Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by cthulhu » Sun Sep 15, 2013 16:29

Was weer leuk vandaag. Wel een beetje het idee dat het ietsje minder druk was dan gisteren...scheelde niet veel. Weer een genot om kleine kinderen plezier te hebben met oude spellen (en hun ouders ook overigens). Thanks organisatoren! Het was een geweldig succes (flink wat meer bezoekers dan verwacht he?) en de documentaire van gisteren was amusant.
Weer wat foto's van gisteren:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
sjorspion
Active Level:
Active Level:
Posts: 330
Joined: Wed Oct 12, 2011 14:11
Location: Gelderland

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by sjorspion » Sun Sep 15, 2013 16:37

nice..laat die pics maar komen, heb nog een nieuwe vette RGE FaceBook profielfoto nodig ;)

kan deze nog tegen, moest gelijk aan jou denken.........:P
Image
"SSSSSSEEEEEEEGAAAAA...."
User avatar
vwbabe84
Active Level:
Active Level:
Posts: 138
Joined: Sun Dec 16, 2012 09:49

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by vwbabe84 » Sun Sep 15, 2013 17:42

Met dank aan jinxz een mooie nozomi look voor de cab ;)
Image
Image
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by ruderudie » Sun Sep 15, 2013 17:46

Ook gisteren geweest, echt een erg gaaf event en ook goed (professioneel) opgezet en georganiseerd. Ook nog wat nieuwe forumleden ontmoet, zeer weinig gegamed helaas door de drukte maar toffe dag gehad! Net als Cthulu ook genoten van al die kleine mannen die gewoon lekker op een Commodore 64 los zitten te gaan of Berzerk uitleggen aan hun moeder, top :)!

Hier nog wat foto's, beetje crap kwaliteit maar gaat om het idee:

Trots om een forumlid te zijn!

Image

Ik ben zaterdag trouwens veel aangesproken door mensen die dachten dat ik van de organisatie was. 1x zelfs door een crewmember of ik de Computer Space even wilde checken omdat ie niet goed werkte, dat was wel het toppunt! Ik heb voorgesteld even een felix-hamer-fix te proberen maar dat vond ie geen goed idee.
Image

Hier de verlichting van de arcadehal, die was ook echt fantastisch en ideaal voor het thema. Zoals Pascal zou zeggen: moekookhebbuh!
Image

Soort interview met een dude van Gamekings, was op zich een leuk idee maar was vrij algemeen en niet veel nieuws gehoord.
Image

Kids waren niet weg te slaan uit de SW racer! Vector pret:
Image

Dan nog een presentatie van Martijn Koch over handhelds, dat was wel echt interessant en leuk om bij te wonen. Hij wil een boek gaan schrijven over de "echte" handhelds van ' 71 tot '83 en gaat daar een kickstarter voor proberen. Zag er veelbelovend uit, leuk ook als iemand zo enthousiast over iets kan vertellen waar wij zelf (meeste althans) niet veel mee hebben.
Image


Na afloop van The video craze nog een mooi dankwoord van Level42 en Gyruss, mooi einde van een topdag. Ik zag wel dat de organisatie op zijn tandvlees liep tegen de avond maar jullie hebben er wel erg veel mensen heel blij mee gemaakt, echt iets om trots op te zijn dit! Volgend jaar bij mij thuis ;)!
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by cthulhu » Sun Sep 15, 2013 19:14

ruderudie wrote:Ik zag wel dat de organisatie op zijn tandvlees liep tegen de avond maar jullie hebben er wel erg veel mensen heel blij mee gemaakt, echt iets om trots op te zijn dit! Volgend jaar bij mij thuis ;)!


En dan te bedenken dat ze nóg een dag te gaan hadden...slopend!

