Multicarts en de kwaliteit ervan

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Multicarts en de kwaliteit ervan

Post by ChapDDR » Tue Jul 12, 2016 21:34

Yo,

Ik beschik sinds kort over een Pandora's Box 4, die ik op basis van veel positieve reviews heb gekocht. Overal staat dat de emulatie best goed is maar mijn ervaring is totaal anders. Ik heb zojuist 2 uurtjes lang allemaal games getest en maar 20% is acceptabel ge-emuleerd. Veel games hebben super bagger geluid en vaker een lage/skippy frame-rate of draaien veel te langzaam. Bv. TGM2 draait op 60% van de normale speed (A.k.a een seconden in-game duurt veel langer dan IRL). Alle Neo Geo games draaien slecht (FPS issues, beeld houterig) etc. CPS1 games lijken het dan bv. wel perfect te doen. Ik vind het nogal teleurstellend, omdat zo'n alles-in-een box erg fijn is. Misschien zijn de specs gewoon bagger van zo'n ding want een XP pc van de kringloop draait MAME beter dan dit.

Heeft iemand anders dezelfde ervaring? En zijn er multi-carts met wel goede emulatie?
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
Jazsie
Active Level:
Active Level:
Posts: 198
Joined: Sun Jul 13, 2014 23:20
Location: Maastricht

Re: Multicarts en de kwaliteit ervan

Post by Jazsie » Tue Jul 12, 2016 21:42

RetroPi doet het naar mijn mening nog beter...

Heb er ooit 1 gehad en sindsdien nooit meer.
Wilt niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn, echter ben ik er niet weg van.

Beter doe je Multicarts op de orginele hardware ;)
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: Multicarts en de kwaliteit ervan

Post by d » Tue Jul 12, 2016 23:18

Jazsie wrote:Beter doe je Multicarts op de orginele hardware ;)

100% mee eens.

En overigens is CPS-I emulatie al heel lang bijna perfect, dus dat is geen kunst.
En wat jij hebt is geen multicart. Jij hebt een emulatiebox
Multicart is meer de mogelijkheid om (bijna) alle roms/iso's te spelen op 1 specifiek type originele hardware of clone hardware. Althans, zo zie ik het.
User avatar
Sp33dFr34k
Active Level:
Active Level:
Posts: 851
Joined: Mon Oct 10, 2011 19:41

Re: Multicarts en de kwaliteit ervan

Post by Sp33dFr34k » Wed Jul 13, 2016 06:18

Ik denk voor het geld wat dit ding je gekost heeft dat het een prima boxje is. Draait alles perfect? Nee. Maar er draaien genoeg games wel zeer goed. Het ding werkt, start snel op, heeft een duidelijk menu en is zeer compact.

Wil je iets beters qua emulatie dan bouw je een PC en hang je die in je cab. Kost je wel een veelvoud van dit ding, is niet kant en klaar en zal ook een stuk groter zijn.

Beste zijn inderdaad multicarts op originele hardware, maar daar hangt dan meestal een heel ander prijskaartje aan ;)
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: Multicarts en de kwaliteit ervan

Post by PascalP » Wed Jul 13, 2016 06:19

Ik ben zelf altijd best positief geweest over die Pandora's Box 4, maar dan moet ik wel zeggen dat ik hem voornamelijk gebruikt heb voor CPS1 en CPS1.5 games.
Konami games zoals Simspons/Turtles heb ik ook wel een paar keer getest en was ook prima, MVS heb ik ook een paar games getest (Windjammers o.a.) en dit draaide ook goed dacht ik zo.

