EUROCADE 2013 - 14 en 15 september - Hilversum

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: EUROCADE 2013 - 14 en 15 september - Hilversum

Post by ElPancho » Sun Feb 24, 2013 07:53

Ook het weekend geblokt in de agenda. Als er nog een Bishi Bashi (games met panel) nodig is... lmk. Met iets anders helpen ook geen probleem.
Team 15 kHz
ckong

Re: EUROCADE 2013 - 14 en 15 september - Hilversum

Post by ckong » Fri Mar 01, 2013 10:12

Bishi Bashi lijkt ons geweldig, heb je er een foto van?

Even een korte update. Achter de schermen zijn we druk met de organisatie. Het lijkt nog zo ver weg, maar als je alle to-do´s opschrijft, schrik je toch wel een beetje. Maar dat het een prachtig evenement gaat worden is zeker.

Gelukkig hoeven we als Eurocade team niet alles zelf te doen. We werken samen met diverse partijen die allemaal hun eigen expertise hebben. En ik ben blij te kunnen melden dat één van die partijen ons ´eigen´ NGC team is! :D Want ook Aziatisch (Japans) gamen maakt onderdeel uit van de game geschiedenis en hoort daarom, voor zover het prè 2000 is, thuis op de komende Retro Game Experience. Daarom hebben wij het NGC gevraagd of ze in overleg met ons een Japanse game sectie kunnen inrichten en daartoe zijn ze bereid. Hulde! Ofwel jongens, ja, er zullen ook Candy cabs aanwezig zijn op Eurocade 2013 / The Retro Game Experience. Wellicht ook een Racer, we zullen zien. De komende maanden gaan we dit met het NGC team uitwerken.

Nog even een kleine verduidelijking van wat ongeveer de bedoeling is in September: We willen de game historie presenteren vanaf het ontstaan tot het jaar 2000, zowel consoles, arcades en handhelds. Delen daarvan zijn alleen on display te zien, dus wordt getoond in vitrines, maar verreweg het grootste deel van de consoles en arcade cabs zijn gewoon vrij te bespelen. Dit deel is The Retro Game Experience en zal een evenwichtige tentoonstelling zijn, met een zorgvuldig samengestelde collectie. Overigens zal de inbreng van het NGC hier ook onderdeel van uitmaken. Verder worden er o.a. ook films en docu´s getoond en er zal er een paneldiscussie zijn.

Maar daarnaast hebben we ook nog het ´Eurocade 2013´ deel, met de vertrouwde formule (deelnemers brengen hun eigen arcade cab mee). Bij de vorige edities moesten we het aantal bezoekers noodgedwongen beperken, dit vanwege de ruimte. Vandaar dat bezoekers die inderdaad een cab meebrachten voorrang hadden. Maar omdat de ruimte nu min of meer onbeperkt is, is iedereen van harte welkom, het is een openbaar evenement.

En bij deze doe ik een oproep. Wie van jullie heeft thuis een echt klassieke arcade cab staan en is bereid die beschikbaar te stellen of om mee te nemen naar het komende event in September? Afhankelijk van de cab kan die deel uitmaken van de Retro Game Experience of van Eurocade (beide ´delen´ staan overigens fysiek naast elkaar). Mooi gevoel toch, om hier aan mee te kunnen doen? :D

Vervoer van cabs, mij meerdere aantallen is, onder beperkte voorwaarden, mogelijk, met name als het ´Experience´ materiaal is.

Het zou prachtig zijn hier een mooi lijstje te kunnen publiceren. :D


Like me: http://www.facebook.com/eurocade
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: EUROCADE 2013 - 14 en 15 september - Hilversum

Post by Cageman » Sat Mar 02, 2013 09:50

Ik wil de afterburner deluxe wel beschikbaar stellen als je nog iets dergelijks zoekt, hoor. Die verdient het wel om meer gezien en bespeeld te worden. En met een bouwjaar van 1987 is het toch wel een klassieker te noemen :)
ckong

Re: EUROCADE 2013 - 14 en 15 september - Hilversum

Post by ckong » Sat Mar 02, 2013 13:27

En hiervoor hebben ze op DLF een prachtige ´smiley´: SPACEACE: SPACEACE

Ofwel: ÃœBERGEWELDIG :D

OK, de kop is er af, wie volgt?
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: EUROCADE 2013 - 14 en 15 september - Hilversum

Post by ElPancho » Sat Mar 02, 2013 14:47

Top, de ABDX erbij, erg gaaf.