Trouwens leuk stukje op Hart van Nederland (wel kort)...was zelfs goed herkenbaar in beeld.
http://www.hartvannederland.nl/archief/2013/late-editie-van-14-september-2013/
User avatar
vwbabe84
Active Level:
Active Level:
Posts: 138
Joined: Sun Dec 16, 2012 09:49

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by vwbabe84 » Sun Sep 15, 2013 20:46

Zoals beloofd mijn nozomi outfit:
Image
Image
Image
User avatar
flay
Active Level:
Active Level:
Posts: 389
Joined: Wed Oct 17, 2012 20:48

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by flay » Sun Sep 15, 2013 21:06

Ik was vandaag ook van de partij en het was fantastisch !!! Veel mensen van het forum ontmoet en het val me echt op dat het allemaal sympathieke mensen zijn met een groot hart voor arcade en games die altijd bereid zijn voor een praatje.

En tussendoor... Gamen Gamen Gamen :D

Mijn oprechte dank aan de organisatoren van dit schitterend evenement :!:
We were the first gamers !
Master Blaster
Active Level:
Active Level:
Posts: 5
Joined: Sat Sep 14, 2013 22:00

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by Master Blaster » Sun Sep 15, 2013 21:42

Was zaterdag langs geweest om te genieten van alle arcade kasten! Ik vond het zeer geslaagd en hoop dat het een terugkerend evenement wordt. Als mijn zoontje iets ouder is neem ik het zeker mee om van al dit moois te genieten!!

Maar nog 1 vraagje, weet iemand het vliegspel heet wat in de Japanse Candy kast zat (die naast de kleine SNK Neo Geo kast)?

Bedankt!!
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by Cageman » Sun Sep 15, 2013 21:53

Master Blaster wrote:Maar nog 1 vraagje, weet iemand het vliegspel heet wat in de Japanse Candy kast zat (die naast de kleine SNK Neo Geo kast)?

Dat was Trigon.

Ik sluit me bij helemaal aan bij de positieve beleving die iedereen heeft gehad, en natuurlijk in het bijzonder als reactie op de post van Beatmaster-P hierboven: We hebben vanuit het NGC substantieel bijgedragen aan dit event door het beschikbaar stellen van de meeste candy's, de Afterburner Deluxe, Daytona USA, Star Wars Racer en de Crisis Zone. Het was fantastisch om te zien dat er letterlijk rijen stonden om op al dat moois te mogen spelen..! En dat vervult ons in ieder geval met heel veel trots!

Het was leuk om 'nieuwe' forumleden te ontmoeten. Kudos dat veel van jullie in een Nozomi shirt/hoodie aanwezig waren. Superleuk gezicht :-)!
User avatar
Anunaki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1156
Joined: Sat Nov 03, 2012 16:04
Location: Spijkenisse

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by Anunaki » Sun Sep 15, 2013 21:59

het was heel vet, het gaf me echt een ongelooflijk goed gevoel om te zien dat er zoveel werd gespeeld op mijn cab

ik zal later nog een uitgebreidere reactie/ verslag posten..... ik ben kapot na dit weekend
ckong

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by ckong » Sun Sep 15, 2013 23:26

Jongens, het was inderdaad een EPIC weekend, fantastisch gewoon. De opkomst was vele malen hoger dan verwacht/gehoopt, missie geslaagd. We weten nog niet hoe en wanneer, maar dit gaat zeker een vervolg krijgen.

Ook de jongens van het Nozomi team bedankt. Totaal waren er ongeveer 50 speelbare arcade games, klassiek, moderner en candy, waarvan Nozomi er belangeloos een stuk of 11 beschikbaar heeft gesteld, een mooie bijdrage. Ook op de 20+ verschillende consoles, beschikbaar gesteld door het Belgische Retroludix, werd veel gespeeld. En vergeet vooral ook niet de privé verzamelaars van klassieke arcade games, die zo bereidwillig waren één of meerdere van hun zeldzame kasten af te staan zodat anderen er van kunnen genieten.

