Sega f355 twin met foto's
Sega f355 twin met foto's
Hallo,
Iemand bied mij een Sega f355 twin aan in nette staat.
Wat is een redelijke prijs voor een dergelijke Arcade ??
B.v.d.
Groetjes, Arlon.
Iemand bied mij een Sega f355 twin aan in nette staat.
Wat is een redelijke prijs voor een dergelijke Arcade ??
B.v.d.
Groetjes, Arlon.
Last edited by Firedragon on Tue Sep 03, 2013 15:46, edited 1 time in total.
Re: Sega f355 twin
Foto's moet ik nog krijgen.
Waarschijnlijk vanavond zal ik ze er op zetten.
Waarschijnlijk vanavond zal ik ze er op zetten.
ja, is sterk afhankelijk van de staat en of de game erin zit. Zonder games is de waarde erg laag, gezien dedicated hardware.
Mag ik vragen uit welk kanaal je deze aanbieding hebt gekregen?
Mag ik vragen uit welk kanaal je deze aanbieding hebt gekregen?
- Beatmaster-P
- Active Level:
Lijkt in goede staat, toch
is idd wel wat waard als twin met topper +/- 3K zou bv niet raar zijn..
is idd wel wat waard als twin met topper +/- 3K zou bv niet raar zijn..
OIIIIIIIO
- Marcosan30
- Active Level:
Re: Sega f355 twin met foto's

Ziet er inderdaad netjes uit, ben benieuwd wat hij dan moet kosten. Ik vind rond de 3k trouwens wel een beetje overdreven, het is geen outrun en ook niet echt een onwijse money maker. Meer een cultmachine vind ik en goed geld waard voor de echte liefhebber.
- Beatmaster-P
- Active Level:
is ook zo, maar een multiboard naomi is hier het prijzige aan, en cab is in goede staat zo te zien..
daarnaast is het idd meer cult dan bv een OR2SP iod, en cab is minder compatible met andere games,
door uitblijven vd de pook, en flappy's zijn voor andere games erg a-relaxed
daarnaast is het idd meer cult dan bv een OR2SP iod, en cab is minder compatible met andere games,
door uitblijven vd de pook, en flappy's zijn voor andere games erg a-relaxed
OIIIIIIIO
- Marcosan30
- Active Level:
http://www.castleclassicarcade.com/prod ... _challenge
De link geeft in mijn beleving een goede inschatting van de reële waarde van de twin.
Een liefhebber zal er mogelijk meer voor betalen.
Met de huidige wisselkoers is 3650 dollar ongeveer 2772 euro (scheelt weer opzoeken)
De link geeft in mijn beleving een goede inschatting van de reële waarde van de twin.
Een liefhebber zal er mogelijk meer voor betalen.
Met de huidige wisselkoers is 3650 dollar ongeveer 2772 euro (scheelt weer opzoeken)

