Consolized MVS vraagje

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
ChapDDR
Active Level:
Active Level:

Consolized MVS vraagje

Post by ChapDDR » Sun May 18, 2014 17:22

Hey jongens,

Bob heeft de volgende MVS 1 slot gekocht:
http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... v1fzs.html

Volgens de verkoper is die consolized, dat zie je ook aan de scart kabel etc. Volgens hem past er ook gewoon een stroomkabel in i.p.v. via jamma. Hoe heet die stroomkabel precies? Want die zit er niet bij en moet hij los kopen :P
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
RoOd
Active Level:
Active Level:

Re: Consolized MVS vraagje

Post by RoOd » Mon May 19, 2014 09:38

Editje gedaan, beter plaatje gevonden

lijkt op zo'n Ameikaanse DIN plug met die 3 pinnen erin, zoiets, alleen dan female:
deze zijn voor audio maar je hebt ze dus ook voor power

Image
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
stevuns
Active Level:
Active Level:

Post by stevuns » Mon May 19, 2014 10:18

Deze CMVS is ooit van mij geweest. :)
Heb deze ooit gedoneerd hier aan het NGC. Had em bij Psykick achter gelaten.
Apart dat ie in Haarlem lag :|
Er zat een stekker met een paars kastje(ventilator)bij. De bijbehorenede kabel moet je er op schroeven.Zit schroefdraad op de aansluiting.
Misschien zwerft deze nog gewoon in het NGC rond!
beau
Active Level:
Active Level:

Post by beau » Mon May 19, 2014 11:05

Vreemd je doneert wat en het wordt verkocht?
:D
ChapDDR
Active Level:
Active Level:

Post by ChapDDR » Mon May 19, 2014 11:59

Heb de verkoper nog eens gevraagd of die hem echt niet heeft met de beschrijving ervan.

In de situatie dat die stroomkabel gewoon kwijt is, is er een mogelijkheid om een nieuwe te bestellen ergens?
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Mon May 19, 2014 12:17

beau wrote:Vreemd je doneert wat en het wordt verkocht?

Lekker vertrouwen hier jongens! Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gast zeg maar!

Anyway om verdere aannames en verhalen de ronde te laten doen zal ik zeggen hoe dit is gekomen. Iedereen weet ondertussen wel hoe enorm veel shit ik heb en dat ik alles beschikbaar stel voor het NGC, zoals wij met de rest van de hoofdelijk aansprakelijken doen. Eens in de zoveel tijd moet ik aan de rem trekken en overtollige spullen waar ik niets mee kan of gewoonweg er zijn voor onderdelen of projecten uitzoeken.

Ik heb een aantal dozen met PCB's, parts etc. die ik om de zoveel tijd te koop aanbied op MP voor de knutselaar. Dit zijn spullen waar ik echt niets meer mee kan of teveel project is om er tijd aan te besteden. Ik wist niet eens meer waar dit ding vandaan was gekomen en had zeker geen zin om hem helemaal in orde te maken, geen toegevoegde waarde voor het NGC. Ik heb de hele doos met PCB's verkocht aan een kerel voor €50,- en de paarse voeding heb ik gewoon gehouden, omdat ik deze wel nuttig vind.

Kortom ik ben altijd blij met een donatie en zal deze ook niet afwijzen, want ik kan er altijd wel wat mee. Het zal altijd hoe dan ook worden gebruikt om het NGC beter te maken of te verrijken. Dat deze dan een keer wordt verkocht of wordt geruild voor iets dat nuttiger is zal dat ook zeker gebeuren. Het is tenslotte gedoneerd en mijns inziens zitten daar dan ook geen rechten meer aan gebonden. Nogmaals dank voor alle donaties tot op heden, maar als je vind dat een donatie een specifiek doel moet hebben en je er dus eigenlijk geen afstand van wil doen, moet je zeker niet iets doneren.
beau
Active Level:
Active Level:

Post by beau » Mon May 19, 2014 12:29

Dat is mij niet verteld toen ik marvel vs capcom doneerde.
Maar goed maakt niet uit beter laat dan nooit
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Mon May 19, 2014 12:46

Geen probleem Dayo, ik kan hem je zo opsturen. Je mag er altijd op terugkomen, dus geef me je adres, dan doe ik hem woensdag op de bus :)
beau
Active Level:
Active Level:

Post by beau » Mon May 19, 2014 12:52

Nee hoor ik hoef hem niet terug
Ik draag het ngc een wam hart toe
Anders doe ik al die dingen niet .
Ik weet het nu is prima zo
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Mon May 19, 2014 12:58

Prima, dank je wel, het is er zeker eentje die we zo nu en dan inzetten en niet eentje die weg zal gaan!
beau
Active Level:
Active Level:

Post by beau » Mon May 19, 2014 13:05

Even goede vrienden hasan ik wist het niet
Maar als jij als mede ngc eigenaar een goede deal
Kan maken om iets anders weer neer te kunnen zetten
Moet je het zeker doen
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Mon May 19, 2014 13:07

Vind ik ook. En anders moet je het "uitlenen" tot het NGC het niet meer nodig heeft.

terug naar het topic..................
stevuns
Active Level:
Active Level:

Post by stevuns » Mon May 19, 2014 15:34

Dag Hasan.
Het "ding" was gewoon werkend :)
Ik snap deze deze reactie niet helemaal...

