Headphone aansluiting

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
Sphere
Active Level:
Active Level:
Posts: 795
Joined: Mon Sep 24, 2012 23:30
Location: Zoetermeer
Contact:

Headphone aansluiting

Post by Sphere » Sat Jan 07, 2017 19:42

Guys,

Omdat de kids altijd lekker liggen te slapen en ik toch ook wil kunnen genieten van wat knallende beats en sound effects wil ik op mijn NAC een headphone aansluiting maken. Wat op internet zitten neuzen maar kan niet een goede handleiding vinden. Zie ik nu goed dat je relatief eenvoudig onversterkte sound kan krijg door wat draaden aan je jamma connector te solderen?

https://archive.is/3AGgS

Als ik dan de oplossing zelf zou solderen dan is het een kwestie van de volume van de cab dichtdraaien en dan krijg je alleen nog geluid over de headphone met de sound amp van de pcb?

Groet,

Pieter
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Headphone aansluiting

Post by waiwainl » Sat Jan 07, 2017 20:13

Ja dat kan. Je kan hem zelfs zo in je paneel monteren: Image
Deze heb ik ooit nog eens van FrancoB gekocht op AO.
Is een apart JAMMA tussen stuk (toevallig met Volt meter) en dan direct naar het paneel via een 3.5" jack. Zodra je de je headphone erin doet, dan sluit hij de speakers af.
Last edited by waiwainl on Sat Jan 07, 2017 21:06, edited 1 time in total.
User avatar
Sp33dFr34k
Active Level:
Active Level:
Posts: 851
Joined: Mon Oct 10, 2011 19:41

Re: Headphone aansluiting

Post by Sp33dFr34k » Sat Jan 07, 2017 20:39

Die oplossing van Franco is wel goed, maar vind 'm zelf niet zo mooi omdat je dan vanaf je jamma als het ware een tweede set kabels trekt. Ik heb zelf voor mijn NAC een tussenstukje gemaakt bij je speaker connector onder het CP. Zodra je je koptelefoon insteekt mute het geluid naar je speakers vanzelf. Zal er komende week even een foto van maken.
Post Reply