Bedankt voor de reacties als ik het goed begrijp kan ik er onder de €2000,-- niet echt een buil aan vallen, als die technisch ook in orde is.
Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten als ik er zaterdag naar ga kijken ?
P.s. Ik heb nog nooit een video arcade gekocht zit meer in de flipperkasten.
Oh ja ik las dat de arcade zo'n 500 kg. weegt hoe ga ik dat vervoeren ik heb een amerikaanse pic up maar ik moet zeker wel een aanhanger mee nemen ?
Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten als ik er zaterdag naar ga kijken ?
P.s. Ik heb nog nooit een video arcade gekocht zit meer in de flipperkasten.
Oh ja ik las dat de arcade zo'n 500 kg. weegt hoe ga ik dat vervoeren ik heb een amerikaanse pic up maar ik moet zeker wel een aanhanger mee nemen ?
- Beatmaster-P
- Active Level:
denk dat ie idd in 3 delen mee moet, links / rechts / topper los zeg maar..
check even of de monitoren goed en mooi beeld blijven geven na een min of 20 maar belangrijkst
bij een f355 cartridge (is anders dan een normale naomi cart) dat deze na een half uurtje
er niet mee kapt (freezes). mask roms kunnen daar wel eens gaar van zijn en dan kapt ie ermee
na ong een half uurtje. wellicht vergezocht maar in het algemeen als iemand zoiets wegdoet
is dat niet voor nix..
check even of de monitoren goed en mooi beeld blijven geven na een min of 20 maar belangrijkst
bij een f355 cartridge (is anders dan een normale naomi cart) dat deze na een half uurtje
er niet mee kapt (freezes). mask roms kunnen daar wel eens gaar van zijn en dan kapt ie ermee
na ong een half uurtje. wellicht vergezocht maar in het algemeen als iemand zoiets wegdoet
is dat niet voor nix..
OIIIIIIIO
- Marcosan30
- Active Level:
Ik gun je al het goeds in de wereld, maar voor onder de 2000 euro zou bij mij een alarmlichtje aangaan!
Dan vermoed ik of hele slechte schermen of technische mankementen.
Ik wil je dan ook vriendelijk aanraden iemand mee te nemen die verstand heeft van de technische staat (de meest voorkomende mankementen en wat het kost dit te repareren). Of het moet een 'trusted seller' zijn.
Je wil geen cabinetten waar achteraf een boel aan moet gebeuren, want dan kunnen de kosten rap oplopen.
Nogmaals ik hoop dat het cabinet helemaal in goede staat is, want dan heb je wel een 'pareltje'
Dan vermoed ik of hele slechte schermen of technische mankementen.
Ik wil je dan ook vriendelijk aanraden iemand mee te nemen die verstand heeft van de technische staat (de meest voorkomende mankementen en wat het kost dit te repareren). Of het moet een 'trusted seller' zijn.
Je wil geen cabinetten waar achteraf een boel aan moet gebeuren, want dan kunnen de kosten rap oplopen.
Nogmaals ik hoop dat het cabinet helemaal in goede staat is, want dan heb je wel een 'pareltje'

Dat ding ziet er als nieuw uit op de foto's. En onder 2000 een belletje rinkelen..? Zou niet weten waarom, hoor. Als je een scherpe prijs kunt onderhandelen is dat alleen maar lekker. Je hebt dit forum om je te helpen met eventuele probleempjes.
Vervoer MOET met een vrachtwagentje met hydraulische klep. Alternatief is de cab uit elkaar te halen en in een busje te zetten. Monitorbase + Monitor + kappen kunnen eraf, maar dan moet je het wel vaker gedaan hebben om schade te voorkomen.
Gewoon een wagen+klep huren en het ding in twee delen erin rijden. Topper eraf, twin van elkaar halen en de vrachtwagen in!
Vervoer MOET met een vrachtwagentje met hydraulische klep. Alternatief is de cab uit elkaar te halen en in een busje te zetten. Monitorbase + Monitor + kappen kunnen eraf, maar dan moet je het wel vaker gedaan hebben om schade te voorkomen.
Gewoon een wagen+klep huren en het ding in twee delen erin rijden. Topper eraf, twin van elkaar halen en de vrachtwagen in!
Ziet er top uit!
Gewoon 100 euro bieden en kijken waar het schip strandt

Gewoon 100 euro bieden en kijken waar het schip strandt

Even om me zelf gerust te stellen.
Als ik een mooie technisch goede flipper kast voor een redelijke prijs tekoop aanbied is die meestal binnen een dag verkocht.
Stel deze arcade is zowel technisch als optisch zeer goed en ik zet hem nier tekoop voor laat ik zeggen €2250,-- ben ik hem dan zo kwijt ??
En nogmaals vast bedankt voor alle reacties
Als ik een mooie technisch goede flipper kast voor een redelijke prijs tekoop aanbied is die meestal binnen een dag verkocht.
Stel deze arcade is zowel technisch als optisch zeer goed en ik zet hem nier tekoop voor laat ik zeggen €2250,-- ben ik hem dan zo kwijt ??
En nogmaals vast bedankt voor alle reacties

Ja Marco, van dat alarmlichtje begrijp ik ook niet helemaal, je zou deze kast ook zomaar voor 1000 of 500 kunnen scoren als je geluk hebt. Als men de waarde niet weet of er simpelweg niets om geeft. Gewoon de aangegeven punten checken en kijken of je hem voor een schappelijke prijs kan scoren.
Bovenal vind ik het belangrijk dat je iets koopt omdat je het leuk vind, tenzij je het koopt om door te verkopen en dat is ook prima
Bovenal vind ik het belangrijk dat je iets koopt omdat je het leuk vind, tenzij je het koopt om door te verkopen en dat is ook prima

