Neo geo: nep mvs's?

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Neo geo: nep mvs's?

Post by ruderudie » Tue May 23, 2006 15:16

Beste forumleden,

Ik zat even op ebay te searchen om mijn mvs collectie wat uit te breiden, en toen kwam ik daar een vage aanbieding tegen. Een kerel verkocht KoF 2005, KoF XI en nog wat games die niet door SNK zijn gereleased voor de normale Neo. Ik mailde die gozer dus van hoe de vork in de steel zat, maar hij zei dat het niet origineel was en dat ik verder niet te veel mocht vragen drong impliciet door in zijn mail. Heeft iemand ervaring met dit soort shit, want hij verkocht een hoop vette games. Kan me echter niet voorstellen dat dit goed is voor mijn cab, maar ik hoor er graag meer over.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue May 23, 2006 16:07

Bootlegs, vermijden die handel. Het is niet per definitie slecht voor je cab, maar verwacht niet KOFXI op je NEO te kunnen spelen, je wordt genaaid waar je bijstaat.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Tue May 23, 2006 16:14

hehe ja was al te mooi om waar te zijn natuurlijk. Maar Ken, kun je die mvs behuizing zo ergens aanschaffen en hoe krijgen ze het dan voor elkaar om het in elkaar te prutsen. Ik heb ook eens games uit Canada over laten komen, die hadden ook blauwe cases net als die bootlegs op ebay. Ook nep? Labels zijn fake iig
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue May 23, 2006 16:19

Die MVS carts heb je besteld bij Yaton neem ik aan?
Een fake label hoeft niet altijd te betekenen dat de hele cart ook een bootleg is, omdat Yaton soms eigen labels erop plakt als die kapot zijn. Toch zijn er gemixte reacties over hem, soms wel en soms niet originele stuff. Ik begin er in ieder geval niet aan bij hem.

Ik weet niet hoe je die dingen moet maken en dat wou ik zo houden ook.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Tue May 23, 2006 16:21

Jep bij Yaton ja. Toch heeft die goser wel goede prijzen, ik ben ook van plan SvC te kopen. Hij verkoopt een kit voor 54 euro dus alleszins mooi prijsje. Weet je in Nederland of EU toevallig nog mensen die kits of uberhaupt MSV's verkopen in grotere getalen of webshop's want die yaton hanteert wel verzendprijzen waar je eng van wordt.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue May 23, 2006 16:26

Die SVC Chaos kits zien er wel origineel uit dacht ik.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Tue May 23, 2006 16:46

maar waar koop jij meestal je stuff, via fora?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue May 23, 2006 16:53

Ik ben niet zo'n fan van Ebay, ik koop en ruil liever op fora inderdaad of gewoon in Japan.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Tue May 23, 2006 17:03

Ja als je vaak in japan bent is dat natuurlijk ideaal. Wat is trouwens jeprecies binding met Japan, dus hoe is dat ontstaan en verloopt dit vandaag de dag want dat kan ik niet echt vinden op je site.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue May 23, 2006 17:46

Binnenkort komen alle oude verslagen weer online, dan kun je daar alles lezen.
Ik ga in augustus weer terug voor 5 maanden.
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Post by RoOd » Wed May 24, 2006 08:42

Ik heb bij die Yaton al een reeks carts besteld, ook al voordat hij in een keer helemaal los ging op ebay :)
Zover ik heb kunnen zien is alles wat ik tot nu toe heb een originele cart behalve denk ik die Kizuna die ik bij hem gekocht heb.
Die moet ik nog steeds open- en schoonmaken want ik krijg er maar geen geluid uit.
Op zich was het wel te verwachten dat dat een bootleg was maar ik wilde hem gewoon graag hebben. Van het weekend zal ik hem eens open maken en kijken.

Je krijgt altijd wel vieze carts van hem met die onmiskenbare old cart smell gemixed met old newspaper en old people smell. Het duurt altijd wel even voordat die lucht eraf is :)
Geen idee hoe hij het voor elkaar krijgt ze zo te laten ruiken hehehe.
Mocht het zo zijn dat er een bootleg tussen zit dan kun je altijd conatct met hem opnemen om je cart om te ruilen, ik heb altijd goed contact met hem gehad daarover.

Hij heeft gewoon cheape carts (vaak net zo duur als elders door de verzendkosten !!)
kan ze helaas niet verpakken (moet je wel vragen of hij ze wat beter verpakt) en geeft keurig antwoord op al je vragen.

De beste package tot nu toe was toch wel 2 carts opgestuurd in een binnenstebuiten (niet gebruikte, dat dan weer wel) pizzadoos :) hahaha meesterlijk gewoon
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Wed May 24, 2006 08:56

Ja die carts waren bij mij ook bizar ingepakt inderdaad, kilo krantenpapier eromheen en nog wat troep, maar ik denk dat hij de carts schoongemaakt had ofzo, ze roken in ieder geval naar lampenolie, daar maak ik ze zelf ook wel eens mee schoon als er stickerresten enzo opzitten. Ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee, de prijs is gewoon goed. Ik ben alleen de internetsite van die gast kwijt, kun jij die even posten hier?
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Post by RoOd » Wed May 24, 2006 09:22

Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
Post Reply