Sega New Astro City is iets mee aan de hand, hulp aub!

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Mon Sep 08, 2008 11:06

Sega New Astro City is iets mee aan de hand, hulp aub!

Post by mustbeDreaming » Sat Dec 27, 2014 22:09

Beste Allemaal,

Na wat jaartjes mijn NAC gebruikt te hebben in combinatie met een Neogeo 4-slot inclusief MSV->Jamma adapter besloot ik hem te verkopen.

De kast stond een tijdje uit en bij aanzetten was het scherm aan de zijkanten gemagnetiseerd (paarsig), dit dacht ik te hebben opgelost door flink met een netstroom boormachine er wat overheen te wapperen, zoals ik op het internet heb gelezen.

Nu heeft een forumgebruiker de kast van mij overgekocht. Eenmaal thuis aangekomen kwamen er meer problemen aan het licht toen er Jamma-boards aangehangen werden en ik baal hier FLINK van. Heeft iemand enig idee waar het volgende aan kan liggen:

- Het probleem begon toen ik thuis bij het demo-en geen geluid meer uit mijn Neogeo kreeg.. eerst altijd wel gewerkt..
- De koper wees me ook op het feit dat de zijkanten van de jamma-connector er af waren gehaald, nu heb je dus het risico dat de connector niet precies aansluit, wat zou hier van de reden zijn geweest bij de eerdere eigenaar?

Koper's bevindingen:
- eerste PCB wel beeld geen geluid.
- tweede PCB rollend beeld, maar wel geluid
- derde PCB... rookgeur??
- lampje op de interne voeding gaat langzaam uit als je een PCB aansluit



Ik dacht ik post dit maar gewoon op het forum, heb de kast onder goede bedoelingen te koop gezet en dacht dat deze 100% werkend was(!)

Als er uiteindelijk geen oplossing te vinden is dan geld terug natuurlijk, maar ik dacht misschien heeft iemand nog enig idee wat er kan zijn.
Last edited by mustbeDreaming on Sun Dec 28, 2014 01:25, edited 1 time in total.
NeTaXe
Active Level:
Active Level:
Posts: 266
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:56

Re: Sega New Astro City is iets mee aan de hand, hulp aub!

Post by NeTaXe » Sat Dec 27, 2014 22:50

Hey,

Heb je de voltages gechecked? Geen geluid op neo geo en andere pcbs kan duiden op een 12v probleem. Bijvoorbeeld geen spanning of sluiting. Alle symptomen en de aangepaste jamma connector bij elkaar lijkt mij op sluiting. Zou alles even goed nalopen en er goed op letten dat de jamma connector juist zit.

Groet,

NTX
The Future Is Now...
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Sega New Astro City is iets mee aan de hand, hulp aub!

Post by Psykick » Sat Dec 27, 2014 22:53

Allereerst wil ik zeggen dat ik het netjes van je vind om na de verkoop verantwoordelijkheid te nemen, echter vind ik dat er met de verkoop van dit soort enorm gebruikte 2e hands elektronica men er niet vanuit moet gaan dat alles constant perfect moet werken. Het is nou eenmaal zo dat het mettertijd kapot kan gaan of mankementen gaat vertonen.

Ik vind ook zeker dat je als koper net zoveel verantwoordelijk bent voor je aankoop en je dingen voor de koop goed moet testen. Ik weet niet precies hoe jullie deal is gegaan, maar ik neem aan dat de kast nu bij de koper staat? Hoe lang is het geleden?

Dit soort "kleine" problemen kan je mee te maken krijgen met dit soort apparatuur en zijn altijd te verhelpen. Allereerst zou ik altijd goed de bedrading nalopen en doormeten op breuken e.d. je voltages die van je voeding komen ook altijd goed doormeten, met en zonder een game aangesloten. De games die je aansluit moeten ook goed betrouwbaar zijn en getest zijn met dezelfde 5v op een andere kast.
Geluidspots kunnen uit staan etc.

Degauss had je al verholpen als ik het goed lees, maar ook dat is normaal dat dit gebeurt. Er zit ook als het goed is in je Astro, bij de voeding, een rood knopje met daarop "demag" of "degauss" die je kunt indrukken voor de degauss, dus de truuk met de boor was denk ik overbodig.