- Marcosan30
- Active Level:
Hasan je kunt ook overdrijven
Ik heb laatst eens gekeken naar het moederboard (Multi-Noami) en dit koste los al rond de 500 euro.
Het kan natuurlijk zijn dat jullie een beter netwerk hebben (en hierdoor regelmatig zaken aangeboden krijgen). Maar de vraag was naar de reele waarde van het apparaat in goede staat en niet de uitzondering (waarin iemand ervan af wil of de waarde niet kent)
De waarheid zal wel ergens in de midden liggen

Ik heb laatst eens gekeken naar het moederboard (Multi-Noami) en dit koste los al rond de 500 euro.
Het kan natuurlijk zijn dat jullie een beter netwerk hebben (en hierdoor regelmatig zaken aangeboden krijgen). Maar de vraag was naar de reele waarde van het apparaat in goede staat en niet de uitzondering (waarin iemand ervan af wil of de waarde niet kent)

Marcosan30 wrote:Hasan je kunt ook overdrijven![]()

Klopt wel voor de rest! Ik denk dat ie ergens tussen de 2 en 3 K zou kunnen kosten! En ik krijg wel vaker kasten aangeboden, maar ook niet altijd voor de bodem en zeker geen kasten die er altijd heel mooi uitzien. Ik maak ze altijd mooi

Marcosan30 wrote:Hasan je kunt ook overdrijven![]()
Ja, het is geen zwart/wit ding met die prijzen.. Waarde is evenredig met de vraag. Wie kan er nou een multiboard Naomi gebruiken, en heeft een kast waar dat in past.. En is gek op F355.. Dat zijn er niet veel.
Ik loop al maanden te leuren met een Sega Hikaru PCB met de Nascar ROM erop. Dat is ook geld waard, maar de vraag is gewoon superklein. Ook los verkopen van de ROM leverde tot nu toe niks op.
Maar 2250 voor een technisch en esthetisch goede F355 twin is een prima prijs, imo. En ja, daar ga je hem ook wel weer voor kwijtraken. Misschien niet supersnel in NL, maar zeker wel richting de UK of FR.
Ik ga zaterdag gewoon maar even kijken, waarschijnlijk "verlieft worden" en hem kopen 
Kan ik jullie weer lastig gaan vallen met vragen als "waar kan ik ferratie embleempjes kopen voor op het stuur?" enz......

Kan ik jullie weer lastig gaan vallen met vragen als "waar kan ik ferratie embleempjes kopen voor op het stuur?" enz......

Als je het mij vraagt is de Daytona USA 2 cab die nu in Buy & Sell staat echt een veel interessantere deal dan deze. En nee, dat heeft er niets mee te maken dat ik die cab ken en die van Has is, maar gewoon omdat het een betere value for money en een betere game is.
Ik weet dat alles van de staat afhangt maar ik geloof dat de "geleerde" daar nog niet uit zijn en waarschijnlijk ook niet uit komen 
http://www.monkeysarcades.com/Arcade_Games_s/1.htm

http://www.monkeysarcades.com/Arcade_Games_s/1.htm
http://www.flippermarkt.de/community/forum/showthread.php?t=90188
Dit brengt me nu weer aan het twijfelen hè, deze man loopt al meer dan 2 jaar te leuren met z'n twin sega touring car racer en is hem voor €700,-- nog niet kwijt
ik koop hem wel voor m'n plezier maar als ik hem kwijt wil en €1000 moet inleveren word ik daar niet vrolijk van, ik denk dat de groote van de arcade en het gewicht toch voor veel mensen niet Interesant is misschien kan ik beter een wat kleinere arcade uitzoeken.
Dit brengt me nu weer aan het twijfelen hè, deze man loopt al meer dan 2 jaar te leuren met z'n twin sega touring car racer en is hem voor €700,-- nog niet kwijt

ik koop hem wel voor m'n plezier maar als ik hem kwijt wil en €1000 moet inleveren word ik daar niet vrolijk van, ik denk dat de groote van de arcade en het gewicht toch voor veel mensen niet Interesant is misschien kan ik beter een wat kleinere arcade uitzoeken.
Touring car is niks waard. Slechte game, geen bruikbare kast voor andere games..