Indiana Jones barnraid

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Indiana Jones barnraid

Post by Jinxz » Thu Feb 28, 2013 22:10

Ik was vandaag op een geheime locatie ;) en kwam o.a. deze parel tegen.

Sega Space Tactics.

Nog nooit van gehoord maar ondertussen heb ik een boel info gevonden over de cab incl. handleiding etc.
De cab heeft een 45graden spiegel met een scherm eronder. Het scherm en de spiegel schijnen in een systeem te zitten waarbij het over 2 assen kan bewegen. Het gevolg is dat je een soort 3D effect krijgt.



De cockpit zelf heeft allerlei metertjes en lampjes die werken op basis van de ingame informatie zoals energie en het weergeven van de rondes.
De cab is gigantisch groot.

Image

Image


Kent iemand deze cab? Of heeft iemand deze toevallig ooit in z'n collectie gehad?
Last edited by Jinxz on Sun Mar 02, 2014 20:24, edited 1 time in total.
User avatar
Sphere
Active Level:
Active Level:
Posts: 795
Joined: Mon Sep 24, 2012 23:30
Location: Zoetermeer
Contact:

Re: Iemand deze Sega Cockpit cab wel eens gezien?

Post by Sphere » Thu Feb 28, 2013 22:22

Het lijkt wel of iemand die cab achteruit door een pui heeft gereden :mrgreen:

Nog nooit gezien die cab.. is het zo'n groot bakbeest als hij lijkt of valt het wel mee?
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Iemand deze Sega Cockpit cab wel eens gezien?

Post by Cageman » Thu Feb 28, 2013 22:24

Toffe find! Nee, ik ken deze niet, maar het ziet eruit als iets dat gewoon in ere MOET worden hersteld. Gotta love these Sega dedicated cabs!

:-)
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Iemand deze Sega Cockpit cab wel eens gezien?

Post by Jinxz » Thu Feb 28, 2013 23:09

Sphere wrote:Het lijkt wel of iemand die cab achteruit door een pui heeft gereden :mrgreen:

Nog nooit gezien die cab.. is het zo'n groot bakbeest als hij lijkt of valt het wel mee?


Het ding is echt gigantisch. Hij is 77cm breed, 157cm hoog en 171cm lang :)


Cageman wrote:Toffe find! Nee, ik ken deze niet, maar het ziet eruit als iets dat gewoon in ere MOET worden hersteld. Gotta love these Sega dedicated cabs!

:-)


Thanks. Ik zal de foto's die ik heb gemaakt binnenkort eens posten... Ik heb dit nog nooit gezien. Verstopt in een doodnormale woonwijk, een loods van 2000m2 die van voor naar achter tot aan het plafond gevuld is met cabs. Helaas voor het grootste deel gokkasten maar d'r staan ook een SHITLOAD aan pinballs (o.a. Twilight zone) , jukeboxen (o.a. Whirlizers, Rock Ola) , photoplays, snooker tafels etc. etc.
De loods is (grotendeels) al 20jaar niet open geweest en sommige delen van de loods heeft waterschade. D'r is zelfs een ruimte waar de kerel die me begeleide nog nooit iets heeft gezien omdat er geen licht was. Gelukkig heeft m'n Galaxy S3 een bizar sterke LED lamp dus toen ik 'm aan deed bleek er een Rolls royce uit 1930 (ofzo) te staan, een Amerikaanse Willy leger jeep, een vage sportwagen etc. etc.
Van de oude mechanische pinballs waren er zo veel dat ze gewoon als legostenen kruislings waren opgestapeld tot wel 4 meter hoog :shock:

Voelde me gewoon Indiana Jones daaro :mrgreen:
Last edited by Jinxz on Fri Mar 01, 2013 00:19, edited 1 time in total.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Iemand deze Sega Cockpit cab wel eens gezien?

Post by Cageman » Thu Feb 28, 2013 23:27

Jinxz wrote:Het ding is echt gigantisch. Hij is 77cm breed, 157cm hoog en 171cm lang :)

Dat zijn dezelfde afmetingen als een normale sega driver zoals Scud race :-) I kid you not.

Maar wat een gaaf verhaal weer! Ben wel benieuwd wat je er nog meer op de gevoelige plaat heb vastgelegd :D
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Iemand deze Sega Cockpit cab wel eens gezien?

Post by Jinxz » Fri Mar 01, 2013 00:10

Cageman wrote:
Jinxz wrote:Het ding is echt gigantisch. Hij is 77cm breed, 157cm hoog en 171cm lang :)

Dat zijn dezelfde afmetingen als een normale sega driver zoals Scud race :-) I kid you not.

