Arcade monitor geeft geen beeld meer

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
Machello
Active Level:
Active Level:
Posts: 430
Joined: Wed Sep 17, 2014 21:20
Location: Beuningen

Arcade monitor geeft geen beeld meer

Post by Machello » Mon Aug 17, 2015 08:26

Hoi,

Afgelopen weekend heb ik in Zoetermeer bij Nozomi mijn eerste 'project' opgepikt. Ik heb een Silver Strike Bowling cabinet voor een leuk prijsje van Psykick gekocht om deze om te toveren tot een MAME arcade cabinet voor thuis. Deze kast leent zich prima voor een starter zonder technische kennis. Hardware en software ben ik wel in thuis, maar elektronica is niet echt mijn ding zeg maar :). En hier loop ik al gelijk tegen een uitdaging aan.

Nadat ik de kast ontdaan had van de oude hardware (op het scherm na) en schoon had gemaakt, heb ik een laptop via HDMI aan het scherm gehangen om te kijken wat onder andere de optimale resolutie was en dergelijke. Het viel me op dat het bureaublad niet helemaal op het scherm paste waarna ik de setup van het scherm wilde raadplegen of dit aan te passen was. De setup heb ik gevonden middels de knoppen op de tv alleen was deze optie uitgegrijsd. Daarom ben ik wat verder gaan zoeken in de instellingen waarbij ik op een optie kwam met de tekst 'lock menu'. Deze heb ik per ongeluk aangezet. Vanaf dat moment was het niet meer mogelijk om middels de knoppen op het scherm in het menu te komen, tevens heb ik zwart beeld en krijg ik niets meer op het scherm. Ik heb zo'n beetje alle connections aangesloten gehad (kabel, HDMI, VGA, SCART), maar krijg geen beeld meer.

Op internet heb ik meerdere sites gevonden die tips geven over hoe je het menu weer kunt unlocken, maar allen geen succes. Ik heb ook informatie gevonden die vermelden dat je dit moet doen met een remote. Nu ga ik er van uit dat dit scherm geen remote sensor heeft, toch heb ik dit geprobeerd met een universele remote. Ook zonder succes.

Misschien heeft één van jullie een mogelijke oplossing ??

Qua merk model is het enige wat ik (toe nu) heb kunnen vinden:

Serienummer control panel: BEKO ELEKTRONIK ZN4.191-10
Image

Serienummer Scherm: BEKO ELEKTRONIK Z1J194-11
Image

Als je meer informatie nodig hebt hoor ik het graag!

Alvast dank
User avatar
Machello
Active Level:
Active Level:
Posts: 430
Joined: Wed Sep 17, 2014 21:20
Location: Beuningen

Re: Arcade monitor geeft geen beeld meer

Post by Machello » Thu Aug 27, 2015 19:36

Goedenavond,

Ik ben me er bewust van dat het een domme (beginners)fout is, maar om nou helemaal geen reactie te krijgen op mijn post vind ik wel héél jammer :D. Nobody die een tip oid voor me heeft?

Mogelijk kom ik zaterdag naar het event. If so, zou ik het scherm mee kunnen nemen mits er dan iemand zin en tijd heeft om even mee te kijken.
User avatar
Anunaki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1156
Joined: Sat Nov 03, 2012 16:04
Location: Spijkenisse

Re: Arcade monitor geeft geen beeld meer

Post by Anunaki » Thu Aug 27, 2015 19:42

Ik weet t simpelweg niet.

Ik heb helemaal geen verstand van zulke moderne monitoren
DLX

Re: Arcade monitor geeft geen beeld meer

Post by DLX » Thu Aug 27, 2015 19:55

HDMI op een arcade scherm? Maar meestal geen beeld is de resolutie... Of frequentie.. Of de power cable... Maak is wat foto,'s van de input enzo. En hoe ie aangesloten is.

