Neo Geo MVS 1-slots probleem
- Sp33dFr34k
- Active Level:
Neo Geo MVS 1-slots probleem
Ik heb sinds kort een probleem met mijn 1-slots MVS bord. Hij is een tijd niet gebruikt, recentelijk Windjammers gekocht en wilde dat dus nu even uitproberen. Maar helaas, hij gaf helemaal geen beeld meer!
In het begin deed hij helemaal niets, zonder game zie ik de crosshatch gewoon, nu geeft hij met game soms het Unibios scherm weer en soms niet. Ik kom gewoon in de bios via A+B+C, hij herkent de game als zijnde okee, maar verder kom ik niet. Ik heb 5 normale games gechecked, niets. Mijn 161-in-1 cartridge laat vreemd genoeg het menu wel zien (de interface dus), maar na een spel opstarten, weer niets.
Wat heb ik uitgesloten:
- De kast (NAC), andere games werken perfect
- De games, alle games werkten eerst prima, nooit problemen mee gehad
- Heb een game perfect schoongemaakt met alcohol, geen resultaat
Heb het bord even uit elkaar gehaald, cartslot reseated, zelfde met de bios. Zelfde resultaat. Batterij lekt niet en werkt verder nog gewoon. Ik heb geen idee meer, jullie wellicht?
In het begin deed hij helemaal niets, zonder game zie ik de crosshatch gewoon, nu geeft hij met game soms het Unibios scherm weer en soms niet. Ik kom gewoon in de bios via A+B+C, hij herkent de game als zijnde okee, maar verder kom ik niet. Ik heb 5 normale games gechecked, niets. Mijn 161-in-1 cartridge laat vreemd genoeg het menu wel zien (de interface dus), maar na een spel opstarten, weer niets.
Wat heb ik uitgesloten:
- De kast (NAC), andere games werken perfect
- De games, alle games werkten eerst prima, nooit problemen mee gehad
- Heb een game perfect schoongemaakt met alcohol, geen resultaat
Heb het bord even uit elkaar gehaald, cartslot reseated, zelfde met de bios. Zelfde resultaat. Batterij lekt niet en werkt verder nog gewoon. Ik heb geen idee meer, jullie wellicht?
Re: Neo Geo MVS 1-slots probleem
Ik gok een lekkende backup battery of condensator. Paar traces kapot.. onderzoek het board even grondig op schade/lekkage/rare vlekken.
- Sp33dFr34k
- Active Level:
Okee, ik weet dat ik nu retarded klink, maar dipswitch nummer 8 stond omlaag... :$
Het bord zelf had ik overigens al onderzocht, ziet er echt vlekkeloos uit verder, dus ik vond het al vreemd...
Probleem opgelost dus... :$
Het bord zelf had ik overigens al onderzocht, ziet er echt vlekkeloos uit verder, dus ik vond het al vreemd...
Probleem opgelost dus... :$
Kan gebeuren, ik was bijna een week op zoek naar een schermprobpeem in mijn aero.
Om er vervolgens achter te komen dat ik de rgb niet had ingeplugd :$
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
Ratson wrote:Kan gebeuren, ik was bijna een week op zoek naar een schermprobpeem in mijn aero.

- Sp33dFr34k
- Active Level:
Haha, goed om te weten dat ik niet de enige ben met blonde momentjes 
Ik ben er toch een goed uur (zeker) mee bezig geweest, echt dom achteraf. Moet die dipswitch een keer hebben aangeraakt met vastpakken dan denk ik ofzo, nu vergeet ik het in ieder geval nooit meer haha

Ik ben er toch een goed uur (zeker) mee bezig geweest, echt dom achteraf. Moet die dipswitch een keer hebben aangeraakt met vastpakken dan denk ik ofzo, nu vergeet ik het in ieder geval nooit meer haha

Ach, ik heb precies hetzelfde gehad met m'n PGM...deed niets en kwam er gelukkig al snel achter dat DIP switch 5 aan stond (stop mode). Ik heb regelmatig blonde momenten, maar tot nu toe gelukkig nog geen arcade spullen gesloopt.
target fixation ofzo.. je loopt dan op 1 ding te consentreren.. idd uren bezig, en dan zie je het pas 

- Sp33dFr34k
- Active Level:
Jullie zorgen er wel voor dat ik me beter voel nu jongens, thanks 
1 ding is wel zeer positief, als je er dan uiteindelijk achter komt dat het zoiets onnozels is, is het wel een hele opluchting

1 ding is wel zeer positief, als je er dan uiteindelijk achter komt dat het zoiets onnozels is, is het wel een hele opluchting

Sp33dFr34k wrote:Jullie zorgen er wel voor dat ik me beter voel nu jongens, thanks
jazeker, en het is dan ook wel hilarisch