XboxOne stick mods

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

XboxOne stick mods

Post by Jinxz » Thu Nov 28, 2013 13:33

't zat eraan te komen. Direct na de release zijn er wat knutselaars aan de gang gegaan met de pads van de XboxOne om ze te padhacken. 2 of 3 dagen na de release is er al goed gedocumenteerd wat je moet doen om de PCB uit een originele X1 pad te halen, soldeerpunten te voorzien van kabels en in je arcadestick of arcade cab in te bouwen.
Terwijl de discussies een dag oud was mengde de productdesigner van Madcatz zich in het gesprek met de opmerking dat er voorlopig geen commonground pads uit zullen komen maar niets is minder waar, de originele pad is al common ground ;)
Bijkomstigheidje is dat de X1 pad wireless is maar met een USB kabel kan worden opgeladen. Bijdehandjes hebben vervolgens de data die uit de kabel komt (op de pc) gechecked en kwamen erachter dat er gewoon signaal wordt gestuurd bij button presses. De pad/stick/arcade is dan dus wired aan te sluiten wat voor bijvoorbeeld Streetfighter toernooien een vereistte is.
Goeie ontwikkeling en ik heb al een aantal aanvragen om de oren gekregen voor X1 sticks en ombouws.

't zal wel erg kostbaar worden aangezien de pads zo rond de 50/60 euro gaan liggen.
nicke36
Active Level:
Active Level:
Posts: 130
Joined: Sat Feb 23, 2013 16:41

Re: XboxOne stick mods

Post by nicke36 » Thu Nov 28, 2013 13:44

Deze ga ik volgen, ik moet namelijk nog 2 xboxone Sticks hebben voor men custom cab.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: XboxOne stick mods

Post by Psykick » Thu Nov 28, 2013 13:53

Heerlijk nieuws weer Chris!
User avatar
Milspex
Active Level:
Active Level:
Posts: 702
Joined: Tue Aug 27, 2013 21:40
Location: Eindhoven

Re: XboxOne stick mods

Post by Milspex » Thu Nov 28, 2013 14:08

PS360+ firmware updates ftw?!
DLX

Re: XboxOne stick mods

Post by DLX » Thu Nov 28, 2013 14:30

Milspex wrote:PS360+ firmware updates ftw?!


Die moet ik ook hebben... beter dan die "gare" padhacks :P

Ze hebben tot de release van de XBOX One hier in Nederland de tijd, of iets sneller als ik er toch 1 in Duitsland haal :)
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: XboxOne stick mods

Post by Jinxz » Thu Nov 28, 2013 14:59

Milspex wrote:PS360+ firmware updates ftw?!


Dat zou de ultieme oplossing zijn. Ik hoorde van de knutselaars dat ze geen security chips konden vinden maar MS kennende zal er zowiezo een ssort encryptie op zitten. Ben benieuwd.
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: XboxOne stick mods

Post by Marcosan30 » Mon Dec 30, 2013 20:06

Hè Chris al nieuws on this :D de nieuwe killer instinct spelen in een cab lijkt me helemaal the bomb :D
Image
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: XboxOne stick mods

Post by beau » Mon Dec 30, 2013 21:07

Marcosan30 wrote:Hè Chris al nieuws on this :D de nieuwe killer instinct spelen in een cab lijkt me helemaal the bomb :D


Het is alleen jammer dat killer instinct op diverse sites niet zo goed uit de verf komt .
Daar hadden ze wel wat meer aandacht in mogen steken jammer
:D
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: XboxOne stick mods

Post by ChapDDR » Mon Dec 30, 2013 21:53

Ik hoor juist heel veel positiefs over KI omdat ze het juist niet gerushed hebben maar een goede KI met 6 characters hebben gereleased (meer chars komen later). Voor de non-fightinggamefanaat is het inderdaad misschien minder interessant omdat het minder content heeft. (MK is IMO een veel minder goede fighter dan Tekken/SF/KoF maar het heeft wel rete veel content)
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: XboxOne stick mods

Post by beau » Mon Dec 30, 2013 21:56

ChapDDR wrote:Ik hoor juist heel veel positiefs over KI omdat ze het juist niet gerushed hebben maar een goede KI met 6 characters hebben gereleased (meer chars komen later). Voor de non-fightinggamefanaat is het inderdaad misschien minder interessant omdat het minder content heeft. (MK is IMO een veel minder goede fighter dan Tekken/SF/KoF maar het heeft wel rete veel content)


Laten we het hopen chap. Maar wat ik tot nu toe heb gelezen is niet echt schokkend
We zullen zien
:D
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: XboxOne stick mods

Post by Marcosan30 » Tue Dec 31, 2013 01:56

Ik zou graag de game zelf even willen spelen. Reviews zeggen in mijn bescheiden opinie ook niet alles.
Sommige games die echt tof zijn krijgen lage cijfers (lkiller is dead), terwijl andere hoge cijfers krijgen en echt crap zijn (ps all-stars battle royale) :)
Image
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: XboxOne stick mods

Post by Da Dude » Tue Dec 31, 2013 09:15

Nee, de ene roept geweldig, en de ander noemt het slecht, weinig karakters etc.
ik heb cijfers gezien tussen de 5 en de 9 voor die game.

