Consolize een Taito Type X2

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Consolize een Taito Type X2

Post by waiwainl » Mon Sep 21, 2015 21:31

Ik heb nu een werkende Taito Type X2 + games.
Echter ik wil hem liever los op een TV gebruiken.

Dat werkt prima, alleen ik heb nu de volgende setup:

TTX2+220V+VGA -> JVS Capcom IO -> MAK Strike Supergun + ArcadePSU -> NeoGeo DB15

Echter die Capcom IO & MAK Strike & ArcadePSU is een enorme overkill om alleen je joystick aan te sluiten :roll:

Is daar niet wat simpelers voor te bedenken? JVS naar ....

Alle input is welkom :mrgreen:
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Consolize een Taito Type X2

Post by Cageman » Mon Sep 21, 2015 23:18

Om te beginnen kun je je stick direct op de IO zetten, zonder de supergun ertussen. Het is tenslotte niks anders dan wat digitale IO. Geen noodzaak om dat door een supergun te laten afhandelen.

Ik ken de TypeX2 verder niet goed; geen idee of je een joystick direct op de PC (want dat is het natuurlijk gewoon) kunt zetten. Draait immers gewoon Windows XP Embedded, en heeft normale USB poorten :)
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Consolize een Taito Type X2

Post by Da Dude » Tue Sep 22, 2015 11:06

Arjan, Dat komt wel met een Vewlix in je huis
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Consolize een Taito Type X2

Post by waiwainl » Tue Sep 22, 2015 15:27

Cageman wrote:Om te beginnen kun je je stick direct op de IO zetten, zonder de supergun ertussen. Het is tenslotte niks anders dan wat digitale IO. Geen noodzaak om dat door een supergun te laten afhandelen.

Ik ken de TypeX2 verder niet goed; geen idee of je een joystick direct op de PC (want dat is het natuurlijk gewoon) kunt zetten. Draait immers gewoon Windows XP Embedded, en heeft normale USB poorten :)


JVS is toch niet zomaar een IO die je kunt gebruiken alla JAMMA/NEOGEO? Zit een heel protocol achter naar ik ooit gelezen heb (het gaat ook maar over 2 draadjes tenslotte).

Of normaal USB daarmee werkt, geen idee - dat kan ik natuurlijk proberen :) - denk wel dat Coin Insert dan niet gaat werken :mrgreen:
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Consolize een Taito Type X2

Post by Cageman » Tue Sep 22, 2015 16:20

Daarom geef ik ook aan dat je de joystick direct op de Capcom JVS IO kunt wiren (simpel JAMMA harness met alleen dat wat je nodig hebt, in plaats van een supergun. De Supergun doet niks anders dan JAMMA -> video/audio/joystick/coin input/etc.).

De JVS poort op het moederbord is inderdaad geen USB protocol, maar JVS. Een TypeX2 heeft echter ook een set normale USB poorten waar je misschien wel een stick op kunt aansluiten. De JVS poort zit ook op een aparte controller (PCI kaartje) als het goed is. De USB poorten zitten op het moederbord, zoals bij elke PC.

Coin is niet nodig, gewoon op freeplay zetten.
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Consolize een Taito Type X2

Post by waiwainl » Tue Sep 22, 2015 19:22

Cageman wrote:Daarom geef ik ook aan dat je de joystick direct op de Capcom JVS IO kunt wiren (simpel JAMMA harness met alleen dat wat je nodig hebt, in plaats van een supergun. De Supergun doet niks anders dan JAMMA -> video/audio/joystick/coin input/etc.).


Nu begrijp ik wat je bedoeld; ik dacht op de JVS USB IO :) - vond het al niet logisch. Dit wel :)
Fully agree; ik dacht alleen dat de capcomIO stroom nodig had hiervoor; maar als dat niet zo is dan is dat alleen maar mooi :-)
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Consolize een Taito Type X2

Post by Cageman » Wed Sep 23, 2015 10:11

:)

Anders gewoon een simpele Sega JVS-JAMMA I/O gebruiken. Zal ook wel werken neem ik aan.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: Consolize een Taito Type X2

Post by d » Wed Sep 23, 2015 15:19

Gewoon een oude pc gebruiken en niet die type-x. Veel games zijn geleaked.
Tenzij jij naturlijk games hebt die niet geleaked zijn. In dat geval moet je wel met jouw type-x2 aan de gang.
Eventueel zou je misshien in die hoek ook software kunnen vinden om de type-x2 speelbaarder te maken. Zolang jij de games legaal hebt, ben je niet eens fout bezig.
Post Reply