Project : Rift Racer

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Project : Rift Racer

Post by Jinxz » Fri Jul 12, 2013 00:09

DLX wrote:Mooi spul Chris.... gelukkig heb je lekker de ruimte om te hobbien :P

Ben benieuwd!


thanks. Van de week maar eens opgeruimd en nu is er inderdaad weer lekker de ruimte :wink:
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Project : Rift Racer

Post by Jinxz » Fri Jul 12, 2013 01:19

Ik kon het niet laten om deze gare poging maar te zien als lesgeld en gewoon door te gaan. Nu dus ook de rechter kant gedaan en die ging 100x beter. De eerste(linker) kant behandelde ik de wrap als een sticker en wreef stukje voor stukje naar de buitenkant. Dat is vrij kansloos want als je het materiaal intens verhit kun je er gewoon hard aan trekken tot over de rand en het zit er perfect op.
Uiteindelijk doe ik 'm een keer compleet overnieuw maar voorlopig laat ik het ff zitten.
Hier de rechter kant:
Image

Image

Image
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Project : Rift Racer

Post by Psykick » Fri Jul 12, 2013 11:36

Je hoeft ook niet alles in één keer perfect te kunnen ;) Goed om te testen idd en ik vind het er nu al helemaal te gek uitzien. Dat wordt kikke straks met al die gare racecabs die op deze manier weer helemaal de shit worden!

Nice work Chris!!
nicke36
Active Level:
Active Level:
Posts: 130
Joined: Sat Feb 23, 2013 16:41

Re: Project : Rift Racer

Post by nicke36 » Fri Jul 12, 2013 11:56

ziet er zeker goed uit,

Niet goedkoop zo'n vinyl den ik?
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Project : Rift Racer

Post by Jinxz » Fri Jul 12, 2013 12:21

Psykick wrote:Je hoeft ook niet alles in één keer perfect te kunnen ;) Goed om te testen idd en ik vind het er nu al helemaal te gek uitzien. Dat wordt kikke straks met al die gare racecabs die op deze manier weer helemaal de shit worden!

Nice work Chris!!


Tnx!
Het hoeft niet ineens perfect, mits het geld kost ;)

Het kost inderdaad wel redelijk wat centen. Zo'n 2-3 euro per 10cm (1,5meter lang). Deze stoel heeft ongeveer 120x90cm nodig. Dus ongeveer 18 tot 27 euro voor een seat.

Hier een foto van de seat waarbij de randjes afgewerkt zijn. Te gruwelijk if you ask me:
Image

Helaas een complete do-over want de andere kant heeft te veel fouten. ondanks dat toch wel nice.
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Project : Rift Racer

Post by beau » Fri Jul 12, 2013 14:11

zeker gruwelijk chris erg cool!!
:D
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: Project : Rift Racer

Post by ElPancho » Fri Jul 12, 2013 16:04

Yep, super mooi :)
Team 15 kHz
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Project : Rift Racer

Post by Jinxz » Fri Jul 12, 2013 21:54

Kon het niet laten om het logo te snijden en te bevestigen ;)

Image
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Project : Rift Racer

Post by beau » Fri Jul 12, 2013 22:34

Het wordt steeds beter en beter
:D
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Project : Rift Racer

Post by Cageman » Sat Jul 13, 2013 20:32

tering, wat vet dit.
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: Project : Rift Racer

Post by Marcosan30 » Sat Jul 13, 2013 21:32

Holy mother of crap,

Jij hebt echt skills gast!! Ga je in de toekomst misschien ook voor forummembers je carbon fiber look aanbieden?
Want dan ben ik zeker geïnteresseerd!
Image
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Project : Rift Racer

Post by Jinxz » Mon Jul 15, 2013 22:26

Marcosan30 wrote:Holy mother of crap,

Jij hebt echt skills gast!! Ga je in de toekomst misschien ook voor forummembers je carbon fiber look aanbieden?
Want dan ben ik zeker geïnteresseerd!


Haha, skills in foto's nemen van de mooie kant ;)
Maar wie weet. Als ik deze tot 100% tevredenheid gewrapped heb kan ik het wel aanbieden.


