Hyperspin

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Hyperspin

Post by Psykick » Sun Sep 28, 2014 13:46

Dit wordt alvast de thread m.b.t. mijn Hyperspin vorderingen. Het zal ook een thread zijn met wat ik nu precies zal doen met Hyperspin en de systemen die ik heb met Hyperspin setups.

Op dit moment ben ik bezig om met de maker van Hyperspin de systemen die ik heb gelicenseerd te verkopen. Er zal dan een percentage van elk systeem afgedragen worden aan het Hyperspin team. Waar ik eigenlijk geld voor vraag is al het werk dat erin gaat om het draaiend te krijgen op een arcadekast en de systemen zelf.

Afgelopen week heb ik het eerste systeem aan Ab79 verkocht in een War Gods kast. Dit is een generieke JAMMA kast eigenlijk, maar dan met 6 buttons per speler. In de kast zit een 15kHz generiek scherm.

Ik heb als systeem een Core2Duo systeem gebruikt met 2GB aan ram. De Harde schijf is 300GB maar met een 250GB kom je ook wel weg denk ik.

De software die in deze 15kHz setup draait is een Windows XP 32 bit. Ik heb hier gekozen voor soft15kHz, omdat CRTemu driver nog niet lekker loopt icm Hyperspin. Dit is echter geen ramp, beide doen dezelfde dingen, alleen is CRTemudriver net iets beter voor de purist die niet met Hyperspin werkt. Is wat makkelijker met modelines e.d.
Mijn soft15kHz heeft de nodige modelines al in de user mode zitten. Zo ben je beschermd dat je niet ineens een resolutie kiest die je monitor niet aan kan en je zonder beeld zit :D

Hyperspin is de nieuwste met 0.154 MAME. In deze Hyperspin zijn alle filmpjes, packshots en namen compleet up to date. Geen half werk. Ik betaal immers voor alle accounts en dat geeft full access.

De kaart die ik heb gekozen hier is een Geforce 7300GT, omdat de Wells Gardner chassis niet lekker omgaan met een ATI kaart.

Voor de controls en geluid heb ik gekozen voor een PC2JAMMA kaart die icm met JoytoKey als een baas werkt.

De emulators en wheels die hierop draaien zijn als volgt : (alles ook hier up to date, waar nodig)

MAME Full (alle CHD's die niet werken eruit gehaald, scheelt een hoop ruimte)
Arcade Classics (alles van MAME met een thema, dus meestal alle bekende games en meer)
Capcom Wheel (MAME engine)
Fighting Wheel (MAME engine)
Neo Geo AES (MAME engine)
Neo Geo MVS (MAME engine)
PC Engine
Turbo GrafX
Super GrafX
NES
SNES
Sega Master System
Sega Megadrive

Tezamen praat je hier al over 17000+ games

Lijkt me toch wel genoeg om aan je trekken te komen. Ik heb het puur zo clean gehouden, omdat dit nagenoeg perfect draait. Er zullen altijd dingen zijn waar je tegenaan loopt, maar dat is allemaal te tackelen. Er waren ook zeker wat consoles die evt. hadden gewerkt met genoeg getweak, maar op een arcadekast hoeft het voor mij persoonlijk niet veel meer te zijn dan dit.

In de toekomst zal ik er mondjesmaat zeker het één en ander aan toevoegen met wat trial and error, maar geloof me dit is al echt vet zat.

Ik zal van de week wat foto's maken van hoe het eruit ziet en evt. een filmpje of zo. Wellicht kan Ab alvast wat foto's e.d. van zijn setup posten.

De prijs voor de systemen en evt. inbouwservice voor kasten weet ik nog niet exact, dat hangt even af wat mijn afspraak word met Hyperspin.
Last edited by Psykick on Sun Sep 28, 2014 13:54, edited 2 times in total.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Hyperspin

Post by Psykick » Sun Sep 28, 2014 13:47

De HD setup zal anders in elkaar zitten. Deze ga ik aankomende week afmaken voor een aankomend project.

Daarin zullen veel meer emulators werken, omdat je hier toch al met een LCD werkt en oud en nieuwe heel erg door elkaar heen lopen. Dat is letterlijk van PONG to Street Fighter IV.

Je hebt dan ook niet te maken met 15kHz e.d. en de controls zullen waarschijnlijk allemaal via een cthulhu lopen. Ook komt er een vertical variant aan.

Ik hou deze ruimte dus nog even open voor de toekomstige HD variant!
Last edited by Psykick on Sun Sep 28, 2014 13:52, edited 2 times in total.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: Hyperspin

Post by ruderudie » Sun Sep 28, 2014 15:56

Een top werkende-je hoeft er niks meer aan te doen-en hij loopt ook niet vast hyperspin is wel heel erg vet, ook voor mij als complete leek op termijn misschien wel interessant. Mijn probleem is tot nu toe dat als je een geconfigureerd systeem koopt en het loopt zogezegd de soep in (of je maakt een vage knoppencombinatie die weer iets wijzigt dat je niet meer kan terugvinden) de lul bent.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Hyperspin

Post by Da Dude » Sun Sep 28, 2014 17:09

Ziet er veelbelovend uit. Zet een keer een filmpje online. Ben benieuwd hoe alles eruit ziet.
ckong

Re: Hyperspin

Post by ckong » Sun Sep 28, 2014 17:55

Goed werk, Has, ben benieuwd naar foto's en misschien wel een filmpje met gesproken uitleg/commentaar. :D En anders zal je wel een demo weggeven op de komende meeting, toch?