Over Bishi Bashi .... tis geen cab maar een het originele Sega panel voor een generieke Sega cab en ik heb er 2 BB-games voor. Dus een Sega cab zou mooi zijn (NAC of Naomi) Ik kan wel een foto maken, maar het panel is near mint (was van Henk).

Niet mijn foto maar tis m wel

Image
Team 15 kHz
User avatar
Anunaki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1156
Joined: Sat Nov 03, 2012 16:04
Location: Spijkenisse

Re: EUROCADE 2013 - 14 en 15 september - Hilversum

Post by Anunaki » Mon Mar 04, 2013 14:17

die controller doet me denken aan een cab waar ik gisteren op heb gespeeld. Dat was een Konami cab voor 3 personen. Hyper nog iets

het betere ramwerk en superveel lol

Ik post deze week wel even een linkje naar het verslag van mijn trip, daar staat de foto in.
User avatar
Anunaki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1156
Joined: Sat Nov 03, 2012 16:04
Location: Spijkenisse

Re: EUROCADE 2013 - 14 en 15 september - Hilversum

Post by Anunaki » Mon Mar 04, 2013 15:00

De game die ik gisteren heb gedaan was Hyper Bishi Bashi

volgens mij neemt Thorsten die ook mee naar Eurocade, was nog niet 100% zeker

was wel een hele toffe game :mrgreen:
Level42
Active Level:
Active Level:
Posts: 16
Joined: Mon Feb 13, 2012 00:27

Re: EUROCADE 2013 - 14 en 15 september - Hilversum

Post by Level42 » Wed Apr 10, 2013 19:27

Ja de planning is dat er een full size Hyper Bishi Bashi komt, maar wel super bedankt voor het aanbod ElPancho ! (Die full-size kun je echt even heerlijk op "rammen" ;) ) Wellicht iets anders leuks ? :)
ckong

Re: EUROCADE 2013 - 14 en 15 september - Hilversum

Post by ckong » Thu May 09, 2013 20:40

OK jongens, weer even een update. We werken samen met een team van Beeld en Geluid om van Eurocade 2013 / The Retro Game Experience een prachtig 2-daags evenement te maken. En het wordt groter dan dat we eerst in gedachte hadden. Het evenement zal overal in het gebouw van Beeld en Geluid aanwezig zijn:

- een full-size retro Arcade met 50 klassieke arcade video games, uiteraard allemaal vrij te bespelen
- een bioscoopzaal waarin onder andere de volgende films getoond worden: Wreck-it-Ralph, The King of Kong, The Video Craze en compilaties van videogame gerelateerde TV beelden uit de archieven van Beeld en Geluid
- een aparte ruimte met een historisch verantwoorde selectie van console games en PC games. En uiteraard allemaal te spelen op de originele hardware, van de Magnavox Odyssey tot de Sega Saturn en van de Commodere 64 tot de eerste PC´s.
- een tentoonstelling met een indrukwekkende collectie retro handheld games en videogame merchandise
- een discussiepanel en high score wedstrijden
- en last, maar zeker niet least, een Japanse Candy cab hoek (onder andere dankzij de medewerking van de jongens van het Nozomi team :lol: ), op een wel zeer in het oog vallende locatie in het gebouw!

Maar dit is niet alles, we werken nog aan een aantal verrassende items. Meer daarover later.

Kortom, een perfecte gelegenheid om herinneringen op te halen en de games uit de jaren 70, 80 en 90 nog eens te spelen. We hebben nu al veel interesse van bezoekers uit diverse landen in Europa, en zelfs uit de USA! En hopelijk komen er ook veel Nozomi bezoekers. :D

En wat kost dat allemaal?