Kortom voor alles is een vrij simpele oplossing en mijns inziens zeker nog geen reden voor een cashback. Succes!

ps. de JAMMA connector is aan de zijkanten open, omdat sommige boarden een net iets te brede JAMMA aansluiting hebben en het er dan makkelijker overheen schuift. Gewoon iets beter kijken en schuin houden voordat je hem er overheen schuift en kijken of de pins goed aansluiten op elkaar :wink:
Last edited by Psykick on Sun Dec 28, 2014 11:30, edited 2 times in total.
User avatar
retrocab
Active Level:
Active Level:
Posts: 372
Joined: Fri Jul 26, 2013 09:27
Location: rijen brabant

Re: Sega New Astro City is iets mee aan de hand, hulp aub!

Post by retrocab » Sat Dec 27, 2014 23:09

hoi
ik las het verhaal van je,ik snap dat je er van baalt
maar idd wat hasan ook al zegt het blijft tweede hands elektronica
dus eerst proberen op te lossen voor dat je de kast terug neemt,hij kan onderweg gewoon stuk zijn gegaan

ik zou eerst de neo geo weer eens terugpluggen(eerst voltages meten)
want losse pcb`s kunnen ook problemen geven

succes en hou ons op de hoogte we kunnen vast helpen

succes
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Mon Sep 08, 2008 11:06

Re: Sega New Astro City is iets mee aan de hand, hulp aub!

Post by mustbeDreaming » Sat Dec 27, 2014 23:35

Bedankt voor de tips.

De kast is maandag weg gegaan.

Bij het testen van al mijn Neo Geo spellen die ik hier op het forum heb verkocht werkte alles prima. Misschien zijn jamma boards `fijner` en was het mankement bij mij thuis ook duidelijk geworden als ik ooit iets met jamma had gedaan. Ik snap ook niet waarom er in de tussentijd iets mis kan zijn gegaan. De kast heeft ook altijd achter een overspanningsbeveiligde contactdoos gezeten.

Ik snap het aan de koper zijn kant ook wel als hij niet meer kan testen, wie weet gaat er nog iets anders stuk?

Voel me flink lullig hier onder en stort liever geld terug, voordat er nog meer fout gaat.
User avatar
cocobolo
Active Level:
Active Level:
Posts: 138
Joined: Sun Sep 11, 2011 13:38
Location: Apeldoorn

Re: Sega New Astro City is iets mee aan de hand, hulp aub!

Post by cocobolo » Sun Dec 28, 2014 00:08

Even kijken of ik het goed begrijp
- De kast doet het met jouw 4-slots neo-geo wel goed
- De koper heeft zelf een paar jamma pcb's. Deze hebben ieder wat problemen.


Vragen en/of mogelijke oplossingen waar niet direct veel kennis en ervaring voor nodig is om uit te proberen:
- Heeft de koper deze jamma pcb's wel eens op een andere kast uitgeprobeerd? Deden ze het daar goed? Wellicht hebben die pcb's defecten.
- Het kan ook zijn dat de pcb's net iets meer (of minder!) voltage nodig hebben. Jouw neo-geo 4-slot zal best wat nodig hebben met 4 cartridges (ik weet nog dat mijn 6-slot ook altijd meer "lustte"). Wellicht staat jouw voeding dus wat hoog afgesteld. Ik heb meer dan 600 pcb's gehad en sommige voelden zich prettiger met 4.8 volt (bijvoorbeeld pre-jamma pcb's met verloopstekkers geschikt gemaakt voor jamma) en anderen wilde 5.1 volt of meer. Voor mij was het met die 600+ pcb's doodnormaal dat ik soms even aan het draaknopje van de voeding moest zitten.
- Ook zijn pcb's vaak gevoelig voor niet schone contacten : even goed schoonmaken en sommige kleine probleempjes zijn soms gelijk opgelost.
- Ook het aandrukken van de (ep)roms die in sockets zitten (op nieuwere pcb's heb je dat minder) helpt bij sommige problemen. Eventueel kun je ze zelfs heel voorzichtig verwijderen, pootjes schoonmaken, en weer plaatsen. Ik heb zeer veel pcb's gehad die het daarna wel deden.
- rollend beeld. Dit kan zijn, een slechte sync verbinding. Soms is het ook zo dat het ene spel gevoeliger is dan het andere en er aan de sync van de monitor gezeten moet worden. Dit kwam overigens hoofdzakelijk bij pre-jamma pcb's voor met jamma-verloopje...ik heb het weinig gemerkt met echte jamma prints.
- Ook heb ik meegemaakt dat een rollend beeld kwam als de voltage niet goed was. Of een resettend board bijvoorbeeld.
- Voor het geluid is 12V nodig. 1 pcb heeft geen geluid, de andere wel. Iets lastiger te beoordelen zo op afstand.

