Daytona Usa problemen

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Daytona Usa problemen

Post by dexx » Wed Feb 03, 2016 22:06

yo, was Dinsdag bij iemand om z'n arcade units na te kijken, z'n Daytona USA twin cab had bij 1 scherm al een vertical collapse.. die doet nu helemaal niks meer, 2e scherm kreeg dat op het moment dat ik er naar keek.. POEF! uit :( nu weet ik dat het gewoon zwaar klote is om ze te fixen, capkit is niet zo'n probleem, er is nu wel meer kapot...

de games willen ook niet met elkaar verbinden, dat zal wel stof zijn maar ja, kon ook niet bij de computers omdat dat slot goed vast zat :(

ik wil eerst die crt's gefixt hebben, er zit een Nanao MS8/9?? in.. zo 1 als de NACs dacht ik, kwam me in iedergeval wel bekend voor... kan ik niet gewoon een nieuwe chassis inbouwen?

wat een ellende ook :mrgreen:

maar goed, graag hulp van de experts hier.
User avatar
Akuma2000
Active Level:
Active Level:
Posts: 584
Joined: Fri Dec 12, 2014 15:38

Re: Daytona Usa problemen

Post by Akuma2000 » Wed Feb 03, 2016 22:52

Er zit een MS8-29FSG als je de Japanse versie hebt.
Bij de USA versie zit er een kleinere monitor in dacht ik.

Ik had ook eentje met collapse, dat was opgelost met een cap kit, zie mijn avontuur hier:
viewtopic.php?f=11&t=5888 :)
Image
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Re: Daytona Usa problemen

Post by dexx » Thu Feb 04, 2016 12:09

Akuma2000 wrote:Er zit een MS8-29FSG als je de Japanse versie hebt.
Bij de USA versie zit er een kleinere monitor in dacht ik.

Ik had ook eentje met collapse, dat was opgelost met een cap kit, zie mijn avontuur hier:
viewtopic.php?f=11&t=5888 :)


de Japanse versie die in de fabriek klaar gemaakt is voor 230V (met dikke transformators) :mrgreen:
vond het apart dat die beeldbuizen zo bekend voor kwamen, ik zal het maar is proberen met een capkitje.. moet die schermen wel thuis hebben dan, kan ik ze testen in m'n Sega NAC.

ik hoop echt dat het een elco probleem is, als je een vertical collapse hebt kan er een IC naar de haaien zijn.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Daytona Usa problemen

Post by Cageman » Fri Feb 05, 2016 14:57

Daytona USA schermen zijn inderdaad MS8's. In een NAC zit een MS9. Bolling is ook anders.
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Re: Daytona Usa problemen

Post by dexx » Fri Feb 05, 2016 18:25

Cageman wrote:Daytona USA schermen zijn inderdaad MS8's. In een NAC zit een MS9. Bolling is ook anders.


ah ok, weer wat geleerd ;) ik ga die crts eruit halen en de 2 chassis dingen naar Ronnie brengen, dan wordt dat gefixt, het is net iets te technisch voor mij :P
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Daytona Usa problemen

Post by Psykick » Sat Feb 06, 2016 13:01

dexx wrote:
Cageman wrote:Daytona USA schermen zijn inderdaad MS8's. In een NAC zit een MS9. Bolling is ook anders.


ah ok, weer wat geleerd ;) ik ga die crts eruit halen en de 2 chassis dingen naar Ronnie brengen, dan wordt dat gefixt, het is net iets te technisch voor mij :P


Naar Ronnie brengen? Je wil toch niet zeggen dat Ronnie ineens chassis kan repareren? :mrgreen:

No offense Ronnie, voordat je je geflamed voelt :mrgreen:
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Re: Daytona Usa problemen

Post by dexx » Sat Feb 06, 2016 16:23

Psykick wrote:
dexx wrote:
Cageman wrote:Daytona USA schermen zijn inderdaad MS8's. In een NAC zit een MS9. Bolling is ook anders.


ah ok, weer wat geleerd ;) ik ga die crts eruit halen en de 2 chassis dingen naar Ronnie brengen, dan wordt dat gefixt, het is net iets te technisch voor mij :P


Naar Ronnie brengen? Je wil toch niet zeggen dat Ronnie ineens chassis kan repareren? :mrgreen:

No offense Ronnie, voordat je je geflamed voelt :mrgreen:


dat is iets tussen Ronnie en mij ;) tsja, liefste zou ik gewoon vervangende chassis moeten hebben, dan ben ik klaar.
Post Reply