En de source button :)

Ps. Is het deze cab?
http://www.manualslib.com/manual/111170 ... =20#manual
User avatar
Machello
Active Level:
Active Level:
Posts: 430
Joined: Wed Sep 17, 2014 21:20
Location: Beuningen

Re: Arcade monitor geeft geen beeld meer

Post by Machello » Thu Aug 27, 2015 20:11

DLX wrote:HDMI op een arcade scherm? Maar meestal geen beeld is de resolutie... Of frequentie.. Of de power cable... Maak is wat foto,'s van de input enzo. En hoe ie aangesloten is.
Het is in ieder geval het scherm wat erin zat toen ik de cab in Zoetermeer op heb gehaald. Het is een LCD TV met onder andere HDMI input. Verder zit er eigenlijk alle aansluitingen wel op die elke LCD tv heeft. Ik heb al via de laptop al zitten prutsen met de resolutie en frequentie. So far zonder resultaat

De aansluiting aan de binnenkant waar de powercable in gaat is niet helemaal lekker meer. Het scherm heeft het wel gedaan en ik hoor een zacht constant geluid waarbij ik het idee heb dat het scherm in ieder geval wel aan is.

Ik zal zo even wat gevraagde foto's toevoegen

DLX wrote:En de source button :)
Die zie je eigenlijk al op plaatje 1 uit mijn eerste post :), 4de knopje van links. Kan nog wel een foto van de voorkant van de knopjes maken als je wil :).
User avatar
Machello
Active Level:
Active Level:
Posts: 430
Joined: Wed Sep 17, 2014 21:20
Location: Beuningen

Re: Arcade monitor geeft geen beeld meer

Post by Machello » Thu Aug 27, 2015 20:16



Het is wel de cab alleen heb ik een iets andere uitvoering. Deze manual heb ik volgens mij nog niet eerder voorbij zien komen. Ik ga er even doorheen bladeren. Thanks !

Edit.. Het verschil zit em volgens mij voornamelijk in het CP en het coin mechanisme :):)
Last edited by Machello on Thu Aug 27, 2015 20:18, edited 1 time in total.
DLX

Re: Arcade monitor geeft geen beeld meer

Post by DLX » Thu Aug 27, 2015 20:17

Check ff of alles goed is aangesloten. Dus even alles opnieuw connecten... Lees: dat PCB met source enzo... HDMI... En je power suppy... Desnoods fff buiten je cab om poweren. Is lastig om te zeggen dit soort dingen... Maar als ik het zo lees verwacht ie 720p input over HDMI of vga. Foto's altijd welkom

Zelf ook genoeg gezeik gehad met monitors en arcade shit :)

Komt goed :p
User avatar
Machello
Active Level:
Active Level:
Posts: 430
Joined: Wed Sep 17, 2014 21:20
Location: Beuningen

Re: Arcade monitor geeft geen beeld meer

Post by Machello » Thu Aug 27, 2015 21:19

DLX wrote:Maak is wat foto,'s van de input enzo. En hoe ie aangesloten is.


Het scherm aangesloten op de laptop via HDMI.
Image

Het scherm aangesloten op de laptop via VGA
Image

De verschillende connections. Links de VGA, rechts de HDMI. Aan de linkerkant zit ook nog scart
Image

De Power connector. Heb ik ook buiten het chassis aangesloten. Ik heb de groene kabel er even uit gehaald. Deze was niet goed verbonden. Als deze in de gele huls zit, doet het scherm het wel gewoon. Ik neem aan dat dat dus niet het issue kan zijn, toch ?!
Image

Verder heb ik de meeste combinaties van resoluties en frequenties via HMDI en VGA geprobeerd. Ik heb mijn old school Super Nintendo op de scart aangesloten, helaas ook zonder succes.

Ik kan in de manual zo ook niks vinden over het scherm. Wel dat de game op lagere resoluties draait, maar de originele computer zit er niet meer in, dus dat kan het ook niet zijn (heb de resoluties natuurlijk wel gecheckt!)

Dus ja... Uhmm... Uitdaging :) !!!
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: Arcade monitor geeft geen beeld meer

Post by PascalP » Fri Aug 28, 2015 08:14

Vreemd dat zelfs je SNES het niet doet via scart...
Het source knopje schakelt wel gewoon goed tussen de verschillende inputs?
ImageImage
User avatar
Anunaki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1156
Joined: Sat Nov 03, 2012 16:04
Location: Spijkenisse

Re: Arcade monitor geeft geen beeld meer

Post by Anunaki » Fri Aug 28, 2015 08:43

wat voor TV is het? Mss kun je een factory reset doen oid?
User avatar
Machello
Active Level:
Active Level:
Posts: 430
Joined: Wed Sep 17, 2014 21:20
Location: Beuningen

Re: Arcade monitor geeft geen beeld meer

Post by Machello » Fri Aug 28, 2015 09:07

PascalP wrote:Vreemd dat zelfs je SNES het niet doet via scart...
Het source knopje schakelt wel gewoon goed tussen de verschillende inputs?


