nieuweling

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
DLX

Re: nieuweling

Post by DLX » Fri Jan 13, 2017 16:05

Eigenlijk is het allemaal heel makkelijk, maar ik denk dat je gewoon een verkeerd idee in je hoofd hebt :)

Simpele vraag; waarom is een candy cab (waar je heel veel varianten in heb) niks voor jou?

Wat wil je uitgeven aan je cab?

Buttons en sticks kan je altijd vervangen (Sanwa bijvoorbeeld), maar je xarcade is gewoon niks.

En om heel eerlijk te zijn, het beeld wat ik krijg van jou ideeen is gewoon bagger....

Hou het simpel; Naomi/Sanwa/31k scherm klaar...

Edit; tip van d is ook goed
scroeffie
Active Level:
Active Level:
Posts: 19
Joined: Tue Jun 24, 2014 13:23

Re: nieuweling

Post by scroeffie » Fri Jan 13, 2017 16:30

x arcade ?
wat wil uitgeven heb niet echt een prijs in gedachten
vind een candy cab niks voor mij omdat ik er niks mee heb ,ben opgegroeid met houte arcade kasten
candy cabs zijn over priced vind ik en je kan maar 1 spel spelen
DLX

Re: nieuweling

Post by DLX » Fri Jan 13, 2017 16:56

"of ik koop de x arcade thanks stick maar die zijn heel erg duur " zei jezelf.

Prijs lijkt me wel handig om te weten 50 euro of 2000 euro?

En sorry maar een goede woody kan meer kosten dan een candy cab, en maar 1 spel spelen?

Geloof me, je doet net alsof het allemaal lastig is en veel, maar dat is het niet. Wat ik je wel kan zeggen is dat er een stuk "basis" ontbreekt. Weet je wat 15k/31k is? of een JAMMA connector?

Ik bedoel het niet lullig, maar je zegt zelf dat je nog geen schroevendraaier hebt en nog geen plank kan zagen, maar wel met die bagger brandhout kasten aan de gang wil? Ik niet snappen.
scroeffie
Active Level:
Active Level:
Posts: 19
Joined: Tue Jun 24, 2014 13:23

Re: nieuweling

Post by scroeffie » Fri Jan 13, 2017 19:15

ik heb gezegd dat ik geen plek en geen gereedschap heb
ja weet wat 15k/31k is en een jama connector is :)
oh de xarcade tanksticks klopt die zijn wel prijzig
nee weetje wat t is er is gewoon teveel info :P ,komt wel goed of niet
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: nieuweling

Post by Cageman » Fri Jan 13, 2017 19:28

Als je weet wat een jamma connector is, dan weet je ook dat je op zowel een candy als een woody meerdere games kunt spelen.

Start gewoon met een leuke cab naar je smaak die je van iemand overneemt, zou ik zeggen. Bepaal wel eerst wat je wil spelen (jamma/naomi, low/high res, horizontal/vertical, 1/2 player), en kies dan een kast uit.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: nieuweling

Post by Da Dude » Fri Jan 13, 2017 20:05

En als je dan een woody wil omdat je daarop gamede. Dan snap ik dat je niet zomaar dan een candycab wil. Moet voor de nostalgie dan ook wat uit je jeugd zijn.
Ik wordt ook nog steeds het meest enthousiast als ik dat monsterlompe houten operation wolf monster zie.
En als je de klusplek en gereedschap niet heb....Dan kun je evt via marktplaats een woody kopen. Staan vaak opknappers op, of royals voor lage prijzen. Dan heb je de basis al en kun je inhoudelijk aan de slag. Zit er een game in. Verkoop je die door en bouw je er een crt (indien nodig) of lcd scherm in. Buttons evt vervangen. Xbox oid inbouwen en gaan. Bevalt het (en dat zal zeker) en wil je toch er een bouwen vanaf scratch. Kun je altijd nog beginnen.

Het zou iig zonde zijn als je halverwege de bouw er helemaal klaar mee bent. Half afgemaakt bouwprojecten kom je vaak tegen. En dat is zonde van je tijd en geld.