Soms was het speellawaai overweldigend, zoals bij de Konami Bishi Bashi, door Duitse vrienden beschikbaar gesteld en een echte publiekstrekker. Ook de Pac-Man Royale, gereproduceerd (inclusief zelfgeschreven software) door een landgenoot, trok veel spelers.

Maar het echte retro arcade gevoel was te vinden in de arcadehal op de tweede verdieping, waar een combinatie van jaren 90 games, zoals Mortal Kombat (Patrick, bedankt), Afterburner deluxe en Daytona USA en jaren 70 en 80 klassiekers als Asteroids, Space Invaders, Galaga, Robotron en Gyruss ervoor zorgden dat veel bezoekers zich in een Arcade van de jaren tachtig waanden. Niet in het minst vanwege de jaren tachtig muziek, die met name op zondag de sfeer tot een hoogtepunt opvoerde. Het enige dat ontbrak was de rook van sigaretten en de rijen muntjes op de rand van de controlpanel. :D

Veel mensen spraken ons aan om hun bewondering en waardering uit te spreken voor het feit dat we na al die jaren nog zoveel liefde voor die apparaten hebben, en ja, dat geeft best een lekker gevoel.

Het voert hier te ver, en eerlijk gezegd ben ik te uitgeput om nog helder te kunnen denken, maar nogmaals alle bezoekers en participanten van Nozomi bedankt voor jullie komst en voor jullie bijdrage. Of dit nu individueel was, of in een collectief, jullie zijn allemaal even belangrijk geweest voor ons en jullie hebben allemaal een even grote bijdrage geleverd aan het succes.

En als er één ding is wat dit evenement heeft laten zien, dan is het wel dat het retro gamen zeker niet dood is, maar sterker nog, bezig is aan een revival.

Game On!
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by Cageman » Sun Sep 15, 2013 23:36

Amen, brother!
User avatar
lorre001
Active Level:
Active Level:
Posts: 460
Joined: Wed Mar 13, 2013 05:50
Location: Groningen, Netherlands

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by lorre001 » Mon Sep 16, 2013 05:31

het was een prachtig evenement, ik heb me kostelijk vermaakt. heerlijk om weer eens in een arcade te staan en samen te spelen. het mooiste vond ik toch wel die grote hoeveelheid arcadeliefhebbers, dat kom ik helaas te weinig meer tegen.
Image
User avatar
Gyruss
Active Level:
Active Level:
Posts: 145
Joined: Fri Nov 04, 2011 10:17

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by Gyruss » Mon Sep 16, 2013 07:05

Damn, guys.. wat een weekend! :shock: :shock: We hadden nooit verwacht zoveel bezoekers te mogen ontvangen. :D :D

Ook ik zal hier nog uitgebreid op terugkomen, maar bij deze wil ik het Nozomi Game Center alvast hartelijk bedanken voor hun input, hulp en natuurlijk voor het leveren van een fantastische collectie games!!! Maar ook andere Nozomi leden zoals Johan, Patrick, en Chris hebben een geweldige bijdrage geleverd aan het evenement.

En uiteraard wil ik ook alle leden die ons vereerd hebben met een bezoek bedanken, zo vet om zoveel bekende gezichten te zien rondlopen..
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by Marcosan30 » Mon Sep 16, 2013 07:16

Het evenement bracht echt het 'arcadegevoel' weer even terug en dat is voor mij;
Samen arcadegames spelen!! vooral mortal kombat en street fighter deden dat voor mij (winnaar blijft zitten ='epic' :D )

Echt alle complimenten aan iedereen die het evenement heeft (mede)georganiseerd!