Dat is juist een van de problemen :). Het knopje doet het prima alleen heb ik per ongeluk de optie 'menu lock' aangezet, dus schakelen tussen de verschillende inputs is niet mogelijk. Ik ben op zoek naar een harde reset oid. Heb op internet al veel verschillende mogelijkheden gezien zoals ook beschreven in mijn eerste post, maar geen van allen werkte helaas.
User avatar
Machello
Active Level:
Active Level:
Posts: 430
Joined: Wed Sep 17, 2014 21:20
Location: Beuningen

Re: Arcade monitor geeft geen beeld meer

Post by Machello » Fri Aug 28, 2015 09:08

Anunaki wrote:wat voor TV is het? Mss kun je een factory reset doen oid?


Het is me helaas nog niet gelukt om het merk te achterhalen. Enige wat ik heb kunnen vinden zijn de BEKO serienummers uit mijn eerste post. Een factory reset is inderdaad een goede optie, alleen weet ik nog niet hoe :).
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: Arcade monitor geeft geen beeld meer

Post by PascalP » Fri Aug 28, 2015 09:23

Factory reset lijkt me inderdaad de enige optie om je menu te 'unlocken'

Heb je niet ergens de leverancier/fabrikant kunnen achterhalen en wellicht dat je hun kan contacten?
ImageImage
User avatar
Anunaki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1156
Joined: Sat Nov 03, 2012 16:04
Location: Spijkenisse

Re: Arcade monitor geeft geen beeld meer

Post by Anunaki » Fri Aug 28, 2015 09:24

Dit type chassis ziet in deze TV:

http://www.tv-manual.com/grundig-32-lxw-82-8600-dl-lcd.html

mss heb je er iets aan
User avatar
Machello
Active Level:
Active Level:
Posts: 430
Joined: Wed Sep 17, 2014 21:20
Location: Beuningen

Re: Arcade monitor geeft geen beeld meer

Post by Machello » Fri Aug 28, 2015 09:41

Anunaki wrote:Dit type chassis ziet in deze TV:

http://www.tv-manual.com/grundig-32-lxw-82-8600-dl-lcd.html

mss heb je er iets aan


Nice, thanks! Nu op het werk. Zal het vanavond doornemen.

Als het morgen nog niet opgelost is en ik kom richting het event, neem ik het scherm wel mee. Misschien heeft er iemand tijd om dan even mee te kijken.
User avatar
Machello
Active Level:
Active Level:
Posts: 430
Joined: Wed Sep 17, 2014 21:20
Location: Beuningen

Re: Arcade monitor geeft geen beeld meer

Post by Machello » Sun Aug 30, 2015 14:09

Heb de Grundig manual doorgelezen en helaas geen nuttige tips gevonden. Het scherm is gister tijdens de meeting onder handen genomen door Netaxe en Hasan. Zelfs deze kundige heren vinden het een 'uitdaging', nuff said I guess :). Het lijkt erop als het gewoon dikke vette pech is en dat het niet zozeer met het menu lock te maken heeft. De 24v die eigenlijk naar het LCD panel hoort te gaan levert maar iets van 3.2v. De backlight lijkt ook helemaal niet aan te gaan, terwijl je wel hoort dat het scherm aan is. Vermoeden is dat het probleem hier in zit. Netaxe gaat woensdag in het NGC nog even wat doormeten in de bowling cab. Als dat niets meer oplevert, wordt het toch zoeken naar een ander scherm.

Ik heb al wat op marktplaats enz gekeken voor een soortgelijke 26" LCD TV. Komt wel wat voorbij, maar daar vragen ze dan toch nog wel redelijk wat geld voor. Ik heb voor 177 (ex btw ;)) ook een mooi nieuw 27" scherm met PLS panel van Samsung gezien (http://tweakers.net/pricewatch/377209/samsung-s27d390h-zwart/specificaties/) wat precies in de cab past.

Hebben jullie, naast de gebruikelijke marktplaatsen, misschien nog een tip waar ik een dergelijk scherm voor een leuk prijsje op de kop zou kunnen tikken?
Post Reply