Niet alles is meteen van toepassing op jouw verhaal. Maar mijn eerste indruk is : check de voltages. Meet het eerst even onbelast door zodat je weet of de voeding ok is. Sluit daarna de pcb aan. draai het voltage eerst iets omlaag als het al op 5.1 / 5.2 zit.

Je kunt ook even doorgeven waar de koper woont, misschien is het wel dicht bij iemand van het forum en is iemand bereid om even e.e.a. te controleren of een pcb te testen in een andere kast.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Sega New Astro City is iets mee aan de hand, hulp aub!

Post by Psykick » Sun Dec 28, 2014 00:11

Het grote verschil met JAMMA en MVS is dat de audio anders werkt en een knopje hier en daar, maar audio is het belangrijkste. Neo Geo is stereo en JAMMA niet, sommige boarden hebben wel een stereo output die je apart op je cab kunt aansluiten. Daar zit het probleem. Die MVS naar JAMMA boarden zorgen ervoor dat de stereo output van MVS goed wordt omgezet naar je cab als voornaamste doel.

Dit hoort er toch echt allemaal bij en een beetje knutselen aan je kast hoort echt bij de hobby, dit zijn echt vrij simpele dingetjes.
User avatar
retrocab
Active Level:
Active Level:
Posts: 372
Joined: Fri Jul 26, 2013 09:27
Location: rijen brabant

Re: Sega New Astro City is iets mee aan de hand, hulp aub!

Post by retrocab » Sun Dec 28, 2014 10:33

hoi
zoals boven gezegd ,denk ik ook dat het in de printen zit/voeding

wat zegt de koper er zelf van|?
wil hij zijn geld terug of moet het opgelost worden??

waar woont hij idd misschien kan er iemand langs als hij datwil natuurlijk
gr robert
User avatar
Asure
Active Level:
Active Level:
Posts: 628
Joined: Sat Apr 20, 2013 16:12
Location: It's grim up north!

Re: Sega New Astro City is iets mee aan de hand, hulp aub!

Post by Asure » Sun Dec 28, 2014 14:30

Als de koper zijn pcb's niet goed heeft aangesloten, dan is dat natuurlijk niet jou schuld, maar wel netjes dat je er over probeert mee te denken. Brandlucht klinkt alsof er +5V of +12 doorgefikt is.

Zijkanten jamma eraf is normaal want anders past de stekker soms niet in bepaalde pcbs.

Neo-geo verhaal: Je had er een adapter van NEO->Jamma bij, en de kast was gewoon nog 100% jamma als ik het goed lees.

Ik lees "kwamen er meer problemen aan het licht" als "had de koper moeite met aansluiten van zijn pcbs en liep hij tegen problemen aan".

mustbeDreaming wrote:Voel me flink lullig hier onder en stort liever geld terug, voordat er nog meer fout gaat.


Nogmaals, je hebt hem werkende gedemonstreerd en verkocht? Dan is het technisch gezien niet jouw verantwoording wat de koper er mee doet. Als het een 'agressieve' koper is die nu ineens geld terug eist, dan horen we dat ook graag. Je beschermt hem nu, waardoor ik denk dat hij je met allerlei dreigverhalen of harde toon benaderd..
Image
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Sega New Astro City is iets mee aan de hand, hulp aub!

Post by Jinxz » Sun Dec 28, 2014 15:53

<offtopic>Een candy kopen die per definitie minimaal 15 jaar in de exploitatie heeft gestaan hoort naar mijn idee inherent het besef te wekken dat de koper er enig verstand van moet hebben. Net als dat een oldtimer vereist dat je verstand van auto's hebt, een oud huis vereist dat je enigszins kunt klussen en een flipperkast vereist dat je soms de glasplaat eraf haalt.
Sterker nog, een arcade had een betaalde techneut in dienst om de hele dag te problem-solven...