Terugweg was ook lachen;
Alex (asure) had van hasan een aantal dozen met PCB's meegekregen.
We hadden geen kind meer aan hem op de terugweg en hoorden alleen af en toe een titel van een arcadegame langs komen zoals operation wolf of gals panic :D

Hasan nog bedankt daarvoor :)
Last edited by Marcosan30 on Mon Sep 16, 2013 19:15, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by Jinxz » Mon Sep 16, 2013 07:55

Wat een weekend! Op zondag thuis gekomen en aan 1 ruk door 12 uur geslapen ;)

Het was geweldig om te zien dat er zoveel fun werd beleefd aan alles wat we als community en individu verzameld hebben.
De Donkey Kong wedstrijd heeft volgens mij geen seconde stil gestaan. Permanent 5 man minimaal in de rij. Super leuk om te zien.

Wat me ook erg opviel is dat ik oneindig veel mensen aan m'n booth heb gehad die bezig waren met een arcade project. Of het nu een 'mame bouwen' was of een complete scratch build Donkey Kong, retro arcade leeft echt op elk niveau.

De verkoop ging goed en zo had ik na letterlijk de 1e klant al door dat ik meer Pacman arcade cab snoepje had moeten inkopen. Hij kocht nml. 12 stuks in 1x en was gelijk door de helft van m'n pacman cabs heen. Maarja een pacman in MINT condition voor 2,95 :) :)

Props voor ieder de een cab had meegenomen en een dikke props voor iedereen die deel uit maakte van de goed geoliede organisatie!!
User avatar
Mart
Active Level:
Active Level:
Posts: 498
Joined: Mon Mar 23, 2009 09:21

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by Mart » Mon Sep 16, 2013 08:26

En de After Burner van Cagerman het hoogtepunte :D
http://www.gamed.nl/view/107879
User avatar
vwbabe84
Active Level:
Active Level:
Posts: 138
Joined: Sun Dec 16, 2012 09:49

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by vwbabe84 » Mon Sep 16, 2013 08:56

Ben niet eens in de rij gaan staan voor de after burner. Kan hem toch regelmatig spelen maar was zeker populair. Niemand mijn persoonlijke score zien breken :D Vind het wel super dat jullie hem hebben meegenomen is toch een flinke klus.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by Jinxz » Mon Sep 16, 2013 09:15

Ik was speciaal in de rij gaan staan voor een potje Daytona. M'n tegenstander was een kereltje van 10 dus ik heb de timer maar laten gaan voordat ik op start drukte. Beide dus single player gestart. Toen snel start gedrukt en door het menu gewerkt zodat het net leek alsof we tegen elkaar speelden ;)
Leuk om dan achteraf te horen "dat heb je vaker gespeeld" ;)
User avatar
Aleste
Active Level:
Active Level:
Posts: 250
Joined: Thu Aug 20, 2009 13:29

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by Aleste » Mon Sep 16, 2013 09:48

Echt mooi man al die cabs (en consoles) bij elkaar en de levendige community en interesse.

Geweldig dat retro en arcade bij jong en oud zoveel losmaakt. Alleen maar blije gezichten en herinneringen naar 'vroegah'.

Top organisatie ook en super dat zoveel mensen hun cabs ter beschikking hadden gesteld.
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by dexx » Mon Sep 16, 2013 09:55

het was awesome :) 2 dagen geweest.. heb er geen woorden meer voor.. en nu heb ik hoofdpijn :P
User avatar
vwbabe84
Active Level:
Active Level:
Posts: 138
Joined: Sun Dec 16, 2012 09:49

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by vwbabe84 » Mon Sep 16, 2013 11:33

Jinxz wrote:Ik was speciaal in de rij gaan staan voor een potje Daytona. M'n tegenstander was een kereltje van 10 dus ik heb de timer maar laten gaan voordat ik op start drukte. Beide dus single player gestart. Toen snel start gedrukt en door het menu gewerkt zodat het net leek alsof we tegen elkaar speelden ;)
Leuk om dan achteraf te horen "dat heb je vaker gespeeld" ;)

