PiJamma

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

PiJamma

Post by RoOd » Tue Sep 20, 2016 10:27

Ben me aan het verdiepen in het aansluiten van game consoles via jamma en kwam de PiJamma tegen van arcadeforge. Nu leek me dat best een handig ding mocht ik m'n Pi ooit willen aansluiten.

Het lijkt mij dat je hem ook kan gebruiken voor bijvoorbeeld je dreamcast of megadrive.

Image

Heeft iemand ervaring met zo'n ding? De meeste posts op de fora gaan over dat men het cool vind of iets anders gebruikt maar echt diepgaande ervaring over kwaliteit of gemak lees is niet echt. Het mooie lijkt mij dat je 1 dinge hebt waar je heel makkelijk iets op aan kan sluiten
Of is het beter gewoon een kabelboompje per console te maken en die erbij te houden?
.
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: PiJamma

Post by PascalP » Tue Sep 20, 2016 11:25

Er is ook dit, plug & play voor veel consoles.
http://forum.arcadeotaku.com/viewtopic.php?f=35&t=34008

Via uitwisselbare daughterboards ook makkelijk aan te passen voor een andere console, heb er zelf echt ook geen ervaring mee ;)
ImageImage
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: PiJamma

Post by RoOd » Tue Sep 20, 2016 11:50

Die had ik gezien ja maar vond het redelijk duur. 120 euro om te starten en 30 euro per console en je moet nog steeds de pads hacken.

Vind 150 euro om een NES of megadrive aan te sluiten wel wat straf :)

Voor mij gaat het erom dat ik straks een crt heb in de vorm van m'n cab die ik kan gebruiken ipv er 1 extra neer te zetten.
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: PiJamma

Post by RoOd » Tue Sep 20, 2016 12:40

Na wat meer lees en zoekwerk zie ik dus dat dit ding geen video output via de jamma connector. Dan wordt het natuurlijk weer een dure joystick connector ipv een handige multi purpose adapter :D
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
Muf
Active Level:
Active Level:
Posts: 151
Joined: Sat Feb 06, 2016 17:25
Location: Eindhoven

Re: PiJamma

Post by Muf » Tue Sep 20, 2016 15:49

PiJAMMA is een joke als je het aan mij vraagt. Zinloze shit voor home made LCD kasten die niets met JAMMA te maken hebben. Geen video output, geen audio versterker, wat heb je er dan aan. Kan je net zo goed een RetroPi voor minder halen want je hebt evenveel extra onderdelen nodig om het werkend te krijgen in een echte JAMMA kast. De RaspberryJAMMA daarentegen output 15khz amplified RGB over de JAMMA edge. Iets duurder maar gewoon een totaaloplossing inclusief software (je moet de Pi op een bepaalde manier instellen om native 15khz video te krijgen, en bij de RaspberryJAMMA krijg je een microSD image meegeleverd).
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: PiJamma

Post by RoOd » Tue Sep 20, 2016 16:57

Dat ziet er inderdaad wel beter uit ja.
Gelijk wel het probleem opgelost hoe meerdere consoles makkelijk aan te sluiten. je kunt dan ieder spel spelen ipv 3 consoles padhacken en openschroeven.

Het is in ieder geval zeer interessante materie om verder in te duiken.
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: PiJamma

Post by waiwainl » Tue Sep 20, 2016 21:03

Muf wrote:PiJAMMA is een joke als je het aan mij vraagt. .


Het heet ook niet voor niets "Pyjama" :lol:
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: PiJamma

Post by Cageman » Tue Sep 20, 2016 21:20

Het lijkt niet veel meer te zijn dan een device dat de GPIO van de raspberry naar een JAMMA edge brengt.
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: PiJamma

Post by RoOd » Tue Sep 20, 2016 21:50

Cageman wrote:Het lijkt niet veel meer te zijn dan een device dat de GPIO van de raspberry naar een JAMMA edge brengt.



Dat is het inderdaad, ik dacht dat het echt een soort generiek te gebruiken ding was maar het valt allemaal wat tegen.

Dan wordt het maar zelf tweaken met de echte hardware, veel leuker ook.

Morgen komt m'n cab binnen dus dan ben ik de komende weken wel weer zoet met uitzoeken :)
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: PiJamma

Post by Cageman » Wed Sep 21, 2016 08:15

RoOd wrote:Morgen komt m'n cab binnen dus dan ben ik de komende weken wel weer zoet met uitzoeken :)

Veel plezier! Ik vind dat het leukste onderdeel van deze hobby :)
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: PiJamma

Post by Jinxz » Wed Sep 21, 2016 09:03

Cageman wrote:
RoOd wrote:Morgen komt m'n cab binnen dus dan ben ik de komende weken wel weer zoet met uitzoeken :)

Veel plezier! Ik vind dat het leukste onderdeel van deze hobby :)


Het wordt altijd minder als je dan het besef krijgt dat ze de trap op moeten ;)
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: PiJamma

Post by waiwainl » Wed Sep 21, 2016 11:31

Jinxz wrote:
Het wordt altijd minder als je dan het besef krijgt dat ze de trap op moeten ;)

:lol:
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: PiJamma

Post by RoOd » Wed Sep 21, 2016 13:10

Jinxz wrote:Het wordt altijd minder als je dan het besef krijgt dat ze de trap op moeten ;)


Nou hij is er en de 6e verdieping was geen optie hoor met de trap. Damn wat is dat ding zwaar en log!
Lift veel te klein dus in slechts 5 ritjes alles naar boven gedaan na een zeer soepele striptease.

Vanavond alles in elkaar en dan volgen de foto's
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
Anunaki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1156
Joined: Sat Nov 03, 2012 16:04
Location: Spijkenisse

Re: PiJamma

Post by Anunaki » Thu Sep 22, 2016 14:48

Jochen is momenteel bezig met een opvolger pi2jamma die wel 15khz en geluid output via de edge connector
User avatar
Muf
Active Level:
Active Level:
Posts: 151
Joined: Sat Feb 06, 2016 17:25
Location: Eindhoven

Re: PiJamma

Post by Muf » Thu Sep 22, 2016 15:23

Wel via GPIO wat in principe ideaal is voor on the fly resolutie switches e.d. maar potentieel een CPU impact heeft. Mooi iig dat er binnenkort meer keus is. :)
Post Reply