Het begint mij erg hoog te zitten dat steeds meer sierpaarden deze hobby binnendringen en denken dat ze een Xbox-One in huis halen wanneer ze een Candy kopen. Ik wordt (over candies) bestookt met vragen als "Het CP is toch wel in goede staat?" "Het scherm is toch wel 100% zonder burn en convergentie issues?" "de stickers zijn toch wel perfect en origineel?" "D'r zit toch geen kras op de cab?" of zelfs "hij is toch niet vergeeld hè?". Dit is maar een greep uit een normale maand PM's.</offtopic>

Er is een kast van eigenaar veranderd die in werkende staat is verkocht en vervolgens een kleine ingreep nodig heeft. De koper mag blij zijn dat ie de kans krijgt om z'n uitdaging aan te gaan, z'n technische skills in te zetten of technische skills te leren die hij later opnieuw nodig heeft in deze hobby. En vervolgens de trots te krijgen van het overwinnen van de hobbel.

Ik ben er 100% van overtuigd dat de oplossing in de replies staat van Asure en Psykick. Het uitgaan van het ledje zodra je een PCB aansluit duidt op een sluiting. Een bestaande sluiting in de bekabeling lijkt me sterk, ik neem aan dat de sluiting ontstaat tussen de connector en het fingerboard.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Sega New Astro City is iets mee aan de hand, hulp aub!

Post by Cageman » Sun Dec 28, 2014 16:15

Voeding ook even goed meten. Viel me laatst op dat mijn NAC voeding ook op zijn retour is; dingen zijn nu eenmaal 15-20 jaar oud, zoals jinxz al aangeeft.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Sega New Astro City is iets mee aan de hand, hulp aub!

Post by Psykick » Sun Dec 28, 2014 18:01

Voor de rest niets aan de posts van Asure en Jinxz toe te voegen!

Amen!
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Mon Sep 08, 2008 11:06

Re: Sega New Astro City is iets mee aan de hand, hulp aub!

Post by mustbeDreaming » Sun Dec 28, 2014 18:06

Hele goede tips allemaal. Vooral over de technische kennis..! Juist de reden waarom de arcade hobby even op een laag pitje gaat, teveel andere dingen die nu even voorrang hebben.

En even voor de duidelijkheid, de koper en ik komen er wel uit :)
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Sega New Astro City is iets mee aan de hand, hulp aub!

Post by Jinxz » Sun Dec 28, 2014 18:10

mustbeDreaming wrote:En even voor de duidelijkheid, de koper en ik komen er wel uit :)


Top!
User avatar
retrocab
Active Level:
Active Level:
Posts: 372
Joined: Fri Jul 26, 2013 09:27
Location: rijen brabant

Re: Sega New Astro City is iets mee aan de hand, hulp aub!

Post by retrocab » Sun Dec 28, 2014 18:41

hoor ik graag
in goed overleg :D
gr robert
User avatar
MarsMan
Active Level:
Active Level:
Posts: 214
Joined: Thu Oct 01, 2009 16:34
Location: The Netherlands

Re: Sega New Astro City is iets mee aan de hand, hulp aub!

Post by MarsMan » Sun Dec 28, 2014 19:35

Hallo allemaal, bedankt voor de adviezen tot zover!
Ik ben de nieuwe eigenaar van deze NAC en dacht laat ik ook maar eens van mij horen.
Ik ben weer terug naar de basis, mijn eerste cab was een Astro City en heb sindsdien vele cabs gehad en van genoten!
De hobby liep een beetje uit de hand (zoals jullie wellicht herkennen) dus heb ik met pijn in mijn hart besloten de collectie uit te dunnen tot ik niets meer had.
De Astro City en het goede scherm bleef ik echter naar verlangen en heb zodoende besloten een New Astro City te willen aanschaffen, deze had ik nog nooit gehad (alhoewel er weinig verschil is met de Astro). Uiteindelijk wil ik er weer twee (NAC of Astro), één voor horizontale en één voor verticale gameplay, dat vind ik het mooiste. Ik heb met de verkoper van deze NAC een afspraak gemaakt omdat deze NAC wat kuren heeft gehad en ook wat nieuwe problemen zich voordeden tijdens het ophalen, bovendien hadden we geen jamma boards bij de hand om te testen. Het viel me wel op dat de jamma connectors aan de uiteinden afgebroken waren, betekent dat je erg goed moet manoeuvreren om de PCB er juist op te krijgen (normaliter wordt dit een beetje begeleid door de uiteinden). Uiteraard ga ik mijn uiterste best doen om de NAC helemaal in orde te krijgen.
Het probleem is dat ik de voeding niet vertrouw, de stinkende geur (rook?) kwam daar vandaan volgens mij. Het gekke is dat de marquee en het beeld wel oplicht maar geen PCB beeld en ik durf dit ook niet meer te doen omdat er volgens mij iets in de voeding kapot is. Ik heb al heel wat cabs en jamma boards gehad en verwisseld maar dit nog nooit meegemaakt.
Hier moet ik dus beginnen, is er iemand die nog een NAC voeding over heeft en wil verkopen? Stuur dan even een PM.
Dit is degende die ik heb, even open geschroeft maar geen bijzonderheden te zien.
Nogmaals dank voor feedback.