Heb nu ook een PC ernaast staan voor de wat exotischere games die ik niet origineel heb, en dit draait alles gewoon zeer goed ;)
ImageImage
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Multicarts en de kwaliteit ervan

Post by waiwainl » Wed Jul 13, 2016 06:54

Ik heb een 161-in-1 MVS Multi - same problems, maar uitstekend voor verjaardagen waarbij 100% van de spelers toch geen idee heeft en puur voor de games gaat en ik kan snel verzoekjes inwilligen.
DLX

Re: Multicarts en de kwaliteit ervan

Post by DLX » Wed Jul 13, 2016 11:49

Ik heb zelf een Pandora Box 3. CPS1-2 draaien perfect (nou ja perfect ;)), en de Neo Geo games zijn ook goed te doen.

Ik heb hem zelf via VGA aangesloten en neem de V-Sync issues voor lief.

Konami games is het geluid minder en werken niet helemaal perfect, maar leuk voor nu en dan een potje.

Speel zelf voornamelijk Cadillacs & Dinosours, Giga Wing, Street Fighter, Xmen VS Street Fighter, Metal Slug, Shock Troopers en een beetje Puzzle Bobble en Sunset Riders.

De gamelijst heb ik gestrip tot 50 games ongeveer..... de rest jammer maar helaas.

Ik snap je probleem... maar het is je verwachting (dit is ongeveer het beste wat je nu uit zon box kan krijgen).
User avatar
Mart
Active Level:
Active Level:
Posts: 498
Joined: Mon Mar 23, 2009 09:21

Re: Multicarts en de kwaliteit ervan

Post by Mart » Wed Jul 13, 2016 12:35

Sp33dFr34k wrote:Wil je iets beters qua emulatie dan bouw je een PC en hang je die in je cab. Kost je wel een veelvoud van dit ding, is niet kant en klaar en zal ook een stuk groter zijn.


Dat eerste, dat het een veelvoud kost, ben ik niet met je eens. Ik heb het even opgezocht en volgens mij betaal je voor zo'n doosje van Pandora rond de 150 Euro. Voor dat geld kan je een tweede hands pc-tje in elkaar knutselen dat de games vele malen beter draait dan zo'n doosje. Sterker nog, een Raspberry Pi 3 doet het vaak al beter en kost nog geen 50 Euro.

Met de rest ben ik het wel eens. Je moet wel van de klus houden om dit allemaal werkzaam te krijgen in een cab. Gemak dient de mens en daar wint zo'n multicart het natuurlijk dik. Inpluggen en gaan. Maar voor hetzelfde budget maak je het zelf echt veel beter.
DLX

Re: Multicarts en de kwaliteit ervan

Post by DLX » Wed Jul 13, 2016 12:40

Nou Mart... mijn Pandora 3 was 50 euro nieuw via Ali Express.... en heeft een JAMMA aansluiting...

Is maar net wat je zoekt.... ik had JAMMA en VGA nodig en had maar 50 euro zakgeld over :) en ontzettend weinig tijd.... :P
User avatar
Mart
Active Level:
Active Level:
Posts: 498
Joined: Mon Mar 23, 2009 09:21

Re: Multicarts en de kwaliteit ervan

Post by Mart » Wed Jul 13, 2016 12:46

Ja, dat is wel heel erg goedkoop inderdaad. Daar valt niet of nauwelijks tegenop te boksen. :-)
Ik heb ook vaak op het punt gestaan iets dergelijks te kopen, gewoon omdat het heel makkelijk is.
Hetgeen wat mij altijd tegen heeft gehouden zijn die oerlelijke kitscherige menu's die al dit soort carts hebben, hahaha.
User avatar
Sp33dFr34k
Active Level:
Active Level:
Posts: 851
Joined: Mon Oct 10, 2011 19:41

Re: Multicarts en de kwaliteit ervan

Post by Sp33dFr34k » Wed Jul 13, 2016 13:00

€150 kosten ze al heel lang niet meer :) Beetje fatsoenlijk PC'tje in elkaar knutselen kost je zeker meer dan dat en inderdaad meer gepruts. Plus je moet het maar in je cab zien te krijgen. Daarnaast heb je dan wel een 31Khz chassis nodig, voor zo'n doos van Pandora hoeft dat niet perse en kun je prima uit de voeten met een 15Khz chassis via de jamma connector.
User avatar
Mart
Active Level:
Active Level:
Posts: 498
Joined: Mon Mar 23, 2009 09:21

