Heb voor Has ooit een groot aantal pcb's ter reparatie gehad, niks verplicht, kijk maar of je er aan toe komt, enzovoort. Dus ik rustig aan in eigen tijd veel pcb's daaruit gerepareerd.
Bij deze batch zat ook een hele doos vol parts dingen (hihi), waar ook een gelijksoortige kap inzat, niet vast aan het moederbord. Ter reparatie, kijk maar of je er wat aan kan fixen, of spare parts. Dus ik kijken

Ik herinner met het rode knopje en de ide-flatcables nog. Er zaten een paar dooie mvs 1-slots mobos bij (zonder kap allemaal) en eentje had restanten flatcable er ook aan. Deze waren allemaal beyond repair, customs stuk of smd / ram fouten waar ik niks mee kon. Ik heb de mobo's bij elkaar gebundeld en de kap los weer terug gestuurd, defect. (Had ze liever gerepareerd maar kan weinig met smd en customs helaas.)
De MVS die een tijdje bij de wasbakken tegen de muur genageld/klem hing, die zat er (volgens mij) ook bij, en die heb ik _wel_ gefixed overigens

Ik vermoed dus dat deze kap van de defecte ooit van Ratson in deze parts doos is gekomen, want het moederbord dat er bij hoorde was echt goed defect

Dus die zat bij de bak parts/meuk die has weggedaan heeft, en die gast heeft er een nieuwe print onder geschoven.