Na het tot dusver redelijke succes van Mascade 1.0, heb ik toch nog wensen een tweede bartop te maken, al had ik eerst weer besloten dat dit de enige en laatste zou worden, waardoor ik dus onlangs een hele zwik aan componenten verkocht had aan Trol.
Het was altijd het plan om na 1.0 (welke single player is) een 2 player arcade te maken. Vandaar mijn aankopen van mijn favorieten Tekken 2, Tekken 3 en Asterix.
Echter ik zit te brainstormen. Ik wil een arcade maken die eigenlijk vooral bedoelt is voor de game-leek. Tekken speel ik liever op de Playstation en Asterix, alhoewel een prima optie voor co-op romeinen bashen, zoek ik toch iets anders.
De game moet echt makkelijk pick up & play zijn, en zo min mogelijk knoppen gebruiken en een zo makkelijk mogelijke besturing hebben.
Nou zit ik vrijwel dagelijks te zoeken op Jamma PCB's op ebay, marktplaats en verscheidene Nederlandse arcade sites.
Kortom, er is nog niet écht een titel die me aanspreekt. Het meest in aanmerking komt wellicht Rambo III danwel Cabal als braindead co-op shooterfests. Mogelijk Dead or Alive als buttonbasher, maar fighters werken meestal intimiderend.
Ik ben al bezig met een nieuw design voor de kast zelf, dit keer zonder vervelende curves en hoekjes, dus dan is het gewoon rechthoekige plankjes zagen en bouwen maar.
Maar ik wil echt een leuke game erin hebben. Mensen staan vaak te kijken van zelfgemaakte projecten, en die arcades zijn niet anders. Vrijwel iedereen vind ze leuk om te zien. Dus ik zoek echt een goede game van "nou zullen we een potje?" ^^
Dus, heeft iemand ideeën wat een leuke vlugge potjes co-op / 2 player game kan zijn voor mijn volgende project ?
[Brainstorming] Mascade 2.0 Party Game
Re: [Brainstorming] Mascade 2.0 Party Game
Teenage Mutant Ninja Turtles, Battletoads, The Simpsons; titels die me zo even snel te binnen schieten.
Re: [Brainstorming] Mascade 2.0 Party Game
Masemium wrote:Ik ben al bezig met een nieuw design voor de kast zelf, dit keer zonder vervelende curves en hoekjes, dus dan is het gewoon rechthoekige plankjes zagen en bouwen maar.
We hebben voor dergelijke cabs al een topic op het forum

We were the first gamers !