Prijzen rijzen de pan uit...

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Prijzen rijzen de pan uit...

Post by ChapDDR » Thu Jun 12, 2014 11:09

Ik ben (helaas) zelf een handelaar op marktplaats, ik doe het vooral omdat ik ergens mijn studie van moet betalen. (Ik heb wel bijna een bijbaantje gescoord in de ICT, fingers crossed!) Ik probeer met mijn aanbod vooral te focussen op wat goed verkoopt op het internet, er zijn gewoon enorm veel retro games die niks waard zijn op marktplaats en gewoon niet verkopen terwijl andere enorm snel in prijs stijgen. 1,5 jaar geleden kostte een Yoshi's Island 12,50~15 euro los, nu zit die al gauw op 25~30 euro.

Het is, zoals meerdere mensen hier zeggen, inderdaad vraag en aanbod. Alleen is er een factor aanwezig die de vraag enorm laat stijgen voor sommige games, namelijk de illusie dat sommige games in prijs blijven stijgen. Er komt gewoon een moment dat de gewone gamers minder betalen voor een game dan de handelaren. Ik vind de bedragen voor sommige spellen echt retarded, met name van die harder to find KUT games van 100+ euro. Dat iemand 35 neerlegt voor een goede game is een ander verhaal :P


Maar ik probeer met mijn prijzen laag te blijven en toch wat winst te maken. Ik verkoop liever mijn stuff snel en goedkoop dan langzaam met meer winst. Dan zit er een minder groot risico aan want ik denk echt dat de retromarkt op een gegeven moment gaat inzakken. Ik verzamel zelf bijna alleen maar goedkope games want alles wat veel geld waard is kan ik beter in cash gebruiken dan als een van de games die ik nog moet uitspelen.

Ik ben daarnaast ook van plan om sommige games op de Duitse eBay te gaan verkopen, ik woon dicht bij de grens. Daar is het echt het tegenovergestelde van hier. Mario's kosten daar het dubbele terwijl alles van rpg's daar 1/3 van de prijs hier is.
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: Prijzen rijzen de pan uit...

Post by d » Thu Jun 12, 2014 14:44

Ik vind het overigens extreem goed dat alle retro shit in prijs stijgt en gewild is.
Op een gegeven moment moet de industrie zich toch gaan beseffen dat het om 'fun' en playablity gaat en niet om ultra hyper realisme en dat ze games anno 2014 30fps laten draaien, wat echt 'al heel lang' een schande is!
Misschien dat we over een paar jaar weer vet coole games gaan krijgen!
Post Reply