Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
michelze
Active Level:
Active Level:
Posts: 124
Joined: Sat Aug 06, 2011 19:53
Location: Esch Brabant

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by michelze » Mon Sep 16, 2013 19:31

Ik kan en hoef hier denk ik niets meer aan toe te voegen. Het was genieten !

Zelf heel de ochtend plezier gehad en slechts één potje moonpatrol gedaan.
Dat maakte allemaal niets uit, als ik zag hoe er met name door de jeugd ge-gamed werd deed me dat heel erg goed. Het leeft echt, en de games, hoe oud ook bleken enorme aantrekkingskracht te hebben.
Niet vergeten de home consoles en alles wat daar nog meer voor door kan gaan. Zoals de Philips MSX en ik zag zelfs "mijn oude" Atari 800XL :o . En iedereen ging los.
Als oude "game & Watch" liefhebber heb ik ook de vitrines uitgepluisd en Ja, de sessie van Michiel Koch vond ik zeer interessant. (Ga gelijk inschrijven voor het komende boek)

Veel gekletst met enkel goedgezinde en relaxte mensen (waaronder veel Nozomi members).
Voor het gamen kom ik wel naar NGC, naar zulke evenementen ga ik voor "the good feeling"

Ik kan me trouwens geen betere locatie voorstellen als deze met alle mooie motieven en kleurtjes.
Zulke evenementen ga ik maar beter niet meer missen in de toekomst. Het was TOP.
Level42
Active Level:
Active Level:
Posts: 16
Joined: Mon Feb 13, 2012 00:27

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by Level42 » Mon Sep 16, 2013 19:40

vwbabe84 wrote:Ben niet eens in de rij gaan staan voor de after burner. Kan hem toch regelmatig spelen maar was zeker populair. Niemand mijn persoonlijke score zien breken :D Vind het wel super dat jullie hem hebben meegenomen is toch een flinke klus.


Het grappige is dat die juist erg makkelijk rijdt en je hoeft hem niet te tillen (we hadden uiteraard een laadlift op de gehuurde mega-bus). Een flinke upright kast is lastiger op een steekwagen :)
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by Cageman » Mon Sep 16, 2013 19:43

Ja, gek genoeg is dat inderdaad zo. De vorige eigenaar heeft er ook grote transportwielen onder gezet. Het ding is echt heel makkelijk te verplaatsen.

Ik zit nog steeds na te genieten van het event. De donkere arcade met de lichtjes was echt he-le-maal de bom. En inderdaad: die prachtige classics komen dan 1000% tot hun recht. Een genot om te zien!!!
User avatar
vwbabe84
Active Level:
Active Level:
Posts: 138
Joined: Sun Dec 16, 2012 09:49

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by vwbabe84 » Mon Sep 16, 2013 19:43

Heel fijn dat die after burner zo makkelijk rijdt. Het blijft toch een hele klus al die cabs.
ckong

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by ckong » Mon Sep 16, 2013 20:24

Cageman wrote:Ik zit nog steeds na te genieten van het event. De donkere arcade met de lichtjes was echt he-le-maal de bom. En inderdaad: die prachtige classics komen dan 1000% tot hun recht. Een genot om te zien!!!


Dan is het maar goed dat je er vandaag niet was en niet gezien hebt wat wij hebben gezien, namelijk een akelig lege Arcade hal. :cry: :cry: :cry: :cry:

We hebben vandaag de Arcade hal en het Atrium weer complet leeg gehaald. Alle games, klassiek en Candy, zijn weer in bubbelfolie en krimpfolie ingepakt en staan hier en daar in de spelonken van Beeld en Geluid, te wachten tot het transport terug naar de rechtmatige eigenaars dat overigens komende zaterdag plaats gaat vinden (Zucht, weer een lange zware dag).

Dus Nozomi team, houd er a.u.b. rekening mee dat we zaterdagochtend, ruim voor 12 uur, het NGC aan doen om de diverse celebrities terug te brengen. :D :D Meer details volgen nog via PM.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by Psykick » Mon Sep 16, 2013 20:30

Dat is briljant Erik!! Ik heb er 2 namelijk nodig, betere timing kon niet!
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by Ken » Mon Sep 16, 2013 20:34

Erik, neem je dan ook die blauwe bannert mee die bij de cabs stond? Zouden we wel heel gaaf vinden.
User avatar
Gyruss
Active Level:
Active Level:
Posts: 145
Joined: Fri Nov 04, 2011 10:17

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by Gyruss » Mon Sep 16, 2013 20:44

Sure, de nozomi banner incl. houder komt zaterdag jullie kant op..
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by Ken » Mon Sep 16, 2013 20:50

Awesome!!
Muijsch
Active Level:
Active Level:
Posts: 80
Joined: Sun Sep 08, 2013 16:41
Location: Regio Eindhoven, Nederland

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by Muijsch » Wed Sep 18, 2013 09:21

Kicken! Ondanks de afstand vond mijn vriend het niet erg om vanuit de vakantieplek toch naar dit event op zaterdag te kunnen komen! Ik heb genoten van het event, en vooral van R-Type (Ik vraag me af of mijn score van 212,400 het nog heeft kunnen overleven op de 1ste plek)! Ook kicken dat ik nog met sommigen van jullie heb kunnen praten! Hopelijk kan dit op termijn nog een keer dunnetjes over worden gedaan!

Mark -~-
Kanonnen!
ckong

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by ckong » Wed Sep 18, 2013 11:41

Die R-type is mijn board. Ik zal eens kijken wat voor score er op staat.

