Your cabs and your experience

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
Gungrave

Your cabs and your experience

Post by Gungrave » Fri Jun 23, 2006 22:03

Ik zat er even aan te denken en ik open dit topic dan maar. Welke cabs hebben jullie, sinds wanneer zijn jullie er mee bezig, hoe komen jullie eraan en wat hebben jullie betaald.. Allemaal vragen waar ik maar mee bleef zitten, dus bij deze ;)

So please, tell me your story 8)
Elf

Post by Elf » Sun Jun 25, 2006 18:12

Nouw ik heb nog geen cab, maar eind juli moet ie er komen. En niet de minste, een Atomiswave S/D.
Ik koop hem in Duitsland voor 1250,- euro ongeveer. (een rip uit mijn lijf)
Zal wel wat pics maken als ie er is....
Gungrave

Post by Gungrave » Mon Jun 26, 2006 12:35

En hoe ben je eraan gekomen? Zeker voor degenen die nog een cab willen aanschaffen wel handig om te weten ;)
Elf

Post by Elf » Mon Jun 26, 2006 21:11

Ik koop hem van Neo_Arcadia, is veel actief op killercabs.
Hij heeft een container naar Duitsland gebracht en verkoopt er een paar. (zijn nu uitverkocht)
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Mon Jun 26, 2006 21:31

Ik vraag me af waarom je er steeds bijzet dat ze zijn uitverkocht etc.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Mon Jun 26, 2006 23:36

Sinds een jaartje een High tech cabinet met uiteraard een 2slots neogeo; geen beauty maar ziet er gezien zijn leeftijd erg goed uit voor een prijs van 220. Binnenin alles goed vastgezet en stickers met datums waarop onderdelen erin zijn gekomen. Goede aankoop al zeg ik zelf, staand gamen geniet toch nog steeds mijn voorkeur en een houten kast is toch nog altijd het ultieme arcadegevoel. Wil in de loop van de tijd wel een candy erbij maar vooralsnog geen plek en reserves voor, wil geen zooi kopen.
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Tue Jun 27, 2006 00:34

Ik heb een cheap cabinet van Royal Video, met een 2 slots MVS erin en er bij aankoop 5 games bij gekregen (Rage Of The Dragons kit, World Heroes, Spin Master, Samurai Shodown en King Of The Monsters 2) voor het luttele bedrag van 100 euro, op MP.nl.
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Tue Jun 27, 2006 07:24

Ik ben begonnen met een Compact Screen waarvan het beeld het niet meer deed voor 65 euro. Heb destijds het beeld ververvangen voor een TV scherm.
Later heb ik er een Royal Video geruild met een Puzzle Boble + Mobo.
Beide heb ik destijds omgebouwd tot Mame cab en verkocht.
http://www.legztec.nl
Veel werk maar allebij degelijke kasten.

Daarna heb ik mijn Candy gekocht welke ik gerevived heb en tot A'wave kast heb omgedoopt. Het scherm heeft het na 2 verhuizingen helaas begeven.
Ik zit er eigenlijk aan te denken hem de deur uit te doen omdat hij nu behoorlijk in de weg staat. Uiteindelijk moet er een egret AW SD komen.
http://www.killercabs.com/forum/viewtopic.php?t=1654

Als laatste heb ik een mini zelfbouw welke me het meest bevalt o.d.m. ook al is hij nog niet af.
http://forum.nozomi.nl/viewtopic.php?t=530
2d fighting rules
Elf

Post by Elf » Tue Jun 27, 2006 10:04

DreamerNL wrote:Ik vraag me af waarom je er steeds bijzet dat ze zijn uitverkocht etc.

ja.....
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Post by RoOd » Tue Jun 27, 2006 19:23

ik heb een masterplay staan. Echt een terror dingetje :)

nog bij die goeie ouwe ronnie en zijn broer in Oss gekocht voor 50 eurootjes inclusief fatal fury en samurai shodown.
moet je ff een paar uurtjes voor rijden maar dan heb je ook wat.
Heb hem ondertussen een jaartje of 3 staan en doe hem alleen nog weg voor een mooie witte sit down :p
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Jun 28, 2006 03:15

Naomi Universal (Nozomi forum) 8)
New Astro City vertical (Jeston, Belgie)
New Astro City horizontal (Arcaderick)
Super Neo Candy 29 (Jeston, Belgie)

Ik gebruik de Neo Candy voor Neo Geo games, Naomi Universal voor Naomi GD Rom, de vertical New Astro City voor vertical shooters en de New Astro horizontal voor de rest (CPS2, extra Naomi board, STV)

Persoonlijk vind ik de New Astro de meest relaxte cab om achter te zitten en het beeld is gewoon relaxed. Naomi GD Rom op 31khz op de Universal is nog betere kwaliteit, maar staan achter een cabinet zal altijd minder zijn dan zitten. Tenslotte is de monitor kwaliteit van de Neo Candy minder, net als de controls. Neemt niet weg dat de layout van de buttons relaxed zijn voor Neo Geo games en de feeling natuurlijk ongeevenaard is. Kan me goed herinneren dat ik in 2003 in Neo Geo Land in Osaka kwam en er tientallen van die Neo Candy's naast elkaar stonden. Zucht...je komt ze nu nooit meer tegen.
Gungrave

Post by Gungrave » Wed Jun 28, 2006 07:07

En hoeveel heb je er eigenlijk voor betaald, Ken?
Erg mooie collecties allemaal, ik hoop na de zomervakantie hier een Egret II of een New Astro City te hebben staan. Dat zullen jullie dan wel zien :)
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Wed Jun 28, 2006 09:18

Gek dat ik je niet ben tegengekomen in Japan in 2003 Ken :lol:

Op een Neo Candy zitten Seimitsu buttons en sticks, dus je vind Sanwa beter? Heb je octagonal of square restrictor gates in je sticks?
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Jun 28, 2006 12:50

De zeshoek dus inderdaad/uiteraard.
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Post by RoOd » Wed Jun 28, 2006 14:29

Ken, ik zie dat je 2 cabs uit belgie hebt gehaald is dit bij een handelaar vandaan of prive?

ga met een 1,5 jaar verhuizen dus moet een wat beter ogend model kast hebben tegen die tijd :)
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Jun 28, 2006 16:17

Prive, die dude stapte op me af in Club SEGA in Tokyo, hij herkende me van foto's en sindsdien contact gehad en toen deed ie twee cabs weg in een tijdsbestek van 3 maanden, hij heeft nu 2 Egret II's staan.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Wed Jun 28, 2006 16:40

6 hoek? Ik neem aan dat je een 8 hoek bedoeld want 6 hoeken bestaan niet...
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Jun 28, 2006 18:23

Ja ik bedoel 2 x 3 hoeken aan iedere zijde..you know what I mean...
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Post by RoOd » Thu Jun 29, 2006 08:01

Ken wrote:Prive, die dude stapte op me af in Club SEGA in Tokyo, hij herkende me van foto's en sindsdien contact gehad en toen deed ie twee cabs weg in een tijdsbestek van 3 maanden, hij heeft nu 2 Egret II's staan.


Nuja ik wordt nooit eens herkend en krijg dan 2 cabs aangeboden :)
en dat terwijl iedereen altijd wel iemand kent schijnbaar die op me lijkt.....

maar helaas voor ons dus geen importeur oid :)
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
Post Reply