Re: Multicarts en de kwaliteit ervan

Post by Mart » Wed Jul 13, 2016 13:13

Sp33dFr34k wrote: Daarnaast heb je dan wel een 31Khz chassis nodig,


Nee hoor. :)
User avatar
Sp33dFr34k
Active Level:
Active Level:
Posts: 851
Joined: Mon Oct 10, 2011 19:41

Re: Multicarts en de kwaliteit ervan

Post by Sp33dFr34k » Wed Jul 13, 2016 13:33

Mart wrote:
Sp33dFr34k wrote: Daarnaast heb je dan wel een 31Khz chassis nodig,


Nee hoor. :)


Of een VGA->CGA ding kan inderdaad ook meneer Mart.
User avatar
Mart
Active Level:
Active Level:
Posts: 498
Joined: Mon Mar 23, 2009 09:21

Re: Multicarts en de kwaliteit ervan

Post by Mart » Wed Jul 13, 2016 13:43

Sp33dFr34k wrote:
Mart wrote:
Sp33dFr34k wrote: Daarnaast heb je dan wel een 31Khz chassis nodig,


Nee hoor. :)


Of een VGA->CGA ding kan inderdaad ook meneer Mart.


Ik zou gewoon voor de beste en tevens geheel gratis oplossing 'Soft 15K' gaan.
DLX

Re: Multicarts en de kwaliteit ervan

Post by DLX » Wed Jul 13, 2016 15:14

Soft15k werkt perfect, had ik vroeger ook! Maar al en al is het maar een gekut een MAME PC.... leuk voor de hobby, niet leuk voor je tijd!

Ik hoop wel dat er over een jaar of 2 een uber Pandora komt, want laten we eerlijk zijn... ze worden steeds beter :P

PS. http://www.aliexpress.com/item/Pandora- ... e7fd7d87f7

Er zijn wel verschillende versies, en ziet die van mij eruit als een mini PS4.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Multicarts en de kwaliteit ervan

Post by Cageman » Wed Jul 13, 2016 16:32

waiwainl wrote:Ik heb een 161-in-1 MVS Multi - same problems, maar uitstekend voor verjaardagen waarbij 100% van de spelers toch geen idee heeft en puur voor de games gaat en ik kan snel verzoekjes inwilligen.

Dat is toch gewoon een multi-cart op originele hardware? Of zijn die ROMs niet goed?
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: Multicarts en de kwaliteit ervan

Post by PascalP » Wed Jul 13, 2016 16:48

DLX wrote:Soft15k werkt perfect, had ik vroeger ook! Maar al en al is het maar een gekut een MAME PC.... leuk voor de hobby, niet leuk voor je tijd!

Ik hoop wel dat er over een jaar of 2 een uber Pandora komt, want laten we eerlijk zijn... ze worden steeds beter :P

PS. http://www.aliexpress.com/item/Pandora- ... e7fd7d87f7

Er zijn wel verschillende versies, en ziet die van mij eruit als een mini PS4.


De 'mini PS4' is de echte Pandora dacht ik en dit model is weer een rip-off ervan.
Heb ook eens de Pandora Box 3 versie van dat model gehad, deze werkte niet goed en deed 31KHz output only.
ImageImage
User avatar
Jazsie
Active Level:
Active Level:
Posts: 198
Joined: Sun Jul 13, 2014 23:20
Location: Maastricht

Re: Multicarts en de kwaliteit ervan

Post by Jazsie » Wed Jul 13, 2016 23:26

Cageman wrote:
waiwainl wrote:Ik heb een 161-in-1 MVS Multi - same problems, maar uitstekend voor verjaardagen waarbij 100% van de spelers toch geen idee heeft en puur voor de games gaat en ik kan snel verzoekjes inwilligen.