Maar wat een gaaf verhaal weer! Ben wel benieuwd wat je er nog meer op de gevoelige plaat heb vastgelegd :D


Deze lijkt zo kolossaal omdat ie geen open structuur heeft als een scudrace. Maar damn ik wist niet dat die ook zo groot zijn.

Dit soort shit leef ik voor ;)
Ik zit gewoon op de foto's wat te neuzen en kom gewoon een Coca cola Vendo 110 tegen die ik niet eens IRL had gezien ;) Wordt een duur lijstje :(
ckong

Re: Iemand deze Sega Cockpit cab wel eens gezien?

Post by ckong » Fri Mar 01, 2013 09:14

Gaaf verhaal zeg. Moet een geweldig gevoel zijn, zo´n ontdekkingsreis. Alsof je terug in de tijd stapt. Vergeet inderdaad niet veel foto´s te posten als de tijd daar is.

En oh ja, als je nog een leuke klassieke cab tegenkomt, behalve deze Sega dan, laat het me weten. :? :D Je weet nooit of er nog een holy grail vsn mij tussen zit (hoewel ik wel zo ongeveer heb wat ik hebben wil).
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: Iemand deze Sega Cockpit cab wel eens gezien?

Post by d » Fri Mar 01, 2013 09:54

Wow, vette find. Ik ga deze topic in de gaten houden. More pics plz.
DLX

Re: Iemand deze Sega Cockpit cab wel eens gezien?

Post by DLX » Fri Mar 01, 2013 10:09

Lol... space shuttle geland in jinxz zen garage :P
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Iemand deze Sega Cockpit cab wel eens gezien?

Post by Jinxz » Fri Mar 01, 2013 11:15

DLX wrote:Lol... space shuttle geland in jinxz zen garage :P


Haha damn ja, je had m'n garage gezien en kan een goede vergelijking trekken ;)



Ik zal af en toe een fotootje lekken. Hier eentje van de ruimte die al 20 jaar geen licht maar had gezien. Het laatste licht dat het zag was wanneer het dak 20 jaar geleden instortte en vervangen werd. Het is een oude Willy jeep. Niet arcade related maar ik moet het natuurlijk spannend houden ;)

Image
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: Iemand deze Sega Cockpit cab wel eens gezien?

Post by sombetzki » Fri Mar 01, 2013 11:32

Vette shit man... echt een jongensdroom om zoiets te ontdekken... Hoe ben je dit op het spoor gekomen? Per toeval? En please, meer foto's :D
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Iemand deze Sega Cockpit cab wel eens gezien?

Post by Jinxz » Fri Mar 01, 2013 12:50

studentzki wrote:Vette shit man... echt een jongensdroom om zoiets te ontdekken... Hoe ben je dit op het spoor gekomen? Per toeval? En please, meer foto's :D


Het is een verhaal van bizar toeval, quote500 riches, erfenissen en helaas een boel leed. Misschien moet ik t.z.t. het hele verhaal eens posten. Eerst maar eens proberen de goodies uberhaubt in me bezit te krijgen.
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: Iemand deze Sega Cockpit cab wel eens gezien?

Post by sombetzki » Fri Mar 01, 2013 13:04

Inderdaad... Heb je veel op het oog?
Succes in ieder geval!
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Iemand deze Sega Cockpit cab wel eens gezien?

Post by Jinxz » Fri Mar 01, 2013 13:34

Het is inderdaad een behoorlijke lijst geworden :mrgreen:
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: Iemand deze Sega Cockpit cab wel eens gezien?

Post by sombetzki » Mon Mar 11, 2013 19:53

Update? Ben erg nieuwsgierig ;)
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Iemand deze Sega Cockpit cab wel eens gezien?

Post by Jinxz » Tue Mar 12, 2013 10:14

studentzki wrote:Update? Ben erg nieuwsgierig ;)


Ik heb een bod uitgebracht en bel ze vandaag ff op om te kijken of ze akkoord gaan. Zoja, dan moet ik het gezin het huis uit zetten om plaats te maken ;)
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Iemand deze Sega Cockpit cab wel eens gezien?

Post by Da Dude » Tue Mar 12, 2013 10:21

begrijpen ze vast. wil ik de jeep
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Iemand deze Sega Cockpit cab wel eens gezien?

Post by Jinxz » Wed Mar 13, 2013 01:41

Zow het heeft vandaag een hele positieve wending gekregen en de deal is bijna rond. Het kost nog wel ff tijd i.v.m. een vakantie maar de 25e maart ben ik daar weer en bespreek ff de details. Daarna zal het snel gaan.

