Sengoku Basara X
Sengoku Basara X
Ik speel de afgelopen tijd veel Sengoku Basara X (ben zelfs de anime van Sengoku Basara aan het kijken), maar ik vroeg mij af hoe de One Hit Kills werken, wat de voorwaarden zijn om die te kunnen uitvoeren. Nou heb ik gelezen dat het een beetje hetzelfde werkt als Hokuto No Ken, dat je door middel van bepaalde moves te gebruiken de One Hit Gauge vult (net als bij Hokuto No Ken de sterren weggespeeld moeten worden tot alleen de Poolster nog over is). Iemand enig idee waar ik kan vinden welke moves dit zijn? Mijn Google-Fu laat mij in de steek.
Re: Sengoku Basara X
Vreemde layout, maar misschien heb je hier wat aan:
http://db.gamefaqs.com/console/ps2/file ... sara_x.txt
http://db.gamefaqs.com/console/ps2/file ... sara_x.txt
Re: Sengoku Basara X
Die had ik ook al gevonden, maar die faq is nogal karig met informatie (en inderdaad een vage layout...heb zoiets ook al eens voor Darkstalkers gezien). Er staat niet eens in hoe het systeem werkt en dus ook niet hoe je de One Hit Gauge opvult.
Had ook deze gevonden: http://forum.hardedge.org/fighting-games/arcsys-fighting-games/8056-sengoku-basara-x-cross-system-character-introduction/
Aardig uitgebreid, maar ook daar wordt wat vaag gedaan over hoe je die Gauge opvult (vind ik tenminste).
Had ook deze gevonden: http://forum.hardedge.org/fighting-games/arcsys-fighting-games/8056-sengoku-basara-x-cross-system-character-introduction/
Aardig uitgebreid, maar ook daar wordt wat vaag gedaan over hoe je die Gauge opvult (vind ik tenminste).
Re: Sengoku Basara X
Misschien deze:
"Of course, SBX has a couple of gimmicks up its sleeve to differentiate it from other 2D fighting games, in the form of the Engun System and the ASW standard of Basara KO’s. The Basara KO’s are simple enough; you have a gem on the end of your Basara Meter that flashes when you do certain things (combos, Engun uses, Basara Moves, and so on), which is apparently called the Ichigeki Meter. When this fills up, the gem flashes brightly, and by pressing all three attack buttons you enter into Basara Mode. From here, you simply input a command (the same one for all characters, a quarter circle back, a half-circle forward, and the strong attack) to initiate your Basara KO, which, if it hits, ends the round instantly. This can be blocked, of course, but you only get one shot at it; if you miss the attack, your gem shatters and cannot be used for the duration of the battle, meaning you have to time your use of the move properly or risk wasting it. It also tends to take a decent amount of work to charge the meter up, meaning that you’re more likely to see the meter charge in back-and-forth battles than in one-sided ass-kickings, which actually makes it less of a "let me show you what I can do"-show-off move and more of a strategic final blow that can mean the difference between winning and losing, which is actually a pretty nice way to implement the system."
bron: http://diehardgamefan.com/2008/07/31/im ... ara-x-ps2/
"Of course, SBX has a couple of gimmicks up its sleeve to differentiate it from other 2D fighting games, in the form of the Engun System and the ASW standard of Basara KO’s. The Basara KO’s are simple enough; you have a gem on the end of your Basara Meter that flashes when you do certain things (combos, Engun uses, Basara Moves, and so on), which is apparently called the Ichigeki Meter. When this fills up, the gem flashes brightly, and by pressing all three attack buttons you enter into Basara Mode. From here, you simply input a command (the same one for all characters, a quarter circle back, a half-circle forward, and the strong attack) to initiate your Basara KO, which, if it hits, ends the round instantly. This can be blocked, of course, but you only get one shot at it; if you miss the attack, your gem shatters and cannot be used for the duration of the battle, meaning you have to time your use of the move properly or risk wasting it. It also tends to take a decent amount of work to charge the meter up, meaning that you’re more likely to see the meter charge in back-and-forth battles than in one-sided ass-kickings, which actually makes it less of a "let me show you what I can do"-show-off move and more of a strategic final blow that can mean the difference between winning and losing, which is actually a pretty nice way to implement the system."
bron: http://diehardgamefan.com/2008/07/31/im ... ara-x-ps2/
Re: Sengoku Basara X
Thanks! Ik denk dat ik daar wel wat mee kan...het is in iedergeval een stukje duidelijker nu.
- d
- Active Level:
- Posts: 1395
- Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
- Location: Almere psn=danielplatinom
- Contact:
Re: Sengoku Basara X
Thanks voor deze thread! Deze underrated gem is een aanrader voor Arc Systems (Guilty Gear, etc) fans.
Ervaar het https://www.nationaalvideogamemuseum.nl/ in Zoetermeer
Re: Sengoku Basara X
Ik heb het spel opgezocht via youtube, want ik kende het niet. Het spel ziet er baas uit!
Re: Sengoku Basara X
namco system 256 de echte versie
of op de ps2
of op de ps2
Re: Sengoku Basara X
beau wrote:namco system 256 de echte versie
Dittum...heb dit systeem een hele tijd geleden van beau gekocht, hoofdzakelijk voor dit spel.
Het is echt een geweldig spel en zeker een aanrader voor iedereen die van Arc System Works spellen houdt. Ik denk dat de grootste reden waarom relatief weinig dit spel kennen is, omdat hij alleen in Japan is uitgebracht op de Namco System 256 en de PS2, net zoals Hokuto No Ken overigens (maar dan op de Atomiswave en de PS2)...ook in het westen een relatief onbekend spel.
Sengoku Basara X (= Cross, niet "X"...gekke Arc System Works met z'n idiote tekens in de titels), een typisch spel voor Arc System Works. Zeer flashy Anime stijl graphics en heel veel combo's die relatief weinig schade doen en de characters kunnen hun bek niet houden...heerlijk dus.
Re: Sengoku Basara X
Ik heb toenertijd ook een verkocht aan beatmaster-p daar zat zelf orginele arts en manual bij .
Ben ik daarna nooit meer tegengkomen.
Ben ik daarna nooit meer tegengkomen.