Op de website van Eurocade staat nog veel meer info dan wat hier beschreven is, waaronder de toegangsprijs. Maar ..... breng een cab mee en je hebt gratis toegang. :D
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: EUROCADE 2013 - 14 en 15 september - Hilversum

Post by ruderudie » Fri May 10, 2013 10:35

Dat wordt echt heel erg tof, wat een kneiter van een event!
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: EUROCADE 2013 - 14 en 15 september - Hilversum

Post by cthulhu » Fri May 10, 2013 10:59

Lijkt me leuk...ik ga proberen om langs te komen. Een Candy Cab meenemen gaat mij niet lukken, jullie hebben zeker geen losse arcade spellen nodig?
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: EUROCADE 2013 - 14 en 15 september - Hilversum

Post by sombetzki » Fri May 17, 2013 10:48

Ik wil dolgraag langs komen, moet alleen ff kijken of ik die datum kan etc. Is nl ook nogal een eindje rijden voor mij.

Kan op zich wel mijn Ambo meenemen, mooi compacte candy cabinet uit de 80s :)
Zou dan maar wel voor 1 dag zijn als dat geen probleem is....
ckong

Re: EUROCADE 2013 - 14 en 15 september - Hilversum

Post by ckong » Sat May 18, 2013 06:41

En hier gaat het dus gebeuren: http://www.youtube.com/watch?v=R7Atus-CEXE

Op 2:55 min. zie je bijvoorbeeld de bioscoopzaal waar we een aantal videogame gerelateerde films gaan draaien. :D

En iedere bezoeker van Eurocade 2013 / The Retro Game Experience heeft ook toegang tot de rest van de Beeld en Geluid Experience. En geloof me, dat is zeer de moeite waard. Het is absoluut geen saai museum, maar een interactieve experience voor jong en oud.
User avatar
Gyruss
Active Level:
Active Level:
Posts: 145
Joined: Fri Nov 04, 2011 10:17

Re: EUROCADE 2013 - 14 en 15 september - Hilversum

Post by Gyruss » Fri May 31, 2013 14:22

We zijn druk bezig met de voorbereiden van Eurocade@The Retro Game Experinece, vandaag zijn er wat foto's gemaakt tbv diverse persuitingen. Erg grappig om te zien hoe enthosiast het normale publiek reageerde op de arcadekasten. :)

Image
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: EUROCADE 2013 - 14 en 15 september - Hilversum

Post by Cageman » Fri May 31, 2013 14:48

Dat zijn trouwens wel erg mooie exemplaren, zeg. Uit eigen collectie?
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Re: EUROCADE 2013 - 14 en 15 september - Hilversum

Post by dexx » Fri May 31, 2013 15:11

ziet er inderdaad goed uit.. kan me gewoon ook niet voorstellen dat die machines net zo oud zijn als ik :) kan niet wachten tot september :P
ckong

Re: EUROCADE 2013 - 14 en 15 september - Hilversum

Post by ckong » Fri May 31, 2013 18:44

Cageman wrote:Dat zijn trouwens wel erg mooie exemplaren, zeg. Uit eigen collectie?


yep, die zijn allemaal van Gyruss (hij is te bescheiden om te antwoorden :D ). Deze cabs zullen straks, met een veertigtal andere classic cabs, allemaal shinen in de The Arcade @ The Retro Game Experience.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: EUROCADE 2013 - 14 en 15 september - Hilversum

Post by Cageman » Fri May 31, 2013 21:27

Waanzinnig.
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Re: EUROCADE 2013 - 14 en 15 september - Hilversum

Post by dexx » Sat Jun 01, 2013 09:58

super mooi ja :D
User avatar
Gyruss
Active Level:
Active Level:
Posts: 145
Joined: Fri Nov 04, 2011 10:17

Re: EUROCADE 2013 - 14 en 15 september - Hilversum

Post by Gyruss » Sun Jun 02, 2013 22:56

studentzki wrote:Ik wil dolgraag langs komen, moet alleen ff kijken of ik die datum kan etc. Is nl ook nogal een eindje rijden voor mij.

