het klonk zo mooi...Multi-sytem joystick....dit zat er in....

Geweldige ergonomie in de button-layout, voor mensen met 4 even lange vingers

En een joystick waarmee je iemand zijn kop kan inslaan als je naar links wilt....over stroeve zware slag gesproken...
Maar wel 'echte' microswitches...

Ik heb er 1x Streetfighter mee proberen te spelen, maar voor iedere hadouken voelde het als of ik aan een vrachtwagen stuur moest draaien. Dat ging hem dus niet worden.
Gelukkig was ik niet de enige die dat dacht

http://forums.penny-arcade.com/discussion/153149/the-best-arcade-stick-ive-ever-purchased-cost-me-100
Eigenlijk is dus het 'hart' van deze handige joystick dat grijze kastje..
Via Jinx een lege arcade stick body gevonden met een joystick erin (chill

Niet de beste maar wel veeeeel beter dan de originele joystick en nog wat buttons bij hem besteld.
Aangezien de buttons via een printplaat vast zaten kon ik met die oude niks meer.
draadjes volgen om de pin-aansluiting voor de db15 te weten te komen...

De rest was "zo" gedaan..
Buttons labelen.
Het meeste zal ik er op mijn retron3 (Snes) en Megadrive spelen
Dus buttons mega drive gelabeld en de kleuren zijn voor de snes buttons.

DB15 stekkertje plaatsen.

Netjes de draden met quickconnectors maken, zodat ik altijd makkelijk de buttons layout kan veranderen/vervangen.

Draadjes solderen..

En de zooi aansluiten...

Klaar...

Het enige wat er nu aan de buitenkant veranderd is is dit.

-----
Na een avond gamen toch de buttons layout aangepast...

Ik was eerst bang dat ik de hele tijd per ongeluk op start zou drukken...
maar als ik de arcade stick relax op mijn schoot heb dan zit je pols toch in een beetje rare hoek.
Dat is met deze buttons layout beter...

Hier zie je ook hoe joystick is aangesloten aan het 'wonderkastje' vanuit hier kan ik dus kabels aansluiten die naar de Megadrive/Snes/NeoGeo/PCengine etc. gaan.
Waarom?
- deze buttons layout? Aangezien ik het meeste ermee op mijn Megadrive game, wil ik de orginele button layout hebben. Dit heeft gevolgen voor de buttons layout van de andere systemen aangezien het signaal pas geschakeld wordt in het kastje.
- Heb ik die bovenste 4 knopjes vastgelijmd? Dat is mooier dan 4 lege gaten.
- Had je daar geen knoppen van kunnen maken? Had gekund maar dat was veel meer werk geweest gezien die knopjes op een printplaatje leunden.
Tot zo ver deze klussen met kijkers weer!