N00b vraag: Games Family harddisk in laptop?

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
Chickje
Active Level:
Active Level:
Posts: 13
Joined: Wed Apr 06, 2016 07:50
Contact:

N00b vraag: Games Family harddisk in laptop?

Post by Chickje » Fri Apr 08, 2016 20:04

Hi,

sorry als ik als een N00b overkom, maar ik heb een Games Family harddisk gekloond naar een 2.5 Inch Sata omdat ik wat dingen wil aanpassen en sommige ROMs wil vervangen. Ik ga dat natuurlijk niet op mijn originele disc doen. Nu heb ik geprobeerd of deze wil opstarten in mijn laptop door daar de hdd te vervangen door deze. Het is een oude XP laptop en Games Family draait op NT. Opstarten gaat goed, maar nog voor hij Windows gaat booten krijg ik een blauw scherm met INVALID BOOT DEVICE. Enig idee hoe ik dit kan fixen?

- Ligt het aan de kloon, die niet goed is en daarom niet wil booten?
- Zijn wat bootbestanden beschadigd en moet ik die gewoon vervangen?
- Of werkt zo'n Games Family helemaal niet in een laptop?

Alvast bedankt voor jullie reactie

Chickje
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Re: N00b vraag: Games Family harddisk in laptop?

Post by dexx » Sat Apr 09, 2016 14:19

dat is heel makkelijk uit te leggen..

de installatie is gemaakt voor een bepaald systeem met dat type video kaart, cpu, chipset..
steek je de hdd/kloon in een andere pc... BAM BSOD omdat de hardware niet overeenkomt :(

dit is mijn uitspraak en je zult het ermee moeten doen.. BAM!! :P
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: N00b vraag: Games Family harddisk in laptop?

Post by waiwainl » Sat Apr 09, 2016 15:49

Stel je anders ook even voor in het daarvoor bestemde topic, altijd leuk om te zien wie er langs komt.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: N00b vraag: Games Family harddisk in laptop?

Post by Cageman » Sat Apr 09, 2016 16:19

Hang de disk gewoon als extra disk aan je systeem. Bijvoorbeeld met een HD dock of een externe hd behuizing. Zoals dexx al zegt, niet proberen om er van te booten; Windows NT is geen plug and play OS in die zin.
User avatar
Chickje
Active Level:
Active Level:
Posts: 13
Joined: Wed Apr 06, 2016 07:50
Contact:

Re: N00b vraag: Games Family harddisk in laptop?

Post by Chickje » Sat Apr 09, 2016 20:54

waiwainl wrote:Stel je anders ook even voor in het daarvoor bestemde topic, altijd leuk om te zien wie er langs komt.


Sorry! Done!
User avatar
Chickje
Active Level:
Active Level:
Posts: 13
Joined: Wed Apr 06, 2016 07:50
Contact:

Re: N00b vraag: Games Family harddisk in laptop?

Post by Chickje » Sat Apr 09, 2016 20:58

Cageman wrote:Hang de disk gewoon als extra disk aan je systeem. Bijvoorbeeld met een HD dock of een externe hd behuizing. Zoals dexx al zegt, niet proberen om er van te booten; Windows NT is geen plug and play OS in die zin.


Ja dat is het probleem niet, maar al die emulators werken alleen op NT en alle verwijzingen staan naar de C: schijf. De ROMS werken ook niet op nieuwere versie van MAME. Die geven aan dat er bestanden missen. Ik wil wat dingen in de front-end aanpassen en wat ROM instellingen en sommige ROMs vervangen. PAC-Man bijvoorbeeld speelt niet in een native resolutie. Het is alleen lastig om zaken te testen als ik steeds die harde schijven fysiek moet wisselen. Vandaar die laptop oplossing. Maar dat werkt dus niet.
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: N00b vraag: Games Family harddisk in laptop?

Post by waiwainl » Sun Apr 10, 2016 08:01

NT boot alleen van 'oude compatible' hardware. En als hij ook nog eens getuned is, dan is de range van compatible hardware nog lager.
Ik ken de hardware niet die origineel bij de Game Family hoort, heeft die toevallig netwerk faciliteiten? Anders via het netwerk sharen, scheelt weer HDD swappen.

Alternatief zou je een Virtual Machine met NT erop kunnen proberen - wellicht dat iemand dat op het Net gedeeld heeft.

Roms aanpassen/toevoegen moet je goed kijken welke MAME versie het is wat erop staat (aannemend dat het MAME is); er zijn tools die voor die MAME versie de goede 'set' bij elkaar kunnen zetten (en dus de goede bestanden bij elkaar sprokkelen).

Heb je info welk front-end, emulators en hardware (plaatje, link) er op zitten?
User avatar
Chickje
Active Level:
Active Level:
Posts: 13
Joined: Wed Apr 06, 2016 07:50
Contact:

Re: N00b vraag: Games Family harddisk in laptop?

Post by Chickje » Sun Apr 10, 2016 09:28

Dit zijn de Visuals van de front-end

Image

Image

Er draaien verschillende emulators:
Mame V0.096u3 (May 25 2005)
Mame32 Plus! 01.06
Mame v1.06
etc.

Er zitten wel 10 verschillende emulators en ze draaien allemaal andere ROMs.

Het is één rotzooitje, vandaar dat ik zo aan het puzzelen ben.
Post Reply