Hier zitten veel candycab liefhebbers. Daarom ook die voorliefde hier. Ik vind ze ook veel vetter dan woody's (op die ene na dan).
Ik kon toen ik begon een NeoGeo woody met 3000 games kopen.
Maar toen toch eens bij Rklok gaan kijken. En zo'n 29 inch crt is zo Huge in vergelijking met een gemiddeld woodyscherm dat ik meteen om was. En daarmee begonnen ben. Een NAC van SEGA.
Nu heb ik na wat wisselen van soorten candy cabs uitgekomen bij een Taito Vewlix met een 31 inch lcd schem en ben nu echt content. Wil ook niet meer terug.

Anders raad ik je aan de 21ste gewoon naar zoetermeer te komen. Lekker gamen. Zie je wat verschil tussen de soorten cabs. Merk je dat we het beste met je voor hebben, en niet je ideeen willen afkraken.
Dit is best een hecht, en zeker behulpzaam forum.

Ps x-arcadesticks. Noooit doen. Zonde. Ik heb in mijn cab een Xin-Mo 2player en dat kost je 20 euro. En dan kun je buttons en sticks halen die jij wil. En je hebt voor buttons via shadaloo evt dempers voor in je buttons. Om ze stiller te maken.

Mijn mening: ik vind x-arcades spuuglelijk.

Misschien een herhaling van wat eerder gemeld is but just my 2 cents
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: nieuweling

Post by RoOd » Fri Jan 13, 2017 20:57

Operation wolf is ook mijn zwakke Woody kast. Die zou ik als ik ruimte had opzeker kopen.

Mijn eerste kast was een masterplay, heel wat mooie uren op beleefd, voor 50 euro gekocht en na 10 jaar weer voor 50 verkocht...heb zelfs nog een foto van dat lelijke ding,
Kopen en rammen maar op die knoppen


Image
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
scroeffie
Active Level:
Active Level:
Posts: 19
Joined: Tue Jun 24, 2014 13:23

Re: nieuweling

Post by scroeffie » Fri Jan 13, 2017 22:04

:)
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: nieuweling

Post by waiwainl » Sat Jan 14, 2017 08:01

Ik ben begonnen met een opknap woodie met 18" CRT. Gekocht voor 180,-. Was een generieke, enorm veel lol van gehad (5 jaar). PC erin met JPAC+ArcadeVGA+MAME en gaan!

Toen, net zoals DaDude een Candy gezien met zijn mega CRT, toen was het kwestie van sparen en die woodie asap weg donderen (nu 3 candy's).

Voor 180,- ga je niet zelf een kast in elkaar klussen, dus ga eens kijken bij de automaten verkopers, er zijn er meer dan alleen Psykick en Rklok (al zou ik wel die twee aanraden). Koop alvast die RasberryPI3 + ArcadeVGA (zie de samenkoop van Psykick pp dit forum) - meer heb je niet nodig tegenwoordig (unlimited arcade games).

Ga ook volgende week naar Zoetermeer - retroplanet event en praat/leer/vorm je mening, leuk en goede investering.

Skip 5.1 geluid, da's geen retro, skip X-Arcade, ga je spijt van krijgen.
Vergeet, voor nu, welke buttons/stick soort. Vindt eerst de kast om mee te rommelen (of het ontwerp en begin eerst met zagen).
User avatar
Asure
Active Level:
Active Level:
Posts: 628
Joined: Sat Apr 20, 2013 16:12
Location: It's grim up north!

Re: nieuweling

Post by Asure » Sat Jan 14, 2017 20:00

Masterplay.. Qua woodies wel een rolls royce.
De hele tray met pcb houder en voeding die je er zo uit rolt, de monitor die je eenvoudig draait, 25" scherm. Bijna een egret *kuch*.

Advies om eens in Zoetermeer te kijken is wel het beste in het hele topic eigenlijk. Alles is uiteindelijk toch persoonlijke voorkeur. Als logisch mens kom ik toch echter altijd weer uit op de monitor. Aan het eind van de dag is dat toch het belangrijkste in de kast en de rest is simpel plastic en fiber of hout.

Een mooie 29" zoals je in een Japanse cab aantreft zit gewoonweg niet in een Europese woody.
Image
Post Reply