Maar jongens, willen jullie geloven dat ik nog steeds in een roes leef, dit was zo ongelofelijk geweldig. Mijn hersenpan borrelt over van gevoelens en herinneringen, maar ook van ideën voor de toekomst. Dit was zo, zo.. EPIC!!!!! :P

Godzijdank wordt er nog steeds veel over nagepraat, hier en op DLF, zodat ik nog steeds hartkloppingen krijg van vreugde als ik jullie commentaren lees en jullie foto's zie. Geweldig. En er verschijnen steeds meer Youtube filmpjes van het event! Het mag misschien allemaal een beetje soft klinken, maar als je hier met de rest van het Eurocade team al maanden mee bezig bent er er zo intens naar toe leeft, en het wordt dan zo groots, ja, dan gebeurt er toch wel wat met je. Hoe moet ik hier in godsnaam van afkicken? Ik weet het niet. :?:

Gelukkig zien we zaterdag het NGC team weer, tenminste een paar, en dan kunnen we nog eens lekker napraten. En dan op naar het Nozomi event op 30 november (nog 73 dagen na nu). :D

Grote kans dat het hele Eurocade team aanwezig is, toch, jongens?
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by dexx » Wed Sep 18, 2013 15:20

ckong wrote:Die R-type is mijn board. Ik zal eens kijken wat voor score er op staat.

Maar jongens, willen jullie geloven dat ik nog steeds in een roes leef, dit was zo ongelofelijk geweldig. Mijn hersenpan borrelt over van gevoelens en herinneringen, maar ook van ideën voor de toekomst. Dit was zo, zo.. EPIC!!!!! :P

Godzijdank wordt er nog steeds veel over nagepraat, hier en op DLF, zodat ik nog steeds hartkloppingen krijg van vreugde als ik jullie commentaren lees en jullie foto's zie. Geweldig. En er verschijnen steeds meer Youtube filmpjes van het event! Het mag misschien allemaal een beetje soft klinken, maar als je hier met de rest van het Eurocade team al maanden mee bezig bent er er zo intens naar toe leeft, en het wordt dan zo groots, ja, dan gebeurt er toch wel wat met je. Hoe moet ik hier in godsnaam van afkicken? Ik weet het niet.
:?:

Gelukkig zien we zaterdag het NGC team weer, tenminste een paar, en dan kunnen we nog eens lekker napraten. En dan op naar het Nozomi event op 30 november (nog 73 dagen na nu). :D

Grote kans dat het hele Eurocade team aanwezig is, toch, jongens?


helemaal mee eens, het was echt ontiegelijk gaaf... ;)
User avatar
Gyruss
Active Level:
Active Level:
Posts: 145
Joined: Fri Nov 04, 2011 10:17

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by Gyruss » Thu Sep 19, 2013 13:27

Ik ben weer terug na 2 dagen offline te zijn geweest en mijn hoofd tolt nog steeds na van het afgelopen weekend. Wat een geweldige ervaring! We hadden toen we dit project starten als uitgangspunt om een grote groep mensen kennis te laten maken met onze hobby/passie en dat is zeker gelukt! Niet alleen hebben we ontzettend veel media aandacht gekregen maar beide dagen waren ook nog eens zeer goed bezocht! :)

Bij deze wil ik dan ook iedereen die op wat voor een manier heeft meegewerkt of het event heeft bezocht hartelijk bedanken: Team Eurocade, Nozomi, Retroludix, Magix Buttons, Shadaloo, Martijn Koch (aka Blanka), Ronald Reagan, Belike en alle andere vrijwilligers. THANKS GUYS!!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by dexx » Thu Sep 19, 2013 13:39

graag gedaan, ja.. nogmaals: het was TOP!! door dit ben nu weer helemaal gek op arcade hallen, die boost had ik echt nodig :)
User avatar
Gyruss
Active Level:
Active Level:
Posts: 145
Joined: Fri Nov 04, 2011 10:17

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by Gyruss » Fri Sep 20, 2013 09:06

Image

Image

Image

Image

Image
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by dexx » Fri Sep 20, 2013 20:07

begin nu weer te balen dat het voorbij is :(
User avatar
michelze
Active Level:
Active Level:
Posts: 124
Joined: Sat Aug 06, 2011 19:53
Location: Esch Brabant

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by michelze » Sat Sep 21, 2013 23:44

Hele mooie foto's Gyruss.
ckong

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by ckong » Mon Sep 30, 2013 22:29

Het lijkt al weer zo lang geleden. :roll:

En om toch nog even terug te kunnen kijken en te genieten, zijn hier een paar video reviews:









User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by Da Dude » Tue Oct 01, 2013 10:58

Leuk om te zien, omdat ik er niet bij was
ckong

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by ckong » Tue Oct 01, 2013 11:48

Never mind
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by Jinxz » Tue Oct 01, 2013 22:27

Kan niet wachten op de 2014 editie.
Herrow!

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by Herrow! » Wed Oct 02, 2013 22:27

Heerlijk. Nostalgie. Het geluid van NBA JAM. Genieten!
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by Ken » Thu Oct 03, 2013 11:10

Herrow! wrote:Heerlijk. Nostalgie. Het geluid van NBA JAM. Genieten!


He wie ben jij? Beste avatar ooit! Ooohhhhh Herrroooooooww!!!!
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by Psykick » Thu Oct 03, 2013 19:45

:mrgreen: :mrgreen:

Ken volgens mij ben je het gewoon zelf! Op je verjaardag is je nieuwe alter ego geboren!!
ckong

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by ckong » Sun Oct 06, 2013 22:54

De volgende video van Eurocade 2013 is in eigen beheer door BENG gemaakt, zeer professioneel en indringend. Een beauty, kort maar krachtig.

Post Reply