Image
Image
Image
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Mon Sep 08, 2008 11:06

Re: Sega New Astro City is iets mee aan de hand, hulp aub!

Post by mustbeDreaming » Sun Dec 28, 2014 19:53

Het rare, wat ik al eerder in mijn begin post had verteld, was dat het geluid het opeens niet meer deed. We wisten helaas niet wat er aan de hand was en konden ook niet testen met een andere PCB. Voor de rest is goedkeuring gegeven en de deal is doorgegaan. Ik heb net het afgesproken bedrag teruggestort en hopelijk ga je er nog uitkomen met de kast, helaas wel iets meer kluswerk dan verwacht!

Succes in ieder geval :)
User avatar
Asure
Active Level:
Active Level:
Posts: 628
Joined: Sat Apr 20, 2013 16:12
Location: It's grim up north!

Re: Sega New Astro City is iets mee aan de hand, hulp aub!

Post by Asure » Mon Dec 29, 2014 13:18

Marsman, zet de kast aan zonder een pcb, en meet de jamma edge eens door.
Meter op DC zetten. Zwarte pen op GND pin 1+2 en dan meten op de volgende pins:
3: ? Volt
4: ? Volt
5: ? Volt

Je meetpen (rood) kun je gewoon in de jamma edge drukken, opletten dat hij niet scheef gaat hangen en contact maakt tussen 2+3 of 3+4 enzovoort.
Contact boven/onder mag wel, 3(boven) en C(onder) zijn zelfde.
Image
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Sega New Astro City is iets mee aan de hand, hulp aub!

Post by Psykick » Mon Dec 29, 2014 13:23

Ik zal eens in Zoetermeer kijken voor je Marcel, mss heb ik nog wel eentje liggen. Succes!
User avatar
MarsMan
Active Level:
Active Level:
Posts: 214
Joined: Thu Oct 01, 2009 16:34
Location: The Netherlands

Re: Sega New Astro City is iets mee aan de hand, hulp aub!

Post by MarsMan » Mon Dec 29, 2014 20:40

Asure wrote:Marsman, zet de kast aan zonder een pcb, en meet de jamma edge eens door.
Meter op DC zetten. Zwarte pen op GND pin 1+2 en dan meten op de volgende pins:
3: ? Volt
4: ? Volt
5: ? Volt

Je meetpen (rood) kun je gewoon in de jamma edge drukken, opletten dat hij niet scheef gaat hangen en contact maakt tussen 2+3 of 3+4 enzovoort.
Contact boven/onder mag wel, 3(boven) en C(onder) zijn zelfde.


Thanks! Ik ga dit zo nameten en laat het weten. Ben benieuwd...

Psykick wrote:Ik zal eens in Zoetermeer kijken voor je Marcel, mss heb ik nog wel eentje liggen. Succes!


Graag Hasan, stuur maar een PM als je wat hebt. Zou top zijn.
joeks
Active Level:
Active Level:
Posts: 548
Joined: Tue Dec 09, 2008 12:22
Location: Goes, Nederland

Re: Sega New Astro City is iets mee aan de hand, hulp aub!

Post by joeks » Thu Jan 01, 2015 21:02

Marcel, ik heb er nog eentje liggen.
Zat in mijn eerste Astro City, daarna heb ik hem ge-upgrade naar een NVS-4000 omdat hij geen Cave SH-3 boardjes kon draaien (te weinig Ampere's).
Voor de prijs van een Amiiboo (15 euro :)) mag je hem hebben.
User avatar
MarsMan
Active Level:
Active Level:
Posts: 214
Joined: Thu Oct 01, 2009 16:34
Location: The Netherlands

Re: Sega New Astro City is iets mee aan de hand, hulp aub!

Post by MarsMan » Thu Jan 01, 2015 21:21

Helemaal top en bedankt!!!
Check je PM :D
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Sega New Astro City is iets mee aan de hand, hulp aub!

