Happ flight stick aansluiten op een Wii of Xbox360?

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
cocobolo
Active Level:
Active Level:
Posts: 138
Joined: Sun Sep 11, 2011 13:38
Location: Apeldoorn

Happ flight stick aansluiten op een Wii of Xbox360?

Post by cocobolo » Mon Dec 22, 2014 17:36

Hallo,

Ik heb bij o.a. Centerparcs een hele tijd gevlogen in Blazing Angels :
Image

Ook thuis op de Wii speel ik het en ik vind het echt een mooie sfeervolle arcade shooter :)

Nou denk ik dat de kans dat ik een (betaalbare) arcade kast van dit spel kan kopen, vrij klein is. Ik weet niet eens of ik hem wel kwijt zou kunnen ;) (hoewel er ook een kleine versie is, zonder stoeltje).

Dus....om toch een beetje dat arcadegevoel te krijgen, weet iemand of ik de Happ controls flight stick zou kunnen aansluiten op een Xbox360 of op een Wii?

In de blazing angels arcadekast zit deze Happ Controls stick :
Image

Beschrijving :
http://na.suzohapp.com/amusement_products/joysticks/95-1345-00?SS=ON

Deze stick kan aangesloten worden op de UCGI pcb van Happ :
http://na.suzohapp.com/all_catalogs/joysticks/95-0800-20K

Ik zou dan ook nog de volgende stick willen aansluiten voor throttle enzovoorts.
Image

Dit tikt in geld behoorlijk aan. Dus ik moet wel weten of ik dit aan de gang kan krijgen. Ik heb wel wat zitten lezen maar kan alleen iets vinden over aansluiten op een PC, niet op een Wii of XBOX of andere spelcomputer. Of doe ik veel te ingewikkeld en zijn er andere opties? Iemand suggesties misschien ? :roll:
User avatar
Wombat
Active Level:
Active Level:
Posts: 525
Joined: Sun Sep 25, 2005 18:10
Contact:

Re: Happ flight stick aansluiten op een Wii of Xbox360?

Post by Wombat » Mon Dec 22, 2014 19:56

Over het algemeen gezien accepteert de Wii vrij weinig alternatieve randapparatuur en voorzover ik weet is er überhaupt geen flight stick voor de Wii op de markt.

De Xbox 360 heeft wel een eigen flight stick; Image

Mijn advies, check of de Xbox 360 versie de flight stick ondersteund en haal gewoon de kant-en-klare stick in huis :) scheelt je veel werk, geld en tijd.
S-E-G-A 8)
User avatar
cocobolo
Active Level:
Active Level:
Posts: 138
Joined: Sun Sep 11, 2011 13:38
Location: Apeldoorn

Re: Happ flight stick aansluiten op een Wii of Xbox360?

Post by cocobolo » Tue Dec 23, 2014 10:41

Dank Robert,

Dat kan inderdaad, maar ik wil graag een arcade kwaliteit. Mogelijk dat ik dan zelf een cab ga bouwen, ik ben behoorlijk handig met hout (ik bouw gitaren ;-) )
User avatar
Wombat
Active Level:
Active Level:
Posts: 525
Joined: Sun Sep 25, 2005 18:10
Contact:

Re: Happ flight stick aansluiten op een Wii of Xbox360?

Post by Wombat » Tue Dec 23, 2014 11:20

In dat geval ga je uitkomen op een pad hack + de arcade onderdelen die je genoemd hebt. Bij de Wii moet je dan controleren of de game ook b.v. de gamecube controller ondersteund zodat je op basis daarvan je controls kan aanpassen. En in het geval van de X360 is het 'padhacken' van de flight stick de meest voor de hand liggende keuze.
S-E-G-A 8)
User avatar
Mart
Active Level:
Active Level:
Posts: 498
Joined: Mon Mar 23, 2009 09:21

Re: Happ flight stick aansluiten op een Wii of Xbox360?

Post by Mart » Tue Dec 23, 2014 13:17

Mocht je er achter weten te komen of dit met een padhack werkend is te krijgen, dan heb ik die arcade controls voor je te koop. :D
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Happ flight stick aansluiten op een Wii of Xbox360?

Post by Cageman » Tue Dec 23, 2014 13:23

Ja, moet je zeker even nakijken. XBOX360 analog sticks laten zich niet erg goed padhacken (is geen simpel potmetertje), maar misschien op dit stick wel te doen.
User avatar
cocobolo
Active Level:
Active Level:
Posts: 138
Joined: Sun Sep 11, 2011 13:38
Location: Apeldoorn

Re: Happ flight stick aansluiten op een Wii of Xbox360?

Post by cocobolo » Tue Dec 23, 2014 14:05

Dank voor de reacties ! :)

@Mart, je hebt een PM.

Dat klinkt inderdaad logisch, padhacken van zo'n flight stick. Ik heb gisteren ook een hele tijd zitten googelen en veel gelezen. Ik heb nog niet iemand gevonden die dit ook zo gedaan heeft maar wel veel nuttige dingen gelezen.

Wordt vervolgd (hoop ik) :lol:
Post Reply