Ligt er toch aan wat je er zelf van vindt.
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: XboxOne stick mods

Post by Marcosan30 » Sun Feb 02, 2014 20:28

Chris my main man, zijn er al vorderingen op dit gebied? :D
Image
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: XboxOne stick mods

Post by Jinxz » Mon Feb 03, 2014 19:30

Marcosan30 wrote:Chris my main man, zijn er al vorderingen op dit gebied? :D


Niet echt. De ontwikkleing waar ik van zou stijgeren is het beschikbaar worden van XB1 compatibility in een custom PCB. Tot die tijd is de enige manier solder-padhacks voor erg veel geld. Dus ik brandt me handen er nog even niet aan.
Ik begreep wel dat de PS4 backwards compatible is met oude hardware. Dat maakt het wellicht makklijker om custom PCB's te gaan gebruiken.
nicke36
Active Level:
Active Level:
Posts: 130
Joined: Sat Feb 23, 2013 16:41

Re: XboxOne stick mods

Post by nicke36 » Wed Feb 12, 2014 20:52

Zit er eigenlijk ook op te wachten :-)
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: XboxOne stick mods

Post by Jinxz » Wed Mar 12, 2014 23:36

D'r zit schot in de zaak. Wat er gaat komen is een piggyback PCB om de verbinding te maken tussen een originele Xbox One joypad en de PS360+. Hier is een plaatje:

Image


Dit zorgt ervoor dat de PS360+ wordt uitgebreid met XBO compatibility maar hij kan dus ook zonder PS360+ gewoon stand-alone worden gebruikt. PS4 compatibility voor de stock PS360+ wordt aan gewerkt as we speak. Dus best case scenario heb je met de PS360+ / Piggyback PCB / XBO pad een all-round next gen oplossing.
Omdat de pads tot nu toe retail worden gekocht en dat dus vrij kostbaar is gaan we met een aantal retailers de krachten bundelen en de PCB's uit de Pads direct inkopen. Dat is in gang gezet en ik wacht alleen nog op ETA's.
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: XboxOne stick mods

Post by Marcosan30 » Thu Mar 13, 2014 08:49

Kijk nog meer mogelijkheden straks in de knutselwinkel van Shadaloo :mrgreen:
Goed nieuws Chris!
Image
DLX

Re: XboxOne stick mods

Post by DLX » Thu Mar 13, 2014 10:54

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden... Voelt een beetje aan als de makkelijkste weg voor de PS360+....

Los daarvan is het een mooie hack natuurlijk als je alleen Xbox One support (zonder PS360+) nodig hebt.
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: XboxOne stick mods

Post by Marcosan30 » Thu Mar 13, 2014 20:38

Kop houden Eddy, koop even zo'n ding plug die even in die gelikte vewlix van je.
Ik ben onderweg met Xboxone met killer instinct (alleen jago unlocked) maar je favorite character krijg je van mij :D
Image
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: XboxOne stick mods

Post by Jinxz » Thu Mar 13, 2014 23:43

DLX wrote:Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden... Voelt een beetje aan als de makkelijkste weg voor de PS360+....

Bedoel je dat je verwacht dat de PS360+ de compatibiliteit zou moeten kunnen krijgen?
De encryptie chip van XBO pads zorgen ervoor dat de PCB nodig is, al is het enkel om de encryptie chip.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: XboxOne stick mods

Post by Jinxz » Wed Mar 26, 2014 10:55

Ik kreeg gisteren de betatesters firmware voor PS4 compatibility voor de PS360+! Helaas heb ik geen PS4 en mag ik het bestand niet sharen... kansloos haha
Het zit er dus in ieder geval erg snel aan te komen.

Ik keek nog even rond voor een PS4 maar wtf... gewoon nogsteeds niet goed leverbaar, kost een berg, inflated prijzen op marktplaats en nogsteeds geen enkel fatsoenlijk spel... na 6 maanden nogsteeds crap dus.
DLX

Re: XboxOne stick mods

Post by DLX » Wed Mar 26, 2014 11:03

Ik blijf hopen op een simpele firmware update voor de One :P Hoop hoop hoop....
User avatar
Wombat
Active Level:
Active Level:
Posts: 525
Joined: Sun Sep 25, 2005 18:10
Contact:

Re: XboxOne stick mods

Post by Wombat » Wed Mar 26, 2014 11:06

Er wordt een vuil spel gespeeld met de beschikbaarheid van de PS4 in Nederland, ik was afgelopen week in Spanje en daar heb daar torenhoge voorraden van de PS4 in verschillende warenhuizen gezien.
S-E-G-A 8)
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: XboxOne stick mods

Post by Jinxz » Wed Mar 26, 2014 11:20

DLX wrote:Ik blijf hopen op een simpele firmware update voor de One :P Hoop hoop hoop....


Ik hoop met je mee maar ik geef het een hele kleine kans. Het feit dat de makers van de PS360+ al zijn gaan zoeken naar externe oplossing dmv XBO-pad pcb's geeft weinig hoop op een FW update.

Robert wrote:Er wordt een vuil spel gespeeld met de beschikbaarheid van de PS4 in Nederland, ik was afgelopen week in Spanje en daar heb daar torenhoge voorraden van de PS4 in verschillende warenhuizen gezien.


Misselijkmakend die beschikbaarheids manipulatie.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: XboxOne stick mods

Post by Cageman » Wed Mar 26, 2014 11:35

Jinxz wrote:Misselijkmakend die beschikbaarheids manipulatie.

Nauseabundo!
Post Reply