Wel jammer dat je Groovymame niet goed aan de praat krijgt met Hyperspin, dan zou het helemaal top notch zijn. Maar ja, wat niet is kan nog komen. Is 2Gb Ram voldoende om alle (CHD) spellen soepel op originele framerate te laten lopen? En de komende verticale setup, alleen HD? of ook voor lowres?

Verkoop je de Hyperspin set met of zonder game roms?
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Hyperspin

Post by Psykick » Sun Sep 28, 2014 19:14

Thnx Erik, ja het blijft een enorm veel werk om het goed te laten lopen. Ik vond het ook jammer van Groovymame, maar dat gaat in de toekomst wel komen denk ik. Nadeel van CRTemudriver is dat je alleen maar ATI kaarten kan gebruiken, soft15kHz is nog steeds ook helemaal prima vind ik als je maar de juiste modelines hebt.

Ik ga zeker asap een filmpje maken en online zetten, hou het topic in de gaten dus.

De vertical setup zal juist zeker gericht zijn op lowres, high res vind ik niet echt nodig voor die paar games. Hopelijk zal deze ook draaien op het event. Ik ben op dit moment met echt met heel veel dingen tegelijk bezig, vooral voor het overkill event, dus ik hoop het. Ik zal iig zeker de huidige werkend kunnen demonstreren. Ik vind het wel echt heel gaaf toch met Hyperspin als frontend.

Ik heb hem ook wel in een shell gedraaid, dus dat hij opstart en je dus niets van Windows e.d. ziet, maar het nadeel daarvan is dat je als gebruiker niets meer aan de achterkant kan doen en dat is vooral in het begin wel wenselijk. Als echt alle kinderziektes eruit zijn, wat al bijna is, zal ik hem naar mensen buiten het forum wel zo aanbieden denk ik.

De roms is natuurlijk een grijs gebied, mag officieel niet en ga ik buiten het forum ook via links of zo mensen zelf laten binnenhalen, maar binnen de community krijg je ze er gewoon bij, want je koopt in principe niet de roms van me, maar de hele config en hardware, dus ik bespaar jullie alleen de moeite van het downloaden :)
ckong

Re: Hyperspin

Post by ckong » Sun Sep 28, 2014 20:06

:D
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Hyperspin

Post by beau » Mon Sep 29, 2014 09:52

Cool ga je dan ook complete systeem verkopen
Wat je zo op een scherm kan aansluiten en gamen maar
Of heb je echt een cab nodig.
:D
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Hyperspin

Post by Psykick » Mon Sep 29, 2014 10:04

beau wrote:Cool ga je dan ook complete systeem verkopen
Wat je zo op een scherm kan aansluiten en gamen maar
Of heb je echt een cab nodig.


Exact dat Beau, gewoon op je hdmi en knallen! :mrgreen:
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Hyperspin

Post by beau » Mon Sep 29, 2014 10:06

En wat zijn de prijzen
:D
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Hyperspin

Post by Psykick » Mon Sep 29, 2014 10:33

Psykick wrote:De prijs voor de systemen en evt. inbouwservice voor kasten weet ik nog niet exact, dat hangt even af wat mijn afspraak word met Hyperspin.


:mrgreen:
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Hyperspin

Post by beau » Mon Sep 29, 2014 10:41

Aha effe goed lezen :mrgreen:
Ik zie het de 11e wel ben benieuwd
:D
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Hyperspin

Post by waiwainl » Mon Sep 29, 2014 11:10

Ziet er goed uit!!

Zijn de systemen stil en compact? Hence, past het in een Konami Windy? :D
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Hyperspin

Post by Psykick » Mon Sep 29, 2014 11:24

waiwainl wrote:Ziet er goed uit!!

Zijn de systemen stil en compact? Hence, past het in een Konami Windy? :D


Ja hoor, past er prima in :)
User avatar
Aleste
Active Level:
Active Level:
Posts: 250
Joined: Thu Aug 20, 2009 13:29

Re: Hyperspin

Post by Aleste » Mon Sep 29, 2014 11:53

Cool hoor! :D

Weet uit eigen ervaring wat een tijdrovend karwei het is om alles uit te zoeken en in te stellen dus chapeau! :D

Ben benieuwd naar het resultaat.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Hyperspin

Post by Jinxz » Mon Sep 29, 2014 12:59

Heb ff op de config van Has gespeeld en het is echt nice geworden. Voor mij persoonlijk is het belangrijk dat ik niet het gevoel krijg dat ik achter een PC zit. Een goed werkende hyperspin die probleemloos werkt en met een stick te besturen is zonder tussenkomst van muis en toetsenbord is als een alles omvattende console.

