hyperspin software en cabinet bouwen

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
Martijnoss

hyperspin software en cabinet bouwen

Post by Martijnoss » Fri Apr 05, 2013 19:09

yeah mijn account is geactiveerd.

allereerst een kleine voorstelling
ik heet martijn ben morgen 30 jaar jong en ben woonachtig in oss.

Ik ga mijn eerste arcadekast bouwen maar ik loop tegen wat dingen aan.

ik heb bv een tekening gevonden op het internet met maten van het kabinet maar niet echt duidelijk.
dus is er hier iemand die tekeningen heeft of ervaring heeft met kasten bouwen en wil het voor mij of met mij maken uiteraard tegen vergoeding.

ook loop ik nu al tegen softwareproblemen aan.

ik wil hyperspin gaan draaien en nu had ik op usenet een post gevonden van 99 gb en ik krijg hyperspin wel draaiend maar hij start de games niet op.
dus mijn vraag is of er hier iemand kent die complete schijven of images verkoopt.
op marktplaats stond er een maar was net te laat helaas. dat was een schijf met 85 systemen.

dus zou ook iemand me daar mee willen helpen uiteraard tegen een normale vergoeding.

intussen ga ik verder zoeken op internet en ga dit forum helemaal uitpluizen.

alvast bedankt voor eventuele reacties.
flay
Active Level:
Active Level:

Re: hyperspin software en cabinet bouwen

Post by flay » Fri Apr 05, 2013 21:54

Hey Martijn,

Ik ben ook nog behoorlijk nieuw op het forum maar wil je toch welkom heten.

Is er een bepaalde reden waarom je zelf een kabinet wil maken? Als je zelf een kabinet maakt kom je op het einde van de rit meestal kwa kostprijs hetzelfde of soms hoger uit dan dat je een kabinet zou kopen en aanpassen om hyperspin te draaien.

De meeste mensen die zelf een kabinet maken willen een specifieke (zeldzame) kabinet.

Het nadeel van een Hyperspin te downloaden van 99gb is dat alles al ingesteld staat door de persoon die hem heeft gemaakt.
Misschien is het beter om met een nieuwe Hyperspin te starten om zo het programma te leren kennen. Eens wanneer je weet waarop je allemaal moet letten kan je verderbouwen op de versie van 99 gb.
We were the first gamers !
P-Nut
Active Level:
Active Level:

Post by P-Nut » Wed Apr 10, 2013 12:14

rekening houden met de zwaarte van zelfbouw arcadekast is ook belangrijk. Stel je moet dat massieve dingen vervoeren de trap op of af? Dus houd er rekening mee met het maken van de kast!

Verder is hyperspin vooral de directory paths nalopen. 1) Locatie rom bestanden 2) Locatie emulatoren

Wat ik een nadeel vind van die uberbrute hyperspins is dat er ongelovelijk veel troep tussen staat.
Martijnoss

Post by Martijnoss » Thu Apr 11, 2013 23:54

Ik snap het van het kabinet inderdaad kwa gewicht etc

Inmiddels heb ik besloten om een cabinet te kopen en heb er twee op het ook.
Een street fighter en een zelfvouw, staan op marktplaats.

De een heeft een voordeel dat er alles op en aan zit maar het meubel is niet echt mooi want dat is een zelfvouw.
Een ander nadeel is de prijs 1500 euro.

Het street fighter cabinet zou ik alles nog aan moeten sluiten. (Wel een leuk werkje)Alleen die beste man regeerd nog niet op mijn mail.

Dus het is even afwachten.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Thu Apr 11, 2013 23:55

1500 euro voor een woody is altijd te veel. Zeker als het een MAME/HS setup is. Dat is gewoon diefstal.
DLX

Post by DLX » Fri Apr 12, 2013 07:43

Martijnsoss; als ik jou was zou ik afstappen van die zelfbouw meuk. Kijk je moet het allemaal zelf weten, maar je kan beter een echte woody als een Midway kast nemen, dan die hakkie takkie zelfbouw shit.

Of een candy, maar goed.... het is jouw keuze.
Martijnoss

Post by Martijnoss » Fri Apr 12, 2013 12:56

Ik snap wat je bedoelt maar ja hoe kom ik anders aan een mooie Woody cabinet voor een schappelijke prijs.
Het voordeel van die zelfbouw kasten dat alles er al in zit en ik dus niet hoef te gaan boren etc etc.
DLX

Post by DLX » Fri Apr 12, 2013 13:09

Volgens mij betaal je minder voor een originele, dan voor die zelfbouw kasten die jij aandraagt.

Ik heb zelf een Killer Instinct 2 kast gehad, met 6 buttons per speler. Het enigste wat je hoeft te doen is een PC met soft15k en een J-Pac er in te hangen. En als je echt lui bent, dan pak bijvoorbeeld een Blue Elf (multi PCB) ofzo en dan ben je klaar.

Ik heb nog nooit hoeven boren :) Plus je hebt gewoon een echte 15k monitor en kwaliteit + iets wat redelijk waarde vast is.
Anunaki
Active Level:
Active Level:

Post by Anunaki » Fri Apr 12, 2013 13:14

er staan echt heel vaak houten kasten op MP, soms hele mooie dure , soms hele lelijke goedkope en alles er tussenin
Martijnoss

Post by Martijnoss » Fri Apr 12, 2013 13:24

Ik zal zo silverball in Vorstenbosch eens bellen en kijken of ik terecht kan om te kijken wat hij heeft staan.

Is 6 knoppen genoeg aangezien PS2 enzo natuurlijk 8 knoppen gebruikt.

Mvg

Ps ngc is bij den haag in de buurt klopt dat.
sombetzki
Active Level:
Active Level:

Post by sombetzki » Fri Apr 12, 2013 13:38

Zou eerder marktaplaats in de gaten gaan houden als ik jou was.
Heb voor mijn woody destijds 50 euro betaald. Was een lege kast, maar monitor erin, pc erin en een oud toetsenbord gestript voor de keyboard matrix en die aangesloten op de joysticks en knoppen.

Draaide perfect hyperspin op en hoefde ook niks te boren.

Haastige spoed is zelden goed hè!
Martijnoss

Post by Martijnoss » Fri Apr 12, 2013 14:44

ja klopt maar op marktplaats omen vaak die oude barrels op te staan, ik heb het liefste gewoon meteen een nette kast met mooie graphics.
dan maar iets meer geld kwijt.
Post Reply