Kan op zich wel mijn Ambo meenemen, mooi compacte candy cabinet uit de 80s :)
Zou dan maar wel voor 1 dag zijn als dat geen probleem is....


Je bent meer dan welkom, met of zonder cab. 8)

We hebben speciaal voor de Eurocade bezoekers een deal gemaakt met het Media Park Tulip hotel (2 min. afstand van de locatie).

Eurocade bezoekers betalen 60 euro per kamer (en niet pp) incl. ontbijt! Check eurocade.eu voor meer info.
User avatar
Gyruss
Active Level:
Active Level:
Posts: 145
Joined: Fri Nov 04, 2011 10:17

Re: EUROCADE 2013 - 14 en 15 september - Hilversum

Post by Gyruss » Mon Jun 10, 2013 12:57

Dit weekend heeft het NGC bevestigd aanwezig te zijn met een aantal zeer bijzondere machines.
Daytona USA 2, Afterburner Deluxe, Star Wars Racer en een grote verscheidenheid aan candy's zullen
14 & 15 september speelbaar zijn voor alle bezoekers, thanks guys!!

Tijd voor een tussenstand van de aanwezige cabs:

Dedicated:

Computer Space, BreakOut, Space Invaders, Video Pinball, Galaxian, Lunar Lander, Asteroids, Berzerk, Phoenix, Pac-Man, Asterock, Centipede, Space Zap, Donkey Kong, Galaga, Ms. Pac-Man, Crazy Kong, Donkey Kong Jr, Moon Patrol, Scorpion, Joust, Gravitar, VS. Mario Bros / The Goonies, Spy Hunter, Juno First, Star Wars Cockpit, Out Run mini, After Burner Deluxe, Sega Mega-Tech, Hard Drivin', Neo Geo MVS, The Simpsons, Terminator 2, Mortal Kombat II, NBA JAM, Tekken, Time Crisis, Daytona USA 2 Twin, Star Wars Racer Arcade Twin.

+ 7 Candy Cabs

check voor updates: http://www.eurocade.eu/Eurocade/Games.html
ckong

Re: EUROCADE 2013 - 14 en 15 september - Hilversum

Post by ckong » Mon Jun 10, 2013 16:31

AWESOME :shock: :shock: :lol: :lol: 8) 8)
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: EUROCADE 2013 - 14 en 15 september - Hilversum

Post by Jinxz » Mon Jun 10, 2013 16:56

Mooie lineup. Maar heeeel jammer dat de beste racegame Daytona 1 er niet is ;)
ckong

Re: EUROCADE 2013 - 14 en 15 september - Hilversum

Post by ckong » Thu Jun 13, 2013 21:54

Jongens, even een quote van Level42, gepost op DLF, maar zeker ook voor de Nozomi bezoekers bedoeld die Eurocade 2013 gaan beoeken.

Level42 wrote:Eurocade Friends we have some great news for Eurocade visitors only !

Grab your retro red-and-green 3D goggles, fetch some greasy popcorn (if available) and sit back in your comfy Theatre chair because ....

Image


We have managed to get an EXTRA screening of The Video Craze for you !!

Image

This will be happening on Saturday 14 september at 18.00 hrs AFTER the Retro Game Experience has closed it's doors for the public. So, we can all watch this great new arcade movie together, Eurocade-fans only,  to relax a bit after a day full of "games and gathering" :)


Image

We are sure this will be an excellent way to kick of a Saturday night full of socializing amongst the "new" and the "old" Eurocade visitors :)

ckong

Re: EUROCADE 2013 - 14 en 15 september - Hilversum

Post by ckong » Wed Jun 26, 2013 21:30

Vanaf vandaag is de officiele website van de Retro Game Experience on air, met alle informatie over het evenement en veel beeldmateriaal. De site is onderdeel van de website van Beeld en Geluid en met name dankzij Pieter (Gyruss) tot stand gekomen: http://www.beeldengeluid.nl/retro-game-experience

Via de site kun je ook online een passepartout kopen voor beide dagen waarbij je € 7,50 korting krijgt.

Check out de interviews met Level42 en met Beatmaster-P
Post Reply