Verschil tussen HD cabs

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Verschil tussen HD cabs

Post by PascalP » Tue Jul 12, 2016 13:35

Ik ben begonnen met het verzamelen van info omtrent de verschillen tussen verschillende HD cabs.
Meest populair is uiteraard de Vewlix en hier is dan ook veruit de meeste info over te vinden, maar het liefst zou ik een overzichtje hebben waar de belangrijkste (technische) specificaties op een rijtje staan.

Als ik dan in de toekomst zelf ook in de markt ben voor een HD cab, weet ik meteen welke ik moet hebben... :mrgreen:

Dit is de info die ik tot nu toe heb, als iemand opmerking/toevoegingen heeft graag, dan zal ik dit alles verwerken zodat er 1 compleet overzicht ontstaat.
Zijn genoeg mensen hier op het forum die een Vewlix hebben, dus info moet er in overvloed zijn.

http://www.arcade-projects.com/forums/i ... n-hd-cabs/
(Ik heb het gepost op ​arcade-projects.com omdat je daar makkelijk tabellen kan maken op het forum ;))
ImageImage
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Verschil tussen HD cabs

Post by waiwainl » Tue Jul 12, 2016 13:51

Goed idee, zou ook wel zo'n overzicht handig vinden.
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: Verschil tussen HD cabs

Post by PascalP » Tue Jul 12, 2016 14:06

Als je toevallig weet hoe je een tabel hier op het forum kan posten wordt het helemaal gemakkelijk ;)
ImageImage
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: Verschil tussen HD cabs

Post by PascalP » Tue Jul 12, 2016 18:06

Denk dat Jinxz ook wel wat duidelijkheid kan verschaffen tussen de verschillende Vewlix modellen en dan met name de schermen, hier is namelijk nog wat onduidelijkheid over.
Sommige bronnen bewaren 1366x768 waar andere 1920x1080 zeggen :?:
ImageImage
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Verschil tussen HD cabs

Post by RoOd » Tue Jul 12, 2016 18:56

Had je nog wat aan deze post gehad of is dat niet bevestigde data?

http://forum.arcadeotaku.com/viewtopic.php?t=27246
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: Verschil tussen HD cabs

Post by PascalP » Tue Jul 12, 2016 19:07

Daar heb ik idd wel wat info uit kunnen halen, maar niet echt uitsluitsel over welke schermen en met name resoluties die ze ondersteunen.
ImageImage
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Verschil tussen HD cabs

Post by Da Dude » Fri Jul 15, 2016 15:47

Chris kan je dat zeker vertellen.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Verschil tussen HD cabs

Post by Jinxz » Fri Jul 15, 2016 18:24

De Diamond heeft volgnes mij wel degelijk een 1080p scherm. Het staat als native resolutie in the handleiding en ik heb er al een aantal gehad met daarin telkens hetzelfde 1080p IPS scherm. Een diamond scherm moet je zien om te geloven. echt nice.

Wat betreft een aantal andere zaken in de tabel:
- De Namco Noir is er in 2 smaken, HD en non-HD. Ik kocht in het verleden Noirs met het idee dat ze altijd HD zijn en heb bij toeval altijd HD cabs gekregen. Nu ik er specifiek naar vraag in Japan blijken ze wakker te zijn geworden en vragen de hoofdprijs voor de HD's :)
Noirs zijn dus als Non-HD 1366-768 en als HD 1080p.
Namco Blancs zijn trouwens de witte noirs en altijd 1080p en hebben een hoger CP (scheelt wel 10-15cm)
- Als remark kun je bij Diamond zetten dat JVS i/o optioneel is. Wiring "JVS" klopt dus niet want het is optioneel.
- Noir en Blanc schermen zijn volgens mij niet te roteren. Reden dat ik dat denk is omdat het scherm niet symetrisch is qua behuizing.

my 2 cents wat betreft de chinese Delta en Blackstorm is dat ze van ernstig slechte bouwkwaliteit zijn. Ik had al eens foto's op internet gezien van roestplekken terwijl ze net uit de container werden geladen, schermen met defecten en vlekken etc.
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: Verschil tussen HD cabs

Post by PascalP » Fri Jul 15, 2016 19:18

Super info Chris, ga het zometeen verwerken!

De Namco's heb ik inderdaad gemixte specs over gevonden, dus er zijn echt 2 verschillende uitvoeringen.

Hoe zou jij de 1080p uitvoering van de Namco vergelijken met het standaard Vewlix Diamond scherm of het Taito 1920x1080 scherm wat als optie leverbaar is?
ImageImage
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Verschil tussen HD cabs

Post by Jinxz » Fri Jul 15, 2016 23:58

De schermen in Noirs zijn echt heel erg goed. Het scherm van de Diamond is van een ander caliber. De eerste keer dat ik het zag besefte ik me pas dat er zo'n groot verschil mogelijk is. Ik draaide KOF13 en spatte echt van het scherm.
Post Reply