Gisteren las ik dat Iiyama een directe concurrent van het Asus scherm dat ik wou halen, uit gaat brengen op 16 juli. Dus ik wacht nog even om te kijken wat dat met de prijs doet van beide schermen.
seba
Active Level:
Active Level:
Posts: 47
Joined: Wed Jan 09, 2013 18:57

Re: Project : Rift Racer

Post by seba » Wed Jul 17, 2013 11:35

Heel erg vet. Prijs valt goed mee vind ik, met verven ben je evenveel of meer kwijt (en dan kan je nog geen carbon look hebben)

En op dashboards kan het evt kleine imperfecties (van sigaretten ofzo) verbergen denk ik. Want die kreeg ik er bij mijn sega rally niet helemaal mooi uit. Ik heb uiteindelijk de dashboards ge plasti-dipped. Da's in feite een wrap die je er op spuit.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Project : Rift Racer

Post by Jinxz » Wed Jul 17, 2013 22:12

seba wrote:Heel erg vet. Prijs valt goed mee vind ik, met verven ben je evenveel of meer kwijt (en dan kan je nog geen carbon look hebben)

En op dashboards kan het evt kleine imperfecties (van sigaretten ofzo) verbergen denk ik. Want die kreeg ik er bij mijn sega rally niet helemaal mooi uit. Ik heb uiteindelijk de dashboards ge plasti-dipped. Da's in feite een wrap die je er op spuit.


Klopt, dat was ook mijn beredenering. Het resultaat is zoveel beter dan een verflaagje. Al is een goede ondergrond natuurlijk onmisbaar.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Project : Rift Racer

Post by Jinxz » Wed Jul 17, 2013 22:30

Hier nog wat foto's van de bouw.

De originele verf was gewoon op. Veel krassen en roestplekjes etc. deden me besluiten om het de verf compleet te strippen tot op het metaal, in de grondverf te zetten en net als m'n joysticks in een hoogwaardige mat zwarte verf te zetten.
Originele metalen beugel
Image

Strippen van alle verf lagen
Image

Image


Hier het resultaat van de beugels in mat zwart
Image

Image


Zoals bij vrijwel iedere racer is de versnellingspook de klos ;) Het chroom bladdert eraf en wat dat betreft heb ik dan liever totaal geen chroom. Het is met een scherp mesje eraf gesneden en vervolgens met verschillende 'korrel' opgeschuurt. Hier een foto halverwege het schuurproces:
Image


De onder-kist is natuurlijk een groot deel van de cab en zeker qua verf oppervlak. Hij is uiteindelijk aan alle kanten compleet gestript, opgeschuurd en in de grondverf gezet.
Hier de kale zijkant:
Image


Hier een goed voorbeeld van de 'kleurstelling' van de cab. Mat zwart tegen carbon fiber.
Image


De wielen en stelvoeten waren prima in orde (op 1 stelvoet na) dus die hoefden alleen maar een goede schoonmaakbeurt te krijgen. Illustreerd ook gelijk het resultaat van de verf op de kist.
Image

Image
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Project : Rift Racer

Post by Jinxz » Wed Jul 17, 2013 22:40

Vandaag is de monitor voor de cab besteld. Ik had gewacht op het concurrerende scherm van Iiyama om te kijken wat dat deed met de prijs van het Asus scherm waar ik initieel voor ging. Op 16 juli kwam de officiele release van het scherm en ............. hij wordt niet geleverd in Nederland. Haha. Fock Iiyama dus maar.
De Asus was al een 'proven' scherm dat in vrijwel iedere test en recensie bizar hoog scored.
Sony focused met de PS4 erg op de 60FPS dus als je 60FPS in 3D wilt hebben dan moet je scherm minimaal 120hz ondersteunen. Het Asus scherm dat in de Rift racer zit ondersteund 120hz op 2ms (GtG) en kan op de PC zelfs 144hz weergeven. Smooth as a buttered titty!

