Oudere pcb's op jamma

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Oudere pcb's op jamma

Post by R2-2D » Wed Apr 26, 2006 09:13

Ik heb een beetje rond gezocht of ik oudere non-jamma pcb's op mijn jamma cab kan spelen. Nu zie ik wel een paar adaptor's staan (volgens mij vaak zelfgemaakt) maar zijn die geschikt voor elke oude pcb ?
Iemand die mij kan helpen , of er 1 te koop heeft ?
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Thu Apr 27, 2006 07:01

niemand ?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Apr 27, 2006 09:48

Welke games heb je gezien dan die non jamma en interessant zijn?
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Thu Apr 27, 2006 11:06

Ik krijg ze binnenkort ; ik weet nog niet welke titels er tussen zitten.
Ik heb trouwens weer verder gezocht op het net en het blijkt dat voor het jamma tijdperk eigenlijk iedere manufacturer zijn eigen systeem had (plus de aparte aansluiting die daar bij hoort ). Vandaar dat ze toen de universele aansluiting hebben bedacht : jamma. Eigenlijk wist ik dit al maar nooit bij nagedacht. :lol:
Maar toch zijn er dan geloof ik nog adapters waar je meerdere prints mee kan spelen.
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Thu Apr 27, 2006 18:30

Anders is het juist leuk om zelf de aansluitingen zelf te bouwen.
Het princiepe blijft lijkt mij het zelfde.

Voeding
Contactschakeling voor knoppen
En RBG voor beeld.
Geluid toch meestal mono dus + en -.
2d fighting rules
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun May 14, 2006 04:12

User avatar
japancollector
Active Level:
Active Level:
Posts: 190
Joined: Tue Nov 15, 2005 01:49
Contact:

Post by japancollector » Fri May 19, 2006 00:34

R2-2D wrote:Ik krijg ze binnenkort ; ik weet nog niet welke titels er tussen zitten.
Ik heb trouwens weer verder gezocht op het net en het blijkt dat voor het jamma tijdperk eigenlijk iedere manufacturer zijn eigen systeem had (plus de aparte aansluiting die daar bij hoort ). Vandaar dat ze toen de universele aansluiting hebben bedacht : jamma. Eigenlijk wist ik dit al maar nooit bij nagedacht. :lol:
Maar toch zijn er dan geloof ik nog adapters waar je meerdere prints mee kan spelen.


ja ^^ met een konami adapter kan konami games spelen enzo.Ik heb het matriaal liggen om zulke adapters te maken .Heb het vroeger keer geprobeert bakte er niks van XD.volgens mij kon jan rosmalen .Een arcade pcb handelaar kan ook aan zijn huis printen kopen.Ok zijn schuur staat er mee vol .Van oude printen zoals pacman tot taito f3 boarden.Had ook wat japanse boarden heb daar twinbee yahoo,sexy parodius,guwange gekocht..Hij had de matriaal om het te maken allerlei soorten jamma adapters.Je kan er ook 1 laten maken door hem.Maar dat koste aardig wat geld omdat er veel tijd ingestoken werd

Jamma adapter maken is opzig niet moeilijk maar ik kon ook niet solderen dus het werd niks XD.Je heb een adapter nodig om print heen past .Dan heb je een jamma printje.Dan moet je alles op de juiste volgorde verbinden met draad tussen de adapter en printje .De pinouts van de adapter kan je op internet vinden.Dus gewoon ground 1 met ground 1 verbinden enzo
Post Reply