Candy cabs te koop in NL

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Candy cabs te koop in NL

Post by legztec » Fri May 12, 2006 15:01

Ik kwam dit tegen:

http://www.flipperkast.nl/arcade%20machines.html

Ik heb wel eens bij hem gekocht en heb goede ervaringen bij hem.
Ik moet zeggen dat ik de kast op zich niet de mooiste candy vind maar hij heeft wel een high rez scherm en beats alle houten kasten die ik hier in NL heb gezien.
2d fighting rules
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Fri May 12, 2006 15:10

Ik heb mijn mvs 4slot bij hem gekocht, aardige gast, ik hoop alleen dat het ding ut doet want ik heb mijn klote supergun nog steeds niet! :evil:
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Elf

Post by Elf » Fri May 12, 2006 16:20

Had het vandaag ook gezien, vraag me af wat ie er voor vraagt.
Vind ze trouwens niet echt mooi maar ja beter iets dan niets.
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Post by RoOd » Fri May 12, 2006 22:33

de prijs zal opzeker beter zijn dan zelf zoiets gaan importeren (denk ik)

maar merkwaardig dat er geen prijs bij staat, misschien komt de container pas aan als hij er 20 verkocht heeft :)
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Fri May 12, 2006 23:06

RoOd wrote:de prijs zal opzeker beter zijn dan zelf zoiets gaan importeren (denk ik)

maar merkwaardig dat er geen prijs bij staat, misschien komt de container pas aan als hij er 20 verkocht heeft :)


Is volgens mij ook niet voor verkoop maar voor verhuur/exploitatie aan het één of ander.
Nick_D

Post by Nick_D » Sat May 13, 2006 00:48

ManoRevolver wrote:
RoOd wrote:de prijs zal opzeker beter zijn dan zelf zoiets gaan importeren (denk ik)

maar merkwaardig dat er geen prijs bij staat, misschien komt de container pas aan als hij er 20 verkocht heeft :)


Is volgens mij ook niet voor verkoop maar voor verhuur/exploitatie aan het één of ander.


Nee hij verkoopt ook, ik heb net een mailtje gestuurd ivm de prijs
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Sat May 13, 2006 09:11

Wat is de prijs?
Nick_D

Post by Nick_D » Sat May 13, 2006 14:36

Hoi Nick,

de Xiongba Arcade gaat kosten 795.00 euro nieuw in doos. Compleet met een 29" monitor.

met vriendelijke groeten,
Marcel Kolen

kweet niet of dit met bezorging is :?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat May 13, 2006 16:31

Ik weet dat ik misschien makkelijk praten heb, maar wat een lelijke krengen en dat nog voor 8 meijers ook, zonde van je geld.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Sat May 13, 2006 18:00

Ken wrote:Ik weet dat ik misschien makkelijk praten heb, maar wat een lelijke krengen en dat nog voor 8 meijers ook, zonde van je geld.


Komt niet vaak voor, but I agree :lol:
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Nick_D

Post by Nick_D » Sat May 13, 2006 18:52

Ken wrote:Ik weet dat ik misschien makkelijk praten heb, maar wat een lelijke krengen en dat nog voor 8 meijers ook, zonde van je geld.


Inderdaad maar het is ideaal voor iemand zoals mij, die niets met AR te maken wil hebben en de shipping costs van Coinop te duur vind, en het is beter dan zo'n High Tech of Royal Video kast imo..
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Sun May 14, 2006 00:34

Tuurlijk zijn er mooiere, maar ZO lelijk vind ik deze nou ook weer niet.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun May 14, 2006 04:03

Nick_D wrote:
Ken wrote:Ik weet dat ik misschien makkelijk praten heb, maar wat een lelijke krengen en dat nog voor 8 meijers ook, zonde van je geld.


Inderdaad maar het is ideaal voor iemand zoals mij, die niets met AR te maken wil hebben en de shipping costs van Coinop te duur vind, en het is beter dan zo'n High Tech of Royal Video kast imo..