Hier nog wat plaatjes om de verschillen van de ruimtes aan te geven waar stuff staat.
Dit is een Atari Jupiter Rubis II Jukebox in een van de slechtste ruimtes. 20 jaar staat ie al stil. Zonde aangezien ie 20 jaar geleden op dezelfde plek stond en in een prima staat verkeerde :(
Image

Terwijl deze Wurlitzer iets verderop staat in een donkere droge ruimte :
Image

Ondertussen nog een Elevator Action PCB gevonden op de foto's ;)
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Re: Iemand deze Sega Cockpit cab wel eens gezien?

Post by dexx » Mon Apr 08, 2013 19:54

dit is gaaf.. space tactics is wel een ontiegelijke classic (1980).. waar staat ie precies?
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Iemand deze Sega Cockpit cab wel eens gezien?

Post by Jinxz » Wed Apr 17, 2013 21:25

dexx wrote:dit is gaaf.. space tactics is wel een ontiegelijke classic (1980).. waar staat ie precies?


De locatie hou ik voorlopig nog voor mezelf.De deal is nogsteeds in onderhandeling. Vandaag sprak ik ze nog met de conclusie dat het nog wel even kan duren.
Ik ging er vanuit dat het wel ff duurde aangezien het om meer dan 20 cabs/pins gaat. Helaas lijkt dat te kloppen :)
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Re: Iemand deze Sega Cockpit cab wel eens gezien?

Post by dexx » Thu Apr 18, 2013 09:14

Ok, das cool ;-) ik hoop dat de deal doorgaat, straks zit er nog een ander uniek spel tussen.
User avatar
Sphere
Active Level:
Active Level:
Posts: 795
Joined: Mon Sep 24, 2012 23:30
Location: Zoetermeer
Contact:

Re: Iemand deze Sega Cockpit cab wel eens gezien?

Post by Sphere » Tue Oct 15, 2013 11:50

Chris, heb jij hier toevallig nog nieuws over? Ben wel benieuwd namelijk :D
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Iemand deze Sega Cockpit cab wel eens gezien?

Post by Jinxz » Tue Oct 15, 2013 12:48

Sphere wrote:Chris, heb jij hier toevallig nog nieuws over? Ben wel benieuwd namelijk :D


Haha niet erg veel nieuws. De tussenpersoon met wie ik contact heb is een zakelijke relatie van de eigenaar. Tussen hun is een gigantische ruzie ontstaan waardoor niks bespreekbaar is tussen hen.
Ik had een sloot geld gereserveerd om de loods deels leeg te kopen maar heb gezien de stagnatie tussen hun het geld even verschoven naar de container uit Japan. Dat bedrag is ondertussen weer terug dus ik kan nu weer met voorzichtigheid proberen het gesprek aan te gaan.

Het laatste dat ik vernam is dat de loods na 2 jaar (vanaf het moment dat ik daar was) leeg moest dus het feit dat het er nu nog staat en de deadline dichterbij komt geeft misschien wat onderhandelingskracht.

To be continued.

*heb zojuist een email gestuurd* I'll keep you posted.
User avatar
Sphere
Active Level:
Active Level:
Posts: 795
Joined: Mon Sep 24, 2012 23:30
Location: Zoetermeer
Contact:

Re: Iemand deze Sega Cockpit cab wel eens gezien?

Post by Sphere » Tue Oct 15, 2013 13:37

Lachuh! :D Ben benieuwd.
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: Iemand deze Sega Cockpit cab wel eens gezien?

Post by Marcosan30 » Tue Oct 15, 2013 18:50

Jinxz wrote:
Sphere wrote:Chris, heb jij hier toevallig nog nieuws over? Ben wel benieuwd namelijk :D


Haha niet erg veel nieuws. De tussenpersoon met wie ik contact heb is een zakelijke relatie van de eigenaar. Tussen hun is een gigantische ruzie ontstaan waardoor niks bespreekbaar is tussen hen.
Ik had een sloot geld gereserveerd om de loods deels leeg te kopen maar heb gezien de stagnatie tussen hun het geld even verschoven naar de container uit Japan. Dat bedrag is ondertussen weer terug dus ik kan nu weer met voorzichtigheid proberen het gesprek aan te gaan.

Het laatste dat ik vernam is dat de loods na 2 jaar (vanaf het moment dat ik daar was) leeg moest dus het feit dat het er nu nog staat en de deadline dichterbij komt geeft misschien wat onderhandelingskracht.

To be continued.

*heb zojuist een email gestuurd* I'll keep you posted.


He Chris als je nog een psycholoog zoekt voor deze twee, i am your man :wink:
Maar even on topic: dit lijkt wel zo'n Egyptische documentaire op national geographic channel
Ben benieuwd welke schatten je nog meer vind. Als ik moet helpen scheppen, ben ik daar ook toe bereid. :D
Image
Post Reply