Kung Fu Master screen issue

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
Sphere
Active Level:
Active Level:

Kung Fu Master screen issue

Post by Sphere » Wed Mar 13, 2013 21:00

Guys,

Tijdje terug had ik een doosje PCBs gekocht en daarin vond ik een originele Kung Fu Master met een jamma extention kabel. Nu heb ik de PCB aangesloten op de cab maar toen kreeg ik een groen scherm. Althans een beetje een zwart/groenig egaal scherm. Geen geluid, geen graphics, helemaal niets anders dan dat. Ik ben alle dipswitches langs gelopen en opgezet zoals het instructie boekje voorschrijft, niets. In test modus, niets.

Gecontroleerd of hij soms -5v nodig heeft maar dat is niet nodig. Wellicht moet ik de extention jamma kabel eens doorlopen of hij goed gewired is maar misschien mis ik wat simpels?

Heeft iemand dit al eens meegemaakt of heeft iemand een helder idee wat dit zou kunnen zijn?

Groet,

Pieter
Cageman
Active Level:
Active Level:

Re: Kung Fu Master screen issue

Post by Cageman » Wed Mar 13, 2013 22:04

Sphere wrote:Heeft iemand dit al eens meegemaakt of heeft iemand een helder idee wat dit zou kunnen zijn?

No offense, maar ik moest hier enorm om lachen :mrgreen:

Welkom in de arcade hobby. Je hebt waarschijnlijk te maken met een PCB die gewoon kuren vertoont/defect is. Ik heb hier een paar dozen staan met tientallen PCB's met gelijkwaardige verschijnselen die nog een keer moeten worden gerepareerd.

Problemen kunnen in alle hoeken en gaten zitten. Begin maar vast met schoonmaken, vooral van de losse IC's (die op voetjes staan). Best kans dat de PCB het anders/beter doet als hij een keertje goed onder handen is genomen.
Sphere
Active Level:
Active Level:

Re: Kung Fu Master screen issue

Post by Sphere » Wed Mar 13, 2013 22:29

None taken, ik ben ook lerende en misschien naief te denken dat iemand dat al eens heeft meegemaakt of gewoon slim om het toch maar te vragen om niet het wiel opnieuw te hoeven uitvinden.

In principe heb ik de PCB zo in de connector geknald zonder schoon te maken dus dat kan ik inderdaad nog wel ff doen. Verder zal ik eens proberen alle connectoren los te koppelen en ook schoon te maken. Wie weet :)
Post Reply