Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
-
waiwainl
- Active Level:

Ik heb nu een werkende Taito Type X2 + games.
Echter ik wil hem liever los op een TV gebruiken.
Dat werkt prima, alleen ik heb nu de volgende setup:
TTX2+220V+VGA -> JVS Capcom IO -> MAK Strike Supergun + ArcadePSU -> NeoGeo DB15Echter die Capcom IO & MAK Strike & ArcadePSU is een enorme overkill om alleen je joystick aan te sluiten
Is daar niet wat simpelers voor te bedenken? JVS naar ....
Alle input is welkom

-
Cageman
- Active Level:

Om te beginnen kun je je stick direct op de IO zetten, zonder de supergun ertussen. Het is tenslotte niks anders dan wat digitale IO. Geen noodzaak om dat door een supergun te laten afhandelen.
Ik ken de TypeX2 verder niet goed; geen idee of je een joystick direct op de PC (want dat is het natuurlijk gewoon) kunt zetten. Draait immers gewoon Windows XP Embedded, en heeft normale USB poorten

-
Da Dude
- Active Level:

-
Arjan, Dat komt wel met een Vewlix in je huis
-
waiwainl
- Active Level:

Cageman wrote:Om te beginnen kun je je stick direct op de IO zetten, zonder de supergun ertussen. Het is tenslotte niks anders dan wat digitale IO. Geen noodzaak om dat door een supergun te laten afhandelen.
Ik ken de TypeX2 verder niet goed; geen idee of je een joystick direct op de PC (want dat is het natuurlijk gewoon) kunt zetten. Draait immers gewoon Windows XP Embedded, en heeft normale USB poorten

JVS is toch niet zomaar een IO die je kunt gebruiken alla JAMMA/NEOGEO? Zit een heel protocol achter naar ik ooit gelezen heb (het gaat ook maar over 2 draadjes tenslotte).
Of normaal USB daarmee werkt, geen idee - dat kan ik natuurlijk proberen

- denk wel dat Coin Insert dan niet gaat werken

-
Cageman
- Active Level:

Daarom geef ik ook aan dat je de joystick direct op de Capcom JVS IO kunt wiren (simpel JAMMA harness met alleen dat wat je nodig hebt, in plaats van een supergun. De Supergun doet niks anders dan JAMMA -> video/audio/joystick/coin input/etc.).
De JVS poort op het moederbord is inderdaad geen USB protocol, maar JVS. Een TypeX2 heeft echter ook een set normale USB poorten waar je misschien wel een stick op kunt aansluiten. De JVS poort zit ook op een aparte controller (PCI kaartje) als het goed is. De USB poorten zitten op het moederbord, zoals bij elke PC.
Coin is niet nodig, gewoon op freeplay zetten.
-
waiwainl
- Active Level:

Cageman wrote:Daarom geef ik ook aan dat je de joystick direct op de Capcom JVS IO kunt wiren (simpel JAMMA harness met alleen dat wat je nodig hebt, in plaats van een supergun. De Supergun doet niks anders dan JAMMA -> video/audio/joystick/coin input/etc.).
Nu begrijp ik wat je bedoeld; ik dacht op de JVS USB IO

- vond het al niet logisch. Dit wel
Fully agree; ik dacht alleen dat de capcomIO stroom nodig had hiervoor; maar als dat niet zo is dan is dat alleen maar mooi

-
Cageman
- Active Level:

Anders gewoon een simpele Sega JVS-JAMMA I/O gebruiken. Zal ook wel werken neem ik aan.
-
d
- Active Level:

-
Gewoon een oude pc gebruiken en niet die type-x. Veel games zijn geleaked.
Tenzij jij naturlijk games hebt die niet geleaked zijn. In dat geval moet je wel met jouw type-x2 aan de gang.
Eventueel zou je misshien in die hoek ook software kunnen vinden om de type-x2 speelbaarder te maken. Zolang jij de games legaal hebt, ben je niet eens fout bezig.