Dat is toch gewoon een multi-cart op originele hardware? Of zijn die ROMs niet goed?


Is idd een Multi cart op orginele hardware.

Nadeel van deze cart is dat er ontzettend veel versies zijn van een game door hacks wat ze toegepast hebben. Verder zijn sommige niet goed gedumpt en zie je soms fouten in het spel.

Werkt prima als je een game wilt spelen die je niet hebt (last resort oid) omdat ze te prijzig zijn :P
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Multicarts en de kwaliteit ervan

Post by ChapDDR » Thu Jul 14, 2016 15:50

Stiekem hoopte ik gewoon op meer dan matige emulatie voor de meeste games. Gelukkig zijn idd alle CPS1 games goed te spelen, dus dat is de prijs al waard. Alleen voor mijn gevoel zijn de specs uit de Pandora's box bijna gelijk aan een electronisch tosti-ijzer. Een budgettelefoon cpu is tegenwoordig sneller als een average cpu uit early 2000 en die kunnen MAME zeer goed draaien. Ik vraag mij gewoon af wat hier dan in zit :p

Maar andere emulatie multi-carts zijn even matig? Ik lees op sommige fora dat de duurdere game-elf het iets beter doet maar ik weet natuurlijk niet wat 'iets beter' inhoudt.
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Multicarts en de kwaliteit ervan

Post by Cageman » Thu Jul 14, 2016 16:34

Zal wel iets van een cheap-ass Atom CPU zijn denk ik
User avatar
VHS
Active Level:
Active Level:
Posts: 22
Joined: Fri May 22, 2015 10:22
Location: Nederland

Re: Multicarts en de kwaliteit ervan

Post by VHS » Thu Jan 05, 2017 19:34

Nou ik heb zo'n Game Elf 412 just for the fun of it maar de spellen zijn slechter dan de welbekende 60-in-1. Ik heb redelijk wat originele hardware gespeeld en bijvoorbeeld Ms. Pacman is verschrikkelijk op de 412. Niet kopen dus.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: Multicarts en de kwaliteit ervan

Post by ruderudie » Thu Jan 05, 2017 22:17

Ik vind zelf mijn pandora 4 ook matig, buiten de mvs en cps games. Ik ben wel nog steeds goed te spreken over mijn Games Family die ik een jaar of 5 geleden heb gekocht.
User avatar
K405
Active Level:
Active Level:
Posts: 295
Joined: Tue Sep 25, 2012 23:34

Re: Multicarts en de kwaliteit ervan

Post by K405 » Sun Jan 08, 2017 16:00

Ik zit te azen op een RPI2JAMMA van ajefr, die heeft ook een CPS1 multi ontworpen, jammer genoeg is daar nauwelijks of helemaal niet aan te komen. Ik hoop dat die RPI2JAMMA wel vrij verkrijgbaar zal zijn in de toekomst.



Anders zou ik nog naar een Pi2Jamma van arcadeforge kunnen uitwijken maar heb liever die van ajefr. Waarschijnlijk ook goedkoper.

User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Multicarts en de kwaliteit ervan

Post by waiwainl » Sun Jan 08, 2017 17:31

Die RPI2JAMMA ziet er ook interessant uit (link hier).

Zit er een verschil in? Behalve dat de PCB groter is dan die van Arcadeforge.
User avatar
K405
Active Level:
Active Level:
Posts: 295
Joined: Tue Sep 25, 2012 23:34

Re: Multicarts en de kwaliteit ervan

Post by K405 » Tue Jan 10, 2017 21:46

De prijs, verkrijgbaarheid en de image die je erop moet zetten mede om de GPIO poorten te utiliseren vermoed ik.

Iemand familie in Frankrijk ? :mrgreen:

http://www.neo-arcadia.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=54733 elle lange wachtlijst :cry:
Post Reply