Van de vier arcade cabs die ik thuis heb staan komt er slechts een bij Arcaderick direct vandaan toen hij nog enigszins normale zaken deed, de rest komt allemaal bij partikulieren vandaan dus die theorie gaat niet helemaal op. Het is maar net hoe graag je er eentje wilt, waar je zoekt en ja ook inderdaad een beetje wie je kent.
Elf

Post by Elf » Sun May 14, 2006 20:11

Nouw Ken als je ooit nog cabs tegen komt laat het ons ook even weten, je hoeft toch niet meer cabs? :lol:

Maar wat wel weer goed is aan deze cabs is dat ze hi-res aan kunnen.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun May 14, 2006 22:57

Waar staat dat dan? Hoge resolutie staat er alleen, ik vind het maar vaag.
User avatar
japancollector
Active Level:
Active Level:
Posts: 190
Joined: Tue Nov 15, 2005 01:49
Contact:

Post by japancollector » Fri May 19, 2006 00:55

g
Last edited by japancollector on Tue Apr 26, 2016 00:25, edited 1 time in total.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Fri May 19, 2006 16:49

Allereerst ik ben nieuw hier, mijn naam is Rudie en ik ben de (trotse!) bezitter van een heerlijk ouderwetse high tech 2 slots in super-staat mag ik wel zeggen. Toch ben ik al een tijdje voor een candy-cab aan het rondkijken, maar mijn houten vriend doe ik dan natuurlijk niet weg. Dit is toch immers het jeugdsentiment, want van japanse cabs in Nederlandse/Belgische/Spaanse arcades was voeger geen sprake.
Maar anyway wat zijn goede richtprijzen, want al is deze cab van pinball palace vrij vierkant, hij is wel nieuw voor dat geld waar arcaderick 2e handjes verkoopt. En is het zo dat ik in een candy cab elk board kan zetten, bv. cps2 of naomi, of moet er nog meer gebeuren voor hij speelklaar is?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri May 19, 2006 17:51

Als de kast een JAMMA connector heeft (en daar kun je wel vanuit gaan bij een beetje normale kast) kun je er elk systeem op kwijt.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Fri May 19, 2006 18:05

Ja ok zover vat ik hem. Maar stel, ik trek mijn jamma stekker van mijn MVS board, ik koop een naomi board (met game uiteraard) en ga er dan vanuit dat mijn monitor dit aankan, dan ben ik verder klaar? Hoe zit het met voeding e.d, dat is altijd universeel??
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri May 19, 2006 18:13

Je kunt een Naomi board ook aansluiten op JAMMA, door middel van bijvoorbeeld de Capcom convertor, die er overigens ook voor zorgt dat je bij Capcom fighting games de kickbuttons kunt gebruiken. Stroom is in zoverre universeel dat er geen stopcontact aan te pas komt, dus je hoeft je daarover niet zo druk te maken.
Op het volgende plaatje is rechtboven de Capcom connector, waar je JAMMA aansluiting op gaat. Als je een GD ROM aansluit zoals op deze foto heb je vrijwel altijd een extra psu nodig voor meer stroomtoevoer.

Meer standaard info kun je vinden in een artikel wat ik heb geschreven op Gamez.
http://www.gamez.nl/web/show/id=122396/contentid=59209
Image
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sat May 20, 2006 13:52

Ok Ken, duidelijk verhaal dank je. Ik denk toch dat het het makkelijkst is een kast in huis te halen waar de hele mikmak al in zit, maar aangezien mijn 2e kast pas komt als ik ga samenwonen kan ik hier nog lang genoeg over nadenken hehe.
Maar goed, ik heb nog wel een vraag voor je wat betreft mijn oude beestje, de high tech. Werkt allemaal prima maar hoeveel jaar zal zo'n monitor meegaan? Ik neem aan dat die gemaakt zijn op duurzaamheid gezien ze in de arcade's de hele dag aan staan, maar is het bijvoorbeeld slecht om je kast 4x op een dag aan en uit te zetten, is er iets wat daardoor overmatig slijt?
Trouwens echt een goed forum, zover ik weet het enige in Nederland met actieve leden, top!!!
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat May 20, 2006 16:41

Thanks, hoe lang een monitor meegaat is natuurlijk moeilijk te zeggen.
Hoe lang gaat een televisie of een stofzuiger mee?

Ik denk dat een monitor van een cabinet minstens 10 jaar het behoort te doen, laten we het daar dan maar op houden.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sat May 20, 2006 18:37

prijs is zojuist 100 euro gedaald:

Bedoel je de video arcade?. Deze is nieuw maar zonder game!. Verder geheel
compleet . Monitor is 29"

Prijsindicatie 695.00 euro nieuw in doos

Gr marcel kolen
Elf

Post by Elf » Sat May 20, 2006 22:19

Kun je misschien aan hem vragen of de monitor ook 31khz aan kan?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun May 21, 2006 01:46

Kan het me niet voorstellen dat die monitoren 31khz zijn of multisync.
Rudie hier nog even een duidelijk overzicht van Naomi aansluitingen.
Image
Post Reply