Tonton XL club -13-15th March - Amsterdam

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Tonton XL club -13-15th March - Amsterdam

Post by Da Dude » Sun Mar 15, 2015 18:21

Ik ben niet geweest, wachtrijen voor een pinball is echt jammer. Jammer dat er dan ook veel niet werkt.
Ik las al meer gemengde gevoelens over dit event. Toch jammer. Want zoiets is best uniek (als je het ngc niet kent).
Maar van alles lees ik 1 ding wat mij dan weer heel vrolijk maakt:

Ken wrote:Thanks voor jullie impressies. Volgende event zal zeer binnenkort worden aangekondigd!


Ik hoop dat dit over het ngc gaat en niet de ton ton club :P
User avatar
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:
Posts: 889
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
Location: Den Haag

Re: Tonton XL club -13-15th March - Amsterdam

Post by Beatmaster-P » Sun Mar 15, 2015 21:07

Nou idd,

Komt echt over als een gemiste kans, door geen aandacht te geven aan de cabs en/of geen technische kennis in huis te hebben om het te fixen..
OIIIIIIIO
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Tonton XL club -13-15th March - Amsterdam

Post by Da Dude » Sun Mar 15, 2015 21:29

Beatmaster-P wrote:Nou idd,

Komt echt over als een gemiste kans, door geen aandacht te geven aan de cabs en/of geen technische kennis in huis te hebben om het te fixen..


Volgende keer jullie inhuren :D

Ik denk wel dat dit event heel goed kan worden. Misschien dat ze zelf ook niet zoveel man verwacht hadden.
En dingen die defect raken is altijd klote. Was het fan allerlei verzamelaars die daar hun spul neerzette??
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Tonton XL club -13-15th March - Amsterdam

Post by Psykick » Sun Mar 15, 2015 22:41

Nou, ik denk dat het sowieso niet makkelijk is om zoiets groots te organiseren, dus dat verdient al een compliment. Laat het een les voor ze zijn om de volgende keer hun lineup wel compleet/werkend te hebben en geen beloftes te maken die ze niet kunnen waarmaken.

Ik denk dat ze zelf heel erg tevreden zijn over de opkomst en dat je best kan spreken over een succes, genoeg verbeterpunten voor een eventueel volgende keer.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Tonton XL club -13-15th March - Amsterdam

Post by Jinxz » Sun Mar 15, 2015 22:49

Da Dude wrote:Misschien dat ze zelf ook niet zoveel man verwacht hadden.


Voor machines die soms 100.000+ coins op de teller hebben staan maken de extra 1000 ook niet meer uit. Goed onderhouden machines kunnen daar wel tegen.
Ze hebben gewoon een hogere prio gegeven aan de kwantiteit i.p.v. de kwantiteit cabs.
Props voor het event en de hype, jammer van de defecten maar op het einde denk ik dat er weer een boel blije gezichten waren.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Tonton XL club -13-15th March - Amsterdam

Post by Cageman » Mon Mar 16, 2015 09:55

Initiatief is natuurlijk helemaal super. D, nog bedankt voor je review en het compliment.

Het meeste werk in Zoetermeer (voor een event) gaat zitten in het goed werkend maken/houden van de cabs die er staan. Nu zijn wij ook redelijk anaal ingesteld, en vervangen zelfs sticks die niet lekker aanvoelen..

Het is stom genoeg een beetje de defacto-standaard aan het worden bij arcade: kasten die niet werken of slecht zijn onderhouden. We hadden het er hier op nozomi laatst ook over in het topic van Sombetzki (over de racecab die er zo slecht bij stond).

Ik was gisteren in Center Parcs (in America, limburg); daar staan nog maar een paar arcade games, waarvan de helft uit stond vanwege technische problemen. Ook kom ik elk jaar in Seattle, waar Gameworks staat. Die arcade gaat ook jaar in jaar uit verder achteruit. Kasten die het daar 3 jaar geleden niet deden doen het nu nog niet. Echt belachelijk, en onbegrijpelijk.

Ik was dit weekend helaas niet in de gelegenheid om te gaan; vind het ook echt jammer dat ik het heb gemist moet ik zeggen. Had de sfeer en de drukte wel even willen meemaken. Maar dat veel machines niet werken of defecten vertoonden blijft natuurlijk belachelijk. Fix die shit :)
Post Reply