:D Was toch je eerste potje daytona ooit ;)
Ik was star wars aan het spelen kwam er een gozer meekijken vond dat ik het best goed was.
Daarna zag ik hem in de rij voor after burner gelijk opgeschept wat mijn highscore is ;) met 1 credit daar kon hij niet tegen op en was jaloers dat ik die kast regelmatig tot mijn beschiking heb. :lol:
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by Psykick » Mon Sep 16, 2013 11:47

Nou na een hele drukke 2 weken, waar er voor mij persoonlijk ook een hele hoop is gebeurd en ik mijn gezin bijna niet eens heb gezien, zijn deze wel afgesloten met een fantastisch event! Helaas kon ik er zondag niet zijn, want de duty en zaken voor het NGC gingen gewoon nog stiekem door en kon ik helaas niet verplaatsen.

Had er dus de laatste dag ook nog heel graag bij willen zijn, want tenslotte maken we dit niet al te vaak mee, maar wie weet komt daar in de toekomst op de één of andere manier verandering in.

Je ziet dus hoe heftig de organisatie is van zo'n event, waar je hoe dan ook afhankelijk bent van mensen die hun cabs daarheen moeten zeulen en je voor maar 2 dagen een hele arcade op poten moet zien te krijgen. Respect voor het hele team die dit uiteindelijk voor elkaar heeft gekregen.

Ik wil ook nog mijn waardering en respect uiten naar de jongens die wat minder op de voorgrond fungeren, maar een net zo belangrijke rol hebben als Ckong en Gyruss. Dat zijn voor mij namelijk ook natuurlijk RobinHolland, André Huijdts en Etienne van het Eurocade team die er ook voor hebben gezorgd dat alles blijft draaien en de hele toko er zo bij stond! Petje af jongens! Ckong en Gyruss zonder meer natuurlijk, maar dat is ondertussen wel bij iedereen bekend, het is en blijft een teameffort, dus een grote pluim naar het hele Eurocade team!!

Op naar een volgend event :))
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by cthulhu » Mon Sep 16, 2013 16:06

Cageman wrote:Dat was Trigon.


Overigens samen met R-Type, m'n favoriet voor afgelopen weekend.
Level42
Active Level:
Active Level:
Posts: 16
Joined: Mon Feb 13, 2012 00:27

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by Level42 » Mon Sep 16, 2013 19:09

Beatmaster-P wrote:Inderdaad, wat een animo zeg, beide dagen ramvol, maar bovenal TROTS om te zien dat de Arcade showstoppers overduidelijk van Nozomi kwamen!

Suoercool waren de constante rijen bij de grote machines o.a: Afterburner, Star Wars Racer, Daytona twin etcetc welke vanuit Nozomi en Nozomi leden beschikbaar zijn gesteld!

Ook waren de japanse Candy Cabs op de begane grond constant bezet!

Kudo's ook aan iedereen die hieraan heeft meegewerkt en die aanwezig was, het waren 2 topdagen!


Leuk man, maar de echte classics hebben ook geen van allen maar een minuutje stilgestaan hoor, die rijen voor die grote automaten komen alleen maar omdat de play-time daarop veel langer is, of omdat het veel makkelijker is er lang op te spelen....(en die verdomde continues) ;) ;) ;) ;)

Zonder dollen: ik denk dat Eurocade en Nozomi elkaar perfect hebben aangevuld op RGE. De chronologische volgorde ging vrijwel naadloos in elkaar over dus dat was helemaal top :)

Daarom heel veel dank aan NGC voor het beschikbaar stellen van de kasten !!!! Alle elementen versterkten het evenement en zonder 1 ervan was het veel en veel minder geweest.

Ik hoop dan ook zeker dat er in de toekomst in wat voor vorm dan ook weer zo'n goede samenwerking mogelijk zal zijn ! :)

En Psykick thanks !!!, wanneer maak je weer hamburgers, want daar alleen al kom ik voor naar Zoetermeer ;) ;) ;)
Post Reply