Hopelijk komt ie snel ;)


Hier nog even een vergelijking van een test om te zien hoe snel het scherm is en hoeveel ghosting ontstaat bij snelle animatie. De test is afgenomen door een externe reviewer TFT central.
De foto illustreert de kwaliteit van de individuele frames. Links zie je de beste foto en rechts de slechtste:
Het Rift-racer scherm
Image

Concurrerend gaming scherm van Iiyama (hetzelfde paneel maar done by iiyama)
Image

Hoogst haalbare AH-IPS panel van Dell
Image


Het enige nadeel van het scherm is dat de Nvidia vision 2 3D bril niet standaard in het pakket zit. Die is los te koop voor nog eens 125 euro :(
Last edited by Jinxz on Wed Jul 17, 2013 23:16, edited 4 times in total.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Project : Rift Racer

Post by Psykick » Wed Jul 17, 2013 23:04

Nice work Chris! Ziet er echt vet uit. Ik krijg altijd weer zin om te freaken als ik je zo bezig zie!
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Project : Rift Racer

Post by Jinxz » Wed Jul 17, 2013 23:21

Psykick wrote:Nice work Chris! Ziet er echt vet uit. Ik krijg altijd weer zin om te freaken als ik je zo bezig zie!


Haha thanks! Nog een lange weg te gaan ;)
't kost bizar veel tijd maar gaandeweg leer ik de verbeterpunten kennen, vooral qua tijdsbesparing. Als ik de knaken had en een werkplaats met alle tools, zandstraal en spuitinstallatie dan was ik al klaar geweest ;)
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Project : Rift Racer

Post by beau » Thu Jul 18, 2013 07:46

die beugels zijn als nieuw cool hoor
:D
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Project : Rift Racer

Post by Cageman » Thu Jul 18, 2013 08:34

Ja, dit is helemaal super. Waar je de tijd vandaan haalt is me een raadsel, maar ik ben blij dat je de tijd ervoor hebt. Good stuff.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Project : Rift Racer

Post by Jinxz » Thu Jul 18, 2013 11:24

Tnx!
Kreeg vandaag de bevestiging dat het scherm onderweg is. Zodra die binnen is kan er begonnen worden aan de bezel.
User avatar
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:
Posts: 889
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
Location: Den Haag

Re: Project : Rift Racer

Post by Beatmaster-P » Thu Jul 18, 2013 22:16

Wauw ik zie dit nu pas, wtf!

superstrakke shit dit.

nu alleen nog even duimen dat de Oculus ' up to speed is ' ;-)
OIIIIIIIO
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Project : Rift Racer

Post by Jinxz » Thu Jul 18, 2013 23:48

Beatmaster-P wrote:Wauw ik zie dit nu pas, wtf!

superstrakke shit dit.

nu alleen nog even duimen dat de Oculus ' up to speed is ' ;-)


Tnx voor de thumbs up van de race-baas!

Tja ik hou er absoluut niet van om een Alpha of Beta Oculus Rift gebakje te kopen maar ik denk dat er niets anders op zit als ik de Rift racer voor het einde van november wil hebben draaien.
Ik heb ook een vriendelijk verzoekje ingediend bij de makers van Project Cars om deel te mogen nemen aan het testen van de game. De inschrijving was nml. al een tijdje gesloten :(
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Project : Rift Racer

Post by Jinxz » Fri Jul 19, 2013 00:19

De Rift racer "aan knop" zal dezelfde worden die bijvoorbeeld in de Lexus GX460 zit. Is reeds onderweg :
Image

Omdat ie compatible is met PC en PS3 komen er schakelaars op het dash om de individuele systemen aan te zetten. Om vervolgens te zorgen dat ze niet per ongeluk uit gezet worden door een foute beweging worden ze uitgevoerd als "helicopter knoppen" met een beschermkapje.

Image
ckong

Re: Project : Rift Racer

Post by ckong » Fri Jul 19, 2013 06:26

LOL, wat een perfectie man, ongelofelijk bruut en die knoppen met kapje zijn helemaal de shit. Dit wordt echt een geweldige racer. :D
Post Reply