Kan iemand deze kabel uitleggen?

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Kan iemand deze kabel uitleggen?

Post by RoOd » Wed Oct 19, 2016 11:46

Ben op zoek naar de slimste manier om in m'n astro2 m'n MVS via de jamma connector te laten werken met 4 knoppen maar ook het origineel aan te sluiten met kick harnas mocht het nodig zijn

Heb wel een goed idee hoe het aan te sluiten nu maar ik kwam deze kabel tegen van franco die dat dus zou moeten kunnen. Maar ik kom er niet echt uit hoe dit connect om het of zelf te maken of te bestellen...

Hij plugged dus in de 10 en 12 pins connectors en linked button 4 naar de jamma edge maar wat je dan met je bestaande 12 pin doet snap ik niet helemaal. Of plugged het alleen in de 10 en doe je de losse kabels bij de 12 en heb je meer kabels nodig nog?

Verwarring alom. jullie weten het vast wel :)

Image
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: Kan iemand deze kabel uitleggen?

Post by PascalP » Wed Oct 19, 2016 17:43

Volgens mij kan je het veel makkelijker doen.
Volgens het schema uit de manual gaan pin 9 en 10 van de 12pin stekker rechtstreeks naar je Jamma connecter (res, button 4 en 5).
http://wiki.arcadeotaku.com/images/5/57 ... Manual.pdf

Dus button 4 naar pin 9 en button 5 naar pin 10 en je bent ready to go!

Dan laat je button 4,5,6 ook naar je kick harness gaan (dubbelop dus) en je hebt het helemaal compleet!
Last edited by PascalP on Wed Oct 19, 2016 17:45, edited 1 time in total.
ImageImage
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: Kan iemand deze kabel uitleggen?

Post by PascalP » Wed Oct 19, 2016 17:44

+ als je button 5 direct naar je Jamma wired via pin 10, ben je ook meteen voorbereid op een Atomiswave ;)
ImageImage
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Kan iemand deze kabel uitleggen?

Post by RoOd » Wed Oct 19, 2016 18:37

ja dat had ik begrepen van button 4 en 5, die voer je dus eigenlijk dubbel uit om het zo maar te zeggen.

Dan kan ik het beter zelf aanleggen aangezien ik button 5 en 6 van player 1 en 2 allebei een andere MVS functie wil geven (player 1 wordt select up en down en player 2 de credits voor 1 en 2)

Vanavond maar eens even schetsen hoe dat mooi te maken. Er kan toch nog niet gespeeld worden de laatste tijd :-)
Last edited by RoOd on Sat Oct 22, 2016 11:56, edited 1 time in total.
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: Kan iemand deze kabel uitleggen?

Post by PascalP » Wed Oct 19, 2016 19:00

Idd dubbel uitvoeren ja, gaat helemaal goed komen dus :)
ImageImage
Post Reply