En games genoeg. Het schoot me ineens tebinnen dat ik vroeger veel Archon speelde op de C64 en voor de grap zocht ik op Has z'n hyperspin naar de game ... En voila, hij was blijkbaar ooit op de NES uitgebracht. Old school!
P-Nut
Active Level:
Active Level:
Posts: 268
Joined: Thu Oct 13, 2011 11:37

Re: Hyperspin

Post by P-Nut » Wed Oct 01, 2014 08:39

Super gaaf :) nu hopen dat hyperspin je een mooie deal kan geven voor de afgenomen systemen en dergelijke.

Ik heb zelf een naomi met een ipac, kan dit naadloos op elkaar worden aangesloten?
User avatar
Machello
Active Level:
Active Level:
Posts: 430
Joined: Wed Sep 17, 2014 21:20
Location: Beuningen

Re: Hyperspin

Post by Machello » Sun Oct 05, 2014 12:02

Klinkt goed man ! Ben benieuwd naar wat foto's / filmpjes van je set up :-)
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Hyperspin

Post by waiwainl » Thu Oct 16, 2014 23:14

Heb je highres versie geprobeerd op het Event en zag er goed uit. Heb je al ideeën qua prijzen? Met/zonder HW, 15khz/highres, met/zonder inbouw, updates?
User avatar
Abc123
Active Level:
Active Level:
Posts: 581
Joined: Sun Jul 14, 2013 10:34
Location: Ratson's vuilnisbak

Re: Hyperspin

Post by Abc123 » Fri Oct 17, 2014 11:01

Jinxz wrote:Heb ff op de config van Has gespeeld en het is echt nice geworden. Voor mij persoonlijk is het belangrijk dat ik niet het gevoel krijg dat ik achter een PC zit. Een goed werkende hyperspin die probleemloos werkt en met een stick te besturen is zonder tussenkomst van muis en toetsenbord is als een alles omvattende console.

En games genoeg. Het schoot me ineens tebinnen dat ik vroeger veel Archon speelde op de C64 en voor de grap zocht ik op Has z'n hyperspin naar de game ... En voila, hij was blijkbaar ooit op de NES uitgebracht. Old school!

Wow, ziet er gaaf uit!
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Hyperspin

Post by Psykick » Fri Oct 17, 2014 11:09

waiwainl wrote:Heb je highres versie geprobeerd op het Event en zag er goed uit. Heb je al ideeën qua prijzen? Met/zonder HW, 15khz/highres, met/zonder inbouw, updates?


Ik hoop daar echt van de week een fatsoenlijk antwoord op te kunnen geven, ben nog bezig met finalizen en prijsbepaling. Bare with me a little please :)
User avatar
Ab79
Active Level:
Active Level:
Posts: 105
Joined: Tue Mar 11, 2014 22:01
Location: Noordoosten van Noord-Brabant

Re: Hyperspin

Post by Ab79 » Thu Oct 23, 2014 12:31

Ik heb het ondertussen wel zoals ik het wil hebben 8)

Nog even een issue met de knoppen onder mame gehad.
Van het één op het andere moment na opnieuw opstarten ineens alle instellingen weg. Maar vanuit mame op tab drukken en opnieuw configureren en het was weer in orde.

SNES draait nu ook goed. Kreeg in het begin een foutmelding over de resolutie op het moment dat de emulator op ging starten. Was dus een kwestie van handmatig de resolutie in de config file aanpassen en de file op read only zetten. Ik zie nu trouwens dat de SNES een resolutie heeft van 256x224. Volgens mij heb ik in de config 321x256 ingesteld dus daar is misschien nog wat verbetering mogelijk. Het plaatje ziet er trouwens nu al heel goed uit.

Het enige is dat ik wel per systeem (MAME, SNES, NES, enz.) moet spelen met de instelling van het scherm. Ik moet dus aan de metertjes draaien om het beeld mooi passend op het scherm te krijgen op het moment dat ik tussen emulatoren wissel. Maar dat is onoverkoombaar natuurlijk.

En af en toe blijft de resolutie laag staan als ik vanuit een spel terug naar Hyperspin ga. Dan staat Hyperspin dus in 321x256. Dan is het vanuit windows (Soft-15khz) even de resolutie terug zetten op 640x480 en dan ziet Hyperspin er ook weer goed uit.

De pc start op in Hyperspin en daar hoef ik dus in principe niet meer uit.
Heb ondertussen bij alle spellen die interessant zijn de instelling vanuit MAME goed ingesteld. Het keyboard en de muis kunnen dus weer de cab in.

Ik ben verschillende games aan het spelen, net waar ik op dat moment zin in heb.
Soms een fighting game, dan weer een shmup om vervolgens weer ff een SNES spel op te starten.
Bij bezoek meestal ff raggen met MK2 of iets dergelijks.

Het werkt allemaal lekker :D
Al met al zeker tevreden!

Nu nog een keer de tijd nemen om een andere behuizing te klussen.
Heb ik nog niet zo'n haast mee. Zal volgend jaar worden een keer.
Post Reply