Nu weet Chap nog niet welke voeding hij nodig heeft :wink:
Ratson
Active Level:
Active Level:

Post by Ratson » Mon May 19, 2014 15:48

Het kan zijn dat het de mijne was. Die was niet werkend maar verder hetzelfde. Er zit idd een paarse voeding bij. De voeding die nodig is kun je evt via tomcat van neo-geo.com krijgen.
Hij heeft dat type cmvs in de verkoop gehad.
Had destijds een kapotte voeding en via hem toen een andere gekregen.
Dus even voor de duidelijkheid, het zou de mijne geweest kunnen zijn ;)
Ik wist het trouwens wel van de donaties. Hasan heeft me zelfs nog gevraagd of ik het erg zou vinden als 1 van mijn donaties werd verkocht tbv het ngc. Uiteraard vond ik dat oke. Ngc heeft veel betekent voor mij. Nog steeds trouwens.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Mon May 19, 2014 16:08

Fijn opgelost.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Mon May 19, 2014 19:11

stevuns wrote:Dag Hasan.
Het "ding" was gewoon werkend :)
Ik snap deze deze reactie niet helemaal...

Nu weet Chap nog niet welke voeding hij nodig heeft :wink:

Niet oneerbiedig bedoeld, maar een consolized MVS of wat dan ook aangepast is een "ding" :mrgreen: Ik bedoel er verder niets mee. Ik heb een "ding" meegegeven waar er allemaal draadjes los hingen, dus mss is deze wel van Ratson. Ik ga morgen als ik tijd heb wel in Zoetermeer goed rondkijken :)
stevuns
Active Level:
Active Level:

Post by stevuns » Mon May 19, 2014 19:38

Haha het zijn inderdaad allemaal maar dingen :

Het zou leuk zijn voor die vriend van chap als hij het apparaat op de tv kan aansluiten :D
ChapDDR
Active Level:
Active Level:

Post by ChapDDR » Mon May 19, 2014 19:51

Bob heeft helaas niet de ruimte/budget voor een cab dus ik heb hem dit aangesmeerd, komt er het dichtste bij in de buurt :P

Buiten de voeding moet die ook nog 2 controllers hebben, wat is de beste optie voor een student? Zelf wat genesis controllers modden? Op eBay kost een Neo Geo controller al gauw 50+ p.s.
Asure
Active Level:
Active Level:

Post by Asure » Mon May 19, 2014 20:00

Heb voor Has ooit een groot aantal pcb's ter reparatie gehad, niks verplicht, kijk maar of je er aan toe komt, enzovoort. Dus ik rustig aan in eigen tijd veel pcb's daaruit gerepareerd.

Bij deze batch zat ook een hele doos vol parts dingen (hihi), waar ook een gelijksoortige kap inzat, niet vast aan het moederbord. Ter reparatie, kijk maar of je er wat aan kan fixen, of spare parts. Dus ik kijken :)

Ik herinner met het rode knopje en de ide-flatcables nog. Er zaten een paar dooie mvs 1-slots mobos bij (zonder kap allemaal) en eentje had restanten flatcable er ook aan. Deze waren allemaal beyond repair, customs stuk of smd / ram fouten waar ik niks mee kon. Ik heb de mobo's bij elkaar gebundeld en de kap los weer terug gestuurd, defect. (Had ze liever gerepareerd maar kan weinig met smd en customs helaas.)

De MVS die een tijdje bij de wasbakken tegen de muur genageld/klem hing, die zat er (volgens mij) ook bij, en die heb ik _wel_ gefixed overigens :)

Ik vermoed dus dat deze kap van de defecte ooit van Ratson in deze parts doos is gekomen, want het moederbord dat er bij hoorde was echt goed defect :)

Dus die zat bij de bak parts/meuk die has weggedaan heeft, en die gast heeft er een nieuwe print onder geschoven.
Image
BoneyBob
Active Level:
Active Level:

Post by BoneyBob » Mon May 19, 2014 20:55

Hey gasten,

Zoals Cas al aangaf is dit voor mij een goede en betaalbare oplossing om op originele hardware te kunnen gamen, zonder dat mijn kamer meteen helemaal vol staat. Mochten jullie nog tips hebben voor het vinden van een adapter of weten waar ik een controller/controllers kan scoren dan hoor ik het uiteraard graag!

Cheers, Bob
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Mon May 19, 2014 21:02

Helemaal prima hoor Bob, de meesten van ons zijn begonnen met eerst heel lang met een supergun thuis te gamen. Later als je ruimte hebt ken je zelf kiezen of je een kast wilt!
cthulhu
Active Level:
Active Level:

Post by cthulhu » Tue May 20, 2014 07:08

Psykick wrote:Helemaal prima hoor Bob, de meesten van ons zijn begonnen met eerst heel lang met een supergun thuis te gamen. Later als je ruimte hebt ken je zelf kiezen of je een kast wilt!

Dat was nou precies wat ik wilde vragen. Zou het niet makkelijker zijn om een goedkoper type supergun (westers type) aan te schaffen...lijkt mij uiteindelijk veel goedkoper dan alles consolised te willen hebben en je kan er ook veel meer mee. Er zijn zat PCB's en systemen die niet al te duur zijn die je dan ook kan spelen. Ook heb je dan al wat meer staan voor als je uiteindelijk geld en ruimte hebt voor een kast.
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Tue May 20, 2014 07:38

Smallcab verkoopt superguns voor 35 euro http://www.smallcab.net/supergun-c-56.html

Ik heb al een paar keer daar wat gekocht. betrouwbaar.
BoneyBob
Active Level:
Active Level:

Post by BoneyBob » Sun Jun 01, 2014 22:04

De CMVS is binnen, herkent iemand hem? :D

Image

Image
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Sun Jun 01, 2014 22:09

Haha! Nee, behalve dan dat ik al die 1-slot CMVSjes gruwelijk lelijk vind. Overal draden, flatcables. Afzichtelijk.. Maar goed, als hij het doet, en je kunt er lekker mee gamen: helemaal prima. Want daar gaat het uiteindelijk om :D
Post Reply