Oude/overbodige gaten dichtmaken in metalen control panel
Oude/overbodige gaten dichtmaken in metalen control panel
Hoi forum, in het metalen control panel van mijn Woody zitten overbodige gaten op de posities van de originele knop layout. Heeft iemand van jullie ervaring hoe je deze het mooiste kan dichtplamuren? , welk spul is een beetje makkelijk werkbaar, kneedbaar metaal?
Alvast bedankt voor de tips.
Matthijs
Alvast bedankt voor de tips.
Matthijs
1978 Jeutel Super Invaders running MameUI32 on P4-2,8Ghz, 20 inch 4:3 TFT, Ipac2 with IL Competition sticks & IL Concave buttons
Re: Oude/overbodige gaten dichtmaken in metalen control pane
hoi
dichtlassen met plaatje aan de achterkant,dan plamuren met staalplamuur
dan blijft het ook netjes
gr robert
dichtlassen met plaatje aan de achterkant,dan plamuren met staalplamuur
dan blijft het ook netjes
gr robert
of je kunt (mits het paneel zich daar voor leent) een plexi laag eroverheen leggen met artwork eronder. Het bedekt de gaten en is nog redelijk zelf te doen.
-
- Active Level:
Die laatste is een mooie oplossing.
Neem het dunste hobby acrylaat dat je kan vinden. Veel bouwmarkten verkopen dat met een dikte van 2 of 3 mm. Haal dan bij de lakafdeling een busje zwarte spuitlak, of kleur naar keuze. Ideaal!
Neem het dunste hobby acrylaat dat je kan vinden. Veel bouwmarkten verkopen dat met een dikte van 2 of 3 mm. Haal dan bij de lakafdeling een busje zwarte spuitlak, of kleur naar keuze. Ideaal!
Heb dat ook eens geregeld met een dunne aluminiumplaat eroverheen. Ging ook prima. Heb die toen vastgelijmd met een twee componenten metaallijm van Bison.
Aangezien ik niet beschik over las skills, laat staan de apparatuur daar voor heb, heb ik besloten om een nieuw CP te maken van MDF. Deze vervolgens een kleur te geven die past bij de kast en er blanke lak over heen te spuiten om het wat slijtage-ongevoeliger te maken.
Ik wil er Happ of IL Concave buttons in hebben (die vind ik mooi, passen bij een oude Woody en ik hou van een stevige klik). Maar qua Joysticks wil ik er rode balltop sticks van Sanwa in hebben.
Mijn vraag is of de shaft van Sanwa's lang genoeg voor een MDF plaat? van 9 of 12mm? Of zal het eindresultaat dan zijn dat de sticks net te kort zijn? In het laatste geval zullen het dan Happ competition sticks moeten worden..
Er is vast wel iemand hier die dit al een keer gedaan heeft
Groet,
Matthijs
Ik wil er Happ of IL Concave buttons in hebben (die vind ik mooi, passen bij een oude Woody en ik hou van een stevige klik). Maar qua Joysticks wil ik er rode balltop sticks van Sanwa in hebben.
Mijn vraag is of de shaft van Sanwa's lang genoeg voor een MDF plaat? van 9 of 12mm? Of zal het eindresultaat dan zijn dat de sticks net te kort zijn? In het laatste geval zullen het dan Happ competition sticks moeten worden..
Er is vast wel iemand hier die dit al een keer gedaan heeft

Groet,
Matthijs
1978 Jeutel Super Invaders running MameUI32 on P4-2,8Ghz, 20 inch 4:3 TFT, Ipac2 with IL Competition sticks & IL Concave buttons
Daar zijn shaft extenders voor:

Ook zijn er langere shafts die de korte vervangen. Dat is de betere optie, imo:
http://www.paradisearcadeshop.com/hollo ... shaft.html
Sanwa partnummer is JLF-S9F
En zo zijn er vast nog wel een paar mogelijkheden.

Ook zijn er langere shafts die de korte vervangen. Dat is de betere optie, imo:
http://www.paradisearcadeshop.com/hollo ... shaft.html
Sanwa partnummer is JLF-S9F
En zo zijn er vast nog wel een paar mogelijkheden.
Ik zoek ook allang naar goede shaft extenders 

- sombetzki
- Active Level:
Psykick wrote:Ik zoek ook allang naar goede shaft extenders
t gaat niet om de lengte maar wat je er mee doet toch?

sombetzki wrote:Psykick wrote:Ik zoek ook allang naar goede shaft extenders
t gaat niet om de lengte maar wat je er mee doet toch?
Ik begrijp niet wat je bedoeld

zolang je het maar veilig doet

- sombetzki
- Active Level:
whahaaha, precies ja
Ach, de meeste nerds hier zullen er ongeveer zo bij zitten als er daadwerkelijk om een extended shaft wordt gevraagd:

- sombetzki
- Active Level:
Doet me hier aan denken;
Haha! Heerlijk offtopic dit. Het is weer vrijdag hoor..

whehe... lachen met jullie
Nooit naar extenders gezocht, maar ik zie op arcadeworlduk(ebay) inderdaad shaft extenders voor 5 euro. Nu wilde ik daar toch al mijn buttons bestellen dus dat scheelt weer in de porto.
Thanks voor de tip, enne.. qua concave buttons: Happ of IL ???

Nooit naar extenders gezocht, maar ik zie op arcadeworlduk(ebay) inderdaad shaft extenders voor 5 euro. Nu wilde ik daar toch al mijn buttons bestellen dus dat scheelt weer in de porto.
TheAddicT wrote:whehe... lachen met jullie![]()
haha blijft me verbazen dat mensen niet gewoon ff op mijn site kijken... Ik verkoop de shaftextenders al 5 jaar op shadaloo.eu. Ze staan onder Seimitsu omdat ze officieel de dikte van de seimitsu shaft hebben en dus een fractie van 'n mm dikker zijn. Niks van te merken trouwens als je 'm toepast op de Sanwa sticks.
http://www.shadaloo.eu/shop/parts/sanwa-seimitsu-sticks/seimitsu/shaft-extender-detail
Kan in een bubbelenvelop en ligt op voorraad.
zet 'm dan ook gewoon in de Sanwa categorie man. Want ik had natuurlijk wel gekeken op je site.

Cageman wrote:zet 'm dan ook gewoon in de Sanwa categorie man. Want ik had natuurlijk wel gekeken op je site.
Ik ben bezig de shop om te zetten naar een nieuwe engine en zal het op m'n todo zetten

haha blijft me verbazen dat mensen niet gewoon ff op mijn site kijken...
Ik kende je hele site niet

sombetzki wrote:Doet me hier aan denken;
Je mag nooit te snel oordelen. Misschien had hij net 7 van zo'n dames uitgewoond en was hij toe aan een verstrooiing

We were the first gamers !
- Marcosan30
- Active Level:
flay wrote:sombetzki wrote:Doet me hier aan denken;
Je mag nooit te snel oordelen. Misschien had hij net 7 van zo'n dames uitgewoond en was hij toe aan een verstrooiing
Ben het het je eens, je mag niet te snel oordelen. 1......2......3......4......5......6........7........8.........9.........10
Sorry hoor wat een stumper