Post by Psykick » Thu Jan 01, 2015 21:28

Top, ik had nog geen tijd gehad, dus blij dat je toch snel geholpen bent :)
User avatar
Asure
Active Level:
Active Level:
Posts: 628
Joined: Sat Apr 20, 2013 16:12
Location: It's grim up north!

Re: Sega New Astro City is iets mee aan de hand, hulp aub!

Post by Asure » Fri Jan 02, 2015 21:36

Hoi, ik heb de voeding weer aangesloten (zonder PCB) en toen kwam er na een paar minuten weer een beetje rook uit de voeding en wat stank en ging het 5V lampje op de voeding weer langzaam uit dus toen alles maar weer uitgezet. Later nog een keer gebrobeerd en nu bleef het 5V lampje op de voeding wel branden, toen heb ik direct gemeten en kreeg ik de volgende voltages:
3 = 5,28
4 = 5,28
5 = 0


Op de 5 moet -5V DC zitten. Als je meter digitaal is moet je dat kunnen zien..
Ik ben vergeten om 6 te vragen. Dat moet +12V DC zijn. Zie ook hier:

Image

De +5V staat misschien wat hoog, die zou max 5.00- 5.10 MAX moeten zijn met een spel er op aangesloten.

De 6 / +12VDC is voor je geluid, versterker, dus dat zit goed, je hebt geluid.

-5V zou je moeten hebben, die is dood/doorgebrand ofzo. Is te herstellen met een negatron als je wilt.

Met 1 PCB kon ik weer gamen en met 2 andere had ik wel geluid maar rollend beeld. Moet ik nu iets met het voltage gaan verdraaien op de voeding? Bij welke PCB wel en bij welke niet? Ik vertrouw de voeding nog steeds niet dus durf de cab niet aan te laten staan (ik heb geen zin in brand in huis). Een nieuwe voeding heb ik inmiddels gevonden en hoop deze met een paar dagen binnen te hebben. De blauwe jamma stekker vertrouw ik ook niet helemaal, bij connector C25 is het zwart (omhulsel) om de 2 stekkertjes een beetje weg. Volgens een jamma schema zou dit Fire Button 4 P1 en P2 moeten zijn. Lijkt me niet dat dit met dit probleem te maken heeft.


Foto's van de connector zou een goed idee kunnen leveren wat er mis is.
Als je de connector wilt vervangen, dan is een FrancoB 'verlengstuk' met voltmeter wellicht een idee:
(Je hebt dan ook je randen van je stekker weer terug.
Image

Ik raad iedereen zo'n ding aan. Pcb's zijn duur, te hoge +5V gebeurt je zo.

Ik controleer _altijd_ de edge connector en de 'tanden' van de stekker als ik een pcb aansluit.
Niet alle pcb's zijn gelijk, en soms kan je in een bepaalde hoek de pcb er scheef in drukken, waardoor je +5 tegen de GND aan koppelt. Misschien is dat met je -5V ook gebeurt, dat ie tegen de +5V aanzat via de jamma edge van een spel.

Rollend beeld, met welk spel is dit? Toevallig iets van Sega?
Image
User avatar
MarsMan
Active Level:
Active Level:
Posts: 214
Joined: Thu Oct 01, 2009 16:34
Location: The Netherlands

Re: Sega New Astro City is iets mee aan de hand, hulp aub!

Post by MarsMan » Fri Jan 02, 2015 22:07

Handig ding van FrancoB, sluit je die dan aan op de bestaande blauwe jamma connector?

Asure wrote:
Als je de connector wilt vervangen, dan is een FrancoB 'verlengstuk' met voltmeter wellicht een idee:
(Je hebt dan ook je randen van je stekker weer terug.
Image

Ik raad iedereen zo'n ding aan. Pcb's zijn duur, te hoge +5V gebeurt je zo.

Ik controleer _altijd_ de edge connector en de 'tanden' van de stekker als ik een pcb aansluit.
Niet alle pcb's zijn gelijk, en soms kan je in een bepaalde hoek de pcb er scheef in drukken, waardoor je +5 tegen de GND aan koppelt. Misschien is dat met je -5V ook gebeurt, dat ie tegen de +5V aanzat via de jamma edge van een spel.

Rollend beeld, met welk spel is dit? Toevallig iets van Sega?


Yep, Sega Moonwalker onder andere.
Post Reply