo Tabletop fotograferen?

Post by Jinxz » Wed Jan 18, 2017 23:34

haha ik heb er eentje en ooit compleet opgemeten voor een eigen projectje. Tevens heb ik toen precies gedaan wat jij van plan bent door de zijkant te fotograveren en 1:1 over te nemen op de PC. Ik had zelfs stickers met m'n plotter gesneden na de zijkant te hebben opgeschaald en op hout geplakt en 1:1 uitgezaagd voor een houten replica.
Ik PM je ff de bestanden en maten.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Kan iemand een Nintendo Tabletop fotograferen?

Post by Da Dude » Thu Jan 19, 2017 09:45

Asure wrote:Heb r twee. Maar veel te weinig tijd en ze liggen in de kelder ergens onhandig..


ergens.................
Image
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: Kan iemand een Nintendo Tabletop fotograferen?

Post by sombetzki » Thu Jan 19, 2017 11:38

Als je hem echt 1 op 1 wilt hebben; we hebben hier binnenkort een Arctec Eva 3D handscanner op kantoor. Hij is besteld deze week, het is nog even wachten tot hij geleverd wordt.
Kan ik exacte replica's maken in 3D.. ben ik alleen wel die unit van Asure nodig, maar die woont vlakbij mij. Mocht hij hem willen opzoeken, dan kan ik daar binnen nu en paar week een 3D model van aanleveren, op de millimeter nauwkeurig. Moet je wel nog even geduld hebben dus, maar we moeten die scanner sowieso uitgebreid testen, dus dat zou een ideaal test object zijn.
User avatar
Derrick
Active Level:
Active Level:
Posts: 96
Joined: Wed Apr 20, 2011 12:35
Location: Apeldoorn

Re: Kan iemand een Nintendo Tabletop fotograferen?

Post by Derrick » Thu Jan 19, 2017 14:11

Jinxz wrote:haha ik heb er eentje en ooit compleet opgemeten voor een eigen projectje. Tevens heb ik toen precies gedaan wat jij van plan bent door de zijkant te fotograveren en 1:1 over te nemen op de PC. Ik had zelfs stickers met m'n plotter gesneden na de zijkant te hebben opgeschaald en op hout geplakt en 1:1 uitgezaagd voor een houten replica.
Ik PM je ff de bestanden en maten.


Bedankt voor de maten! Top !Ik kan nu in ieder geval wat maken wat in de buurt komt. Heb je een foto van je eigen houten replica?

Da Dude wrote:
Asure wrote:Heb r twee. Maar veel te weinig tijd en ze liggen in de kelder ergens onhandig..


ergens.................


Wow... lol! Ik ben ook erg maar gelukkig ben ik dus niet alleen!

Maar zo erg als op de foto zal het niet zijn hoop ik voor je. Als je een echte hoarder bent dan gaat het mis!


sombetzki wrote:Als je hem echt 1 op 1 wilt hebben; we hebben hier binnenkort een Arctec Eva 3D handscanner op kantoor. Hij is besteld deze week, het is nog even wachten tot hij geleverd wordt.
Kan ik exacte replica's maken in 3D.. ben ik alleen wel die unit van Asure nodig, maar die woont vlakbij mij. Mocht hij hem willen opzoeken, dan kan ik daar binnen nu en paar week een 3D model van aanleveren, op de millimeter nauwkeurig. Moet je wel nog even geduld hebben dus, maar we moeten die scanner sowieso uitgebreid testen, dus dat zou een ideaal test object zijn.


Ja dat zou helemaal briljant zijn. Ik heb geen haast want met de maten van Jinxz kom een een heel eind voor nu. Als ik van jou een 3d model krijg kan ik die als canvas laden en mijn model 100% kloppend maken wat maten betreft. Zeker voor de schuine randen is dat handig. Daarna komt de vraag in hoever je alles kan printen zonder aanpassingen maar dat zien we dan wel weer.

Voor mij is het ook een test object omdat ik Fusion 360 aan het leren ben, heb wel meer ervaring met wat simpeler CAD programma's maar niet zo als dit. Dus ik heb tijd genoeg aangezien ik zelf nogal langzaam model.
Roses are red, violets are blue, I'